Letti Skrevet 17. september 2004 #1 Skrevet 17. september 2004 Fikk mail fra JOMFRUREISER i går om en tur til Tunisia i feb. En uke med Kari Jaquesson, spa, trim og masse mat og kos. Spurte gubben om jeg fikk "lov" å reise og gjett hva han sa: "Bare bestill, dette har du godt av." Så nå har jeg bestillt. En uke i feb, borte vekk fra unger og bikkje og støvfilla og klesvasken..........Jiippiii!!!!! Men gjett hva morra mi sa: "Reiser du bort en uke og lar **** være alene med tre barn??" Hun kunne jo likesågodt ha sagt hvor slem og egoistisk jeg var som lot mann og unger klare seg selv en uke, stakkars mennesker som kommer til og dø foran matboksen, og så må de jo vaske tøyet sitt selv også........ Det var ingen som sa noe da min mann dro på firmatur i påsken og der satt jeg med bikkje, to unger og var høygravid. Neida, gubben er det synd på mens jeg får bare finne meg i å være alene ca 70 timer i uka osv osv...(Pluss alle de andre turene han har vært på..) Neida, jeg tenker som så jeg at de syns vel jeg klarer meg så fint og så er de redd for at gubben ikke skal klare seg. Men han er en godt voksen mann med masse livserfaring og han er den som absolutt ikke dør foran matboksen. Niåringen syns jeg var kjempeheldig, men han lurte på om jeg kunne lære pappa vaskemaskinen før jeg dro. Og det skal jeg med glede gjøre....
Pip Skrevet 18. september 2004 #2 Skrevet 18. september 2004 Sånt må du ikkje bry deg om! Svigermor mi ville tenkt (veit ikkje om ho hadde våga å seie det til meg...) akkurat det same. 'Stakkars mannen - tenk å berre reise frå han så han må ta seg av alt!' Men det er dei som har ei (etter mitt syn) vrangoppfatting av korleis eit godt samliv fungerer, så det er jo deira problem... Dra iallefall IKKJE med deg noko som liknar dårleg samvit på turen! Høyrest artig ut forresten!
Soul Skrevet 18. september 2004 #3 Skrevet 18. september 2004 Helt enig med Pip! Ikke bry deg om det svigermor sier! Mannen din og barna klarer seg sikkert helt fint, som du sier er han voksen og dessuten er det bare en uke. Og mannen din har jo sagt at det er greit for ham, det er da det viktigste. Kos deg på tur du! Tror det må være en veldig gammeldags holdning? Morfar kunne ikke en gang smøre brødskiva si selv... Sånn vil ikke jeg ha det i hvert fall.
Sita Skrevet 19. september 2004 #4 Skrevet 19. september 2004 Skriver under på PIP og SOUL God tur og kos deg
Maxine Grey Skrevet 19. september 2004 #5 Skrevet 19. september 2004 Moren din skulle skamme seg. Hun burde ta en tiit på en kalender og se at det er 2004 og ikke 19-og-noen-og-femti. Fysjom!
leila Skrevet 19. september 2004 #6 Skrevet 19. september 2004 Åh fins det flere av de der ute? Sannelig min hatt, opplevde akkurat dette selv da jeg skulle på ferie alene for noen år siden. "Stakkars" mann min måtte være "barnepike" for våre to barn. Det endte med at jeg dro med dårlig samvittighet. Men gjett hva jeg gjorde neste gang? Jeg fortalte INGENTING til svigermor om at jeg skulle dra fra sønn hennes Til min mor fortalte jeg det kvelden før og riktig hva var reaksjon: "å Herregud, hva skal du gjørra der æ" Fikk jo selvsagt dårlig samvittighet IGJEN for at jeg ikke sa noen ting. HVORFOR skal vi jenter ha så fryktelig dårlig samvittighet for alt vi gjør? :evil: Gutta drar jo avgårde og ikke enser oss en tanke? Men "stakkars" gutta når de er alene hjemme mens vi jenter velter oss i ensomhetstilværelsen en stakkars uke, nei da blir sønn/svigersønn bedt på middag og mor/svigermor er barnepike. Hallo? La nå de mannfolka klare seg selv. Vi klarer det jo så godt når vi er "barnepike" for våre egne barn. Kos deg på turen det er deg sikkert vel forunt. Kunne ikke heller mennene våre kommet med et slikt forslag innimellom, vi som skal klare alt her i verden,- være mamma, husmor, elskerinne, karrierekvinne og dippedatten....
Gjest Gjesta Skrevet 19. september 2004 #7 Skrevet 19. september 2004 HVORFOR skal vi jenter ha så fryktelig dårlig samvittighet for alt vi gjør? :evil: Fordi noen tillater seg å ha dårlig samvittighet over slikt? Mamma drar på Inga-låmi hvert år sammen med jentegjengen, men hun har lært seg å drite i hva andre husmødre, svigerinner ++ måtte si bak hennes rygg. Goliat: God tur, heldiggrisen!! :)
Letti Skrevet 19. september 2004 Forfatter #8 Skrevet 19. september 2004 Tusen takk for mange hyggelige svar! Bare til info...jeg har overhodet ikke tenkt og ha dårlig samvittighet. Dette var jo min mor som kommenterte det og ikke min svigermor, men hun kommer sikkert til og ha en klar mening hun også når hun får høre det. Jeg tror at dems generasjon syns det er rart at vi kan reise fra hus og barn på den måten. Leila... Det er helt riktig det du sier! Har i lang tid prøvd og få med meg flere venninner på spa helg, men de har ikke råd eller så har de ikke tid og i de forholdene der så er gutta på tur stadig vekk. Sånt provoserer meg, men jeg har jo ikke noe med det og jeg vet at det ikke hjelper og irritere meg. Maxine Grey: Min mor er til tider rimelig gammeldags. I ferier og slikt, så mener hun at min mann må få sove lenger om morgenen for han jobber jo.....!!! Nei, jeg reiser med god samvittighet og dette blir ikke siste turen min uten mann og unger. Så da kan min mor/svigermor sitte der.... PS! Svigermor til min bror har reist alene til syden i 35 år hun, uten unger og mann.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå