Gå til innhold

Røde prikker ene kinnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For ca 1 år siden dukket det opp et veldig lokalt og ganske lite "utslett" på ene kinnet mitt, ut av intet egentlig. Noen røde prikker, 5-10 stk, små og større, største kanskje max 3-4 mm i diameter. Dette kommer og går litt, er tydelige f.eks om jeg er varm, etter jeg har dusjet o.l., som om at de "blusser opp"/blir tydelige når huden blir "irritert". Nesten borte ellers, men ser de litt hele tida. Ingenting andre steder på kroppen, og holder seg kun til dette området midt på ene kinnet. Blir ikke verre, men blir heller ikke borte. Klør ikke, svir ikke, kjenner ingenting, men sjenerende. Kunne bare tenkt meg å få det bort.

Når jeg googler o.l., får jeg bare opp langt større og alvorligere hudlidelser

Ideer om hva det kan være? Eller krem e.l. jeg kan prøve for at det skal forsvinne?

Anonymous poster hash: 04c6b...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For ca 1 år siden dukket det opp et veldig lokalt og ganske lite "utslett" på ene kinnet mitt, ut av intet egentlig. Noen røde prikker, 5-10 stk, små og større, største kanskje max 3-4 mm i diameter. Dette kommer og går litt, er tydelige f.eks om jeg er varm, etter jeg har dusjet o.l., som om at de "blusser opp"/blir tydelige når huden blir "irritert". Nesten borte ellers, men ser de litt hele tida. Ingenting andre steder på kroppen, og holder seg kun til dette området midt på ene kinnet. Blir ikke verre, men blir heller ikke borte. Klør ikke, svir ikke, kjenner ingenting, men sjenerende. Kunne bare tenkt meg å få det bort.

Når jeg googler o.l., får jeg bare opp langt større og alvorligere hudlidelser

Ideer om hva det kan være? Eller krem e.l. jeg kan prøve for at det skal forsvinne?

Anonymous poster hash: 04c6b...9dc

Varmeutslett?

Anonymous poster hash: 83477...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmeutslett? Anonymous poster hash: 83477...181

Så lokalt, og så begrenset?

Anonymous poster hash: 04c6b...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lokalt, og så begrenset?

Anonymous poster hash: 04c6b...9dc

Fullt mulig å få svært lokale utbrudd av varmeutslett.

Selv får jeg det bare som to svære røde roser i kinnene og en flekk i panna, samt en flekk midt på den ene armen av alle ting. oO

Oppstår som regel når jeg har dusjet i veldig godt og varmt vann, og når det er for varmt for meg ute eller inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...