Gå til innhold

Alkohol og kyssesyke


Drømmern

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fikk påvist kyssesyka sist uke, og hadde da hatt utbrudd i ca. 1 uke, altså 2 uker totalt nå. Føler meg egentlig ganske frisk.

Om noen timer skal jeg på en fest, og uten å ha fått beskjed av legen, har jeg lest og forstått at jeg skal holde meg unna alkohol. Jeg klarer nok å ha det gøy og oppføre meg teit uten alkohol også, men fordi jeg er sånn passe fjortis tenkte jeg å skjule at jeg egentlig er edru.

MEN tror dere jeg tar skade av 1 cider? Hvis jeg sipper fra den deler av kvelden, og drikker normalt brus deler av kvelden? Okei, vet jeg er sykt teit, men uansett. Kjenner kun en person på denne festen, med unntak av hvis eksen min kommer. Så ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du glad i og vil bevare leveren din, så holder du deg unna alt av alkohol så lenge kyssesyken ikke er over og nye leverprøver viser at du er frisk igjen.

Du bør og ta det med ro, og sørge for rikelig søvn og hvile så du unngår ME.

Anonymous poster hash: ea386...bf3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med posteren over! Jeg drakk alkohol i både russetid og fadderuken fordi jeg ikke visste at jeg hadde kyssesyken. Tok mangfoldige måneder før jeg ble frisk igjen. Hold deg unna alkohol og hard trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar sikkert ikke skade av 1 cider, men ikke la det være noe vane mens du er syk.
Jeg fortsatte å feste og jobbe når jeg hadde kyssesyken, fikk ME og lå 8 mnd i strekk inne på et mørkt rom. Det er mange år siden nå og jeg er fortsatt alvorlig ME syk og er heldig om jeg kommer meg ut av leiligheten 1 gang i uka og må ha hjelp til personlig stell i perioder.



Anonymous poster hash: 2def6...ca7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna alkohol og paracet! Fikk jeg streng beskjed om. Jeg gikk å hangla i nesten et år før jeg gikk på veggen og lå rett ut i nesten 2,5 mnd! Ble helt utslitt av å gå opp trappa hjemme, da måtte jeg sove en time.

Paracet og alkohol er ikke bra for leveren din, og den er svekket veldig ved kyssesyke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok det ikke rolig når jeg hadde kyssesyken, jeg ble VELDIG syk av det. Kom meg ikke på ett år :( Du burde passe på.

Anonymous poster hash: ae428...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at du har kyssesyken. Det burde de forstå. Hvis du drikker brus kan det være at noen tror du har blandet alkohol oppi flasken, så slipper du kanskje spørsmål.

Anonymous poster hash: 6296a...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppringt av legen på kvelden jeg, da han skulle gi beskjed om at det var påvist kyssesyke. Han ville gi beskjed om at jeg ikke skulle drikke alkohol. Holdt meg edru til prøvene var fine.

Anonymous poster hash: 70707...159

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt meg unna alkohol hele kvelden for å være på den sikre siden.
 

Men er jeg i fare for å utvikle ME hvis jeg ikke tar det med ro, MEN faktisk har energi til å gjør det jeg gjør? Jeg presser meg ikke til noe (annet enn å holde meg våken i enkelte timer på skolen, og var jo ganske sent oppe i går). Men hvis jeg bare ligger i sengen når jeg faktisk har energi blir jeg bare rastløs og stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...