Gå til innhold

Undring og flyktninger

Fremhevede innlegg

Skrevet

EU må returnere de til trygge Tyrkia, løsningen er ikke å hente de med cruis skip på Øya Kos.

Det er helt kaos på den lille øya, og flere må ikke reise ditt, Europa er helt i mettning og Merkel EUs mektigste leder må slutte å innvitere alle til Europa.

Her er et klipp fra innvandringskontoret.

Anonymous poster hash: 9f002...dfd
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På en av de engelske nyhetskanalene var det intervju med en av migrantene som forklarte hvor flott det var i Tyskland med bolig, trygdeordninger, jobb og at man hadde krav på å hente familien. Jeg synes det var veldig betegnende på hvordan mange oppfatter Europa dvs i praksis Tyskland og Sverige. Ingen kan bebreide ham for å tro det er slik, fordi det er nesten sant. Ikke rart mange reiser nordover. Enten de bor i Tyrkia eller Hellas.

Enig. Ingen kan klandre flyktningene for å gjøre desperate forsøk på å oppnå den ultimate drømmen om full økonomisk støtte og alle muligheter for hele familien. Klarer de å komme seg til et land med slike ordninger som gratis utdelt bolig, økonomisk støtte som for dem tilsvarer enorm rikdom ++ er de jo reddet for resten av livet. Da kan de også sende penger hjem til annen slekt og familie som ikke blir hentet oppover gjennom familiegjenforening. Jeg forstår at de gjør alt de kan for å komme til det som fremstilles for dem som Utopia.

Land med slike fantastiske veldferdsordninger som blant annet Tyskland, Sverige og Norge har mye av skylden for at flyktninger risikerer livet for å komme dit, og at mange også dessverre dør i prosessen. Vår enorme "godhet" har dermed negative konsekvenser for veldig mange flyktninger. Skylden deles med menneskesmuglerne som reklamerer voldsomt for den europeiske velferden.

Men flyktningene kan ikke klandres for sine drømmer, håp og handlinger. Alle ville gjort og prøvd det samme om de var i deres situasjon.

Anonymous poster hash: 9bcad...959

• Liker 1
Skrevet

Tråden ryddet for persondebatt og hetsende utsagn

Nordvesta, mod.

Skrevet

I noen av de første landene flyktningene kommer til gir de nesten ingen flyktninger asyl, mens i andre land gir de asyl til mange flere flyktninger per år, som for eksempel Tyskland. Det har nok med dette å gjøre.

• Liker 1
Skrevet

EU må returnere de til trygge Tyrkia, løsningen er ikke å hente de med cruis skip på Øya Kos.

Det er helt kaos på den lille øya, og flere må ikke reise ditt, Europa er helt i mettning og Merkel EUs mektigste leder må slutte å innvitere alle til Europa.

Her er et klipp fra innvandringskontoret.

Anonymous poster hash: 9f002...dfd

Send de tilbake! Send de tilbake med en gang! De er ikke et sivilisert folk. Dette er kulturen deres. Det er jo sånn de takler alle utfordringer. Lage bråk og helvete hvor enn de kommer. Vi kan vurdere om barnefamilier skal få bli.

Til kvinnen på slutten i sin rosa hatt: Du er i Europa, ditt nek. 

Anonymous poster hash: 03e91...1bd

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg lest litt her inne, og jeg må ærlig si at det noen skriver faktisk får meg til å tenke. De som skriver at flyktningene ikke er fornøyde med å komme til et land hvor de er trygge, som feks Hellas. Jeg kan skjønne at de ikke vil være i Tyrkia, som er et litt ustabilt land, men Hellas er vel et mye mer stabilt land, hvis man ser bort fra økonomien. Det jeg lurer på er egentlig hvorfor de absolutt vil til Norden og resten av de rike landene. Jeg skjønner at det vil være en drøm for de fleste, men hvorfor er det ikke nok å komme til et sted hvor de er trygge? Er det noen som har et svar på dette? Et seriøst svar? 

Noen vil nok kanskje tenke at jeg er slem osv som tenker slik, og på en måte så skammer jeg meg jo litt, for jeg kan på ingen måte forstille meg det grusomme de har vært gjennom. Og noen vil sikkert si at det er fordi de bare er lykkejegere og ikke flyktninger osv, men kan noen prøve å svare objektivt på dette uten å legge noe mer i det? 

Anonymous poster hash: b208d...d87

Det kan vel være forskjellig. Faren til Aylan (3-åringen som druknet) ville til Sverige for å fikse tennene fordi han visste at Sverige gir gratis tannbehandling til asylsøkere.

https://www.youtube.com/watch?v=Ojcn13DTXpQ

Ellers er det mange som vil til Skandinavia for å få blonde kvinner, fordi menneskesmuglerne reklamerer med at skandinaviske kvinner er gale etter mørke og virile menn. (Som andre har påpekt, er minst 95% av "flyktningene" unge menn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...