Gå til innhold

Bensinpenger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Var på fest sammen med ei veninne igår. Vi ble hentet av broren hennes. Det er ca 45km å kjøre hver vei, og han skal selvfølgelig få bensinpenger. Hvor mye vil være rimelig å gi ham?



Anonymous poster hash: 14fd1...ec6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

hundrelapp

Anonymous poster hash: 4d28a...75d

 

Kanskje mer om det er bompenger?

Endret av Drømmern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hei!

Var på fest sammen med ei veninne igår. Vi ble hentet av broren hennes. Det er ca 45km å kjøre hver vei, og han skal selvfølgelig få bensinpenger. Hvor mye vil være rimelig å gi ham?

Anonymous poster hash: 14fd1...ec6

Det det koster i bensin,pluss for service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs også hvor lang tid det tar å kjøre, forskjell om man må kjøre 45 km i 30km/t eller 80km/t.

 

Om det hele tok 1.5 t, snakk om 90km, ville jeg betalt iallfall 400kr, om ikke 500kr, så 200-250 kr pr pers.



Anonymous poster hash: 66a85...837
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi han 150 kr hver, da får han dekket drivstoff pluss litt til slitasje og forsikring. 



Anonymous poster hash: 0022e...fd0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du i fritt til å kunne velge selv hva du må betale? Jeg når jeg kjører andre så avtaler jeg prisen først. Da mest giddepenger, for bensin er jo ikke mye i seg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 min per vei. Så 1 time og 20 min totalt med kjøring.

Søsken stiller opp for hverandre, så tror ikke han trenger så mye servicepenger. Avtalte aldri noen pris, da jeg tenkte over dette først i etterkant.

Tror det er to bomstasjoner på veien (20kr), men om det er sånn at når du kjører gjennom en så virker det i en time, vet jeg ikke.

Tror dere 100kr er nok?



Anonymous poster hash: 14fd1...ec6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

40 min per vei. Så 1 time og 20 min totalt med kjøring.

Søsken stiller opp for hverandre, så tror ikke han trenger så mye servicepenger. Avtalte aldri noen pris, da jeg tenkte over dette først i etterkant.

Tror det er to bomstasjoner på veien (20kr), men om det er sånn at når du kjører gjennom en så virker det i en time, vet jeg ikke.

Tror dere 100kr er nok?

Anonymous poster hash: 14fd1...ec6

 

Hadde betalt mer enn hundre kroner! Altså, hallo? 

Anonymous poster hash: dd515...894

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha hørt med venninnen, kanskje det går som en tjeneste søsken mellom.

Ellers så ville jeg gitt en 200-lapp i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 kroner er for lite. Tenk på at han måtte kjøre bort dit dere var for å hente dere og at det tok han 40 min. Pluss bomring. Ville betalt 200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

100 kroner er for lite. Tenk på at han måtte kjøre bort dit dere var for å hente dere og at det tok han 40 min. Pluss bomring. Ville betalt 200.

Det tok han jo lenger om det tok 40 min en vei. 

Anonymous poster hash: dd515...894

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok han jo lenger om det tok 40 min en vei.

Anonymous poster hash: dd515...894

Jeg tror nok du forstod veldig godt hva jeg mente. Jeg mente at det tok han 40 bare å kjøre dit de var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes 100 kr høres altfor lite ut.

Synes 300-400 kr høres fornuftig ut. Nå vet jeg ikke om han bare elsker å sitte bak rattet, men det er ikke alle som liker å kjøre så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er veldig rart. Hvis jeg skulle henta søstera mi fra en fest, uansett hvor den måtte være, så hadde jeg selvfølgelig gjort dette helt gratis. Selv om venninna skulle sitte på. 
Jeg hadde plent nekta å tatt imot noen penger. Alt i livet er ikke penger. Det viktigste for meg er at de kommer seg trygt hjem. 

 



Anonymous poster hash: b5598...f0a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...