AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #1 Skrevet 5. september 2015 Hva bør man huske på? Jeg skal flytte til utlandet fir godt. Hva er viktig å huske på før man flytter? Sjekkliste altså. Det er i europa. Språket kan jeg litt. Tips? Anonymous poster hash: 1d3d5...9a5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #2 Skrevet 5. september 2015 Du må sannsynligvis betale norsk skatt i flere år etter at du har flyttet og du får sannsynligvis mye dårligere pensjonsrettigheter der du flytter til, så du må spare selv. De fleste steder må man ha forsikring for helsetjenester. Anonymous poster hash: e905b...bd7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #3 Skrevet 5. september 2015 Du må sannsynligvis betale norsk skatt i flere år etter at du har flyttet og du får sannsynligvis mye dårligere pensjonsrettigheter der du flytter til, så du må spare selv. De fleste steder må man ha forsikring for helsetjenester. Anonymous poster hash: e905b...bd7 Melder man adresseendring til utlandet er man å anse som utflyttet fra Norge. Man mister pensjonsrettigheter i Norge og skatter heller ikke lengre til Norge men til det landet man bor i. Norsk forsikring gjelder heller ikke lengre. Anonymous poster hash: a4392...607
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #4 Skrevet 5. september 2015 3 påfølgende år etter at man flytter er man pliktig til å registrere skatt i Norge. Jeg skal aldri tilbake til Norge så gir beng i hva jeg 'går glipp av', hadde jeg hatt det mye bedre i Norge hadde jeg blitt der. Uansett, om du har lønn i utlandet er det bare å føre opp det på selvangivelsen hvert år, og sannsynligvis bruke kreditfradrag slik a du ikke betaler skatt til både landet du bor i og til Norge. Bare å bli kvitt skiten så fort som mulig, masse lykke til og håper du trives der du skal! Videre er det bare å gjøre det du må der du skal til..du kan jo lese på sidene til landet det gjelder hvordan dwt fungerer der.Anonymous poster hash: 5a2fb...01a
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 5. september 2015 #5 Skrevet 5. september 2015 Kan jeg spørre om hvor du skal flytte?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #6 Skrevet 5. september 2015 Melder man adresseendring til utlandet er man å anse som utflyttet fra Norge. Man mister pensjonsrettigheter i Norge og skatter heller ikke lengre til Norge men til det landet man bor i. Norsk forsikring gjelder heller ikke lengre. Anbefaler at du begynner å sjekke om du har rett i antakelsene dine før du korrigerer andre. http://www.advokatenhjelperdeg.no/jus-artikler/skatten-forfolger-deg-ut-av-norge/ Anonymous poster hash: e905b...bd7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 Du kan be om å beholde rettigheter. Aldri si aldri, det kan være greit å ikke ha brent alle broer..Anonymous poster hash: a3d1d...526 Anonymous poster hash: a3d1d...526
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #8 Skrevet 7. september 2015 Kan jeg spørre om hvor du skal flytte? Sikkert Tyskland.Anonymous poster hash: 0d372...c19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå