Gå til innhold

Helle Bornstein

MiniMjau

Anbefalte innlegg

Ett eple har ca 20 g karbo. Det er vel tilsvarende en ss sukker. Hun ser nok på det på den måten.

Men det er jo ikke sukker i den forstand, dama er jo riv ruskende gal om hun sammenligner det på den måten. Ingen har daua av å spise et helt eple. Hun er rett og slett en fanatiker!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men 23% Proteiner. Mener hun vi Skak spise 400 g laks da? Tror heller hun mener 100g protein(kilde).

Leste ikke innlegget men syntes det hørtes lite ut selv derfor jeg prøvde å finne en forklaring :) men hvis det bare var til lunsj er jo i og for seg 100g laks greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det går ikke an å BOOSTE IMMUNSYSTEMET, kjære Helle.

Helt riktig. Hørte akkurat om dette i et tv-program. Tror det var Brille.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig. Hørte akkurat om dette i et tv-program. Tror det var Brille.

Å? Så bra de sa det, er jo så mye produkter som lover å Booste, styrke, osv. ... Håper hun kan forklare hvordan dette eksakt skjer 😴

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Godt flere nå reagerer på denne hysteriske kostholds ovenfraogned bezzerwizzer holdningen til HB.  Brød er farlig, til NØD en tynn skive surdeigsbrød i helgen, frukt er snop og banan= Snickers ?! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bruker83924

Det som irriterer meg mest er at hver gang det er en artikkel om henne, så står det at hun er PT for Tone Damli. VAR skal det stå, hun er ikke lenger. Journalister nå til dags er elendig på å sjekke fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.side2.no/helse/linnea-myhre-om-banan-innlegget---jeg-har-ikke-ord-for-hvor-flau-frustrert-og-lei-meg-jeg-ble/3423165552.html

Elsker at Linnea tar til motmæle! Hun har helt rett!

Så Helle Bornstein for første gang på God morgen Norge idag, og jeg var ikke imponert. Tenk å si at BANAN er usunt.. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor slipper ho til i TV2 med dette våset? Det er vel ikke første gang heller, uten at jeg kan si eksakt når. Er det Vår Staude som synes dette er interessant og at det er verdt å vise fram absurditeter som at bananer er skadelig og at barn ikke skal drikke jucie? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://m.kjendis.no/2015/12/01/kjendis/helle_bornstein/trening/helse/kosthold/42192785/?www=1

Hun skiller jo enda ikke mellom fruktsukker, noe som de fleste av oss tåler veldig godt, og hvitt raffinert sukker. Samme hvor mye hun Beklager så blir dette alt for ekstremt for meg. Og jeg er over middels opptatt av mat og trening. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som lurer på hvorfor Linnea Myhre, med den innsikten hun har i egne problemer fortsetter i et år å klikke seg inn på og lese en blogg som hun vet hun blir påvirket negativt av? Å gå til frontalangrep på en enkeltperson for egne valg og hvordan hun lar seg påvirke er ansvarsfraskrivelse som verken hun selv eller andre er tjent med. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dæven det siste blogginleggene var ikke mye ydmykt og beklagende du. Vi må da forstå at hun ikke skriver til folk med spiseforstyrrelser. Det virker ikke som om hun tar innover seg at det er en sammensatt gruppe mennesker som går inn på bloggen hennes. Både lesere som trenger å gå ned i vekt, fitness junkies, nybakte mødre og noen som kanskje ikke burde innpå en slik blogg, nemlig de med et forstyrret bilde av kropp og mat. 

For meg virker Helle Bornstein helt ekstrem og fanatisk i sine meninger om mat. Hun snakker jo om det vi andre ser på som normal og sunn hverdagsmat som om det skulle vært rent sukker. 200 g havregrøt og banan er ikke det samme som 200 g melkesjokolade Helle. Men hun ordlegger jo seg på en måte som gjør at man fankern meg begynner å lure på om hun faktisk tror det.  

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helle er veldig bastant.. Hun har tydeligvis ikke noen som helst sans for nyanser. Det burde hun lære seg, uavhengig av hvilken gruppe hun mener selv leser bloggen hennes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leser ikke bloggen og det har jeg heller ingen planer om. Den dama kan få alle til å hate kroppen sin.

Utskeielser for helga: Én bolle, jeg spiser ikke TO! 

Skjønner ikke konseptet bak United Influencers, alle bloggene får meg til å hate mitt "usunne" og "ustrukturerte" liv. Da tenker jeg på siden jeg spiser snop i helgene og gjerne lar tørkestativene stå synlig en dag ekstra med de ikke-så-kritthvite blonde undertøyet mitt og den svarte sokken til samboeren som snek seg med.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er naturligvis ikke riktig at hun bare gir kostholdsråd til en bestemt gruppe, de som vil ned i vekt. Hun gir ofte råd om barns kosthold, som ofte går fullstendig på tvers av helsemyndighetenes. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffet over at Susanne Sundfør støtter dama. Jada, hun er sikkert en god PT, men det er en lang vei fra å motivere enkeltindivider til å trene/spise merkelig, og å komme med merkelige råd til allmennheten basert på svada. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde banan var sunt, helt til Helle Bornstein kommenterte hvor usunt bananer er. Kjøpte meg bananer på lørdag, spiser som regel kun 1 om dagen, men de havnet i søppelet etter innslaget på god morgen norge på mandag. Jeg blir fort påvirket av slike ting . Epler var heller ikke så bra, så nå får jeg bare spise grønnsaker istedenfor frukt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...