Gå til innhold

Hvorfor sendes ikke somaliere tilbake til somalia?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når selv FN sier at landet er fredelig? De har hatt en regjering siden 2012 og det er fredelig i 96% av landet.

En god inntekt til Somalia er egne borgere som sender hjem penger eller reiser tilbake på ferie. Jeg er ikke tvil om at mange er fattige, slik denne somalieren skriver på sing blogg.

Det er på tide å sette ned foten. NRK og TV2 omtaler jo alle somaliere automatisk som at de flykter fra krig og sult, men det er jo feil. At det har lenge holdt med å si man er fra somalia er jo helt absurd og heller ikke rart mange jukser.

Anonymous poster hash: 994b3...2c2
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor Norge operer med den politikken om at "Her kan du komme.  Her kan du føle deg trygg."

Helt latterlig.       

Anonymous poster hash: 38250...afe
  • Liker 4
Skrevet

Fordi de er nordmenn og bidrar mer til landet vårt enn dere frp-velgere noengang vil. Hvorfor skal de dra tilbake. Dessuten er det umenneskelige forhold i Somalia.

Anonymous poster hash: ca246...9a9
Skrevet

Fordi de er nordmenn og bidrar mer til landet vårt enn dere frp-velgere noengang vil. Hvorfor skal de dra tilbake. Dessuten er det umenneskelige forhold i Somalia.

Statistisk sett er Somaliere den gruppen som jobber minst og trygder mest av alle folkegrupper i Norge, så du tar helt feil med kommentaren din. 

Anonymous poster hash: 5162a...0d4

• Liker 9
Skrevet

Ifølge SSB har innvandrere fra Somalia en arbeidsdeltakelse på 31,9 prosent. Får håpe arbeidsdeltakelsen er høyere blant Frp-velgere...

• Liker 3
Skrevet

de har rett til

Anonymous poster hash: 8ade3...047
Skrevet

Somalia har en langsom fremgang, det er ikke ensbetydende med at det er trygt for alle å reise hjem. Jeg kjenner somaliere som ønsker seg hjem, men som ikke tørr. Andre vil ikke dra av hensyn til barna. Flere av de har aldri bodd i Somalia, men levde hele eller store deler av livet i flyktningleir før de kom til Norge. Så lenge man har fått permanent opphold tenker jeg at å returnere må være noe en kan velge selv, om og når det eventuelt er trygt. 

Skrevet

Når selv FN sier at landet er fredelig? De har hatt en regjering siden 2012 og det er fredelig i 96% av landet.

En god inntekt til Somalia er egne borgere som sender hjem penger eller reiser tilbake på ferie. Jeg er ikke tvil om at mange er fattige, slik denne somalieren skriver på sing blogg.

Det er på tide å sette ned foten. NRK og TV2 omtaler jo alle somaliere automatisk som at de flykter fra krig og sult, men det er jo feil. At det har lenge holdt med å si man er fra somalia er jo helt absurd og heller ikke rart mange jukser.

Fordi Somalia har ikke NAV og det er inhumant å sende noen tilbake til sitt hjemland.

• Liker 4
Skrevet

Fordi politikerne trenger somalierne for å klare å ødelegge Norge.

• Liker 4
Skrevet

På hvilken måte er somaliere nordmenn?

Anonymous poster hash: 66083...7ce

Skrevet

Somalia har en langsom fremgang, det er ikke ensbetydende med at det er trygt for alle å reise hjem. Jeg kjenner somaliere som ønsker seg hjem, men som ikke tørr. Andre vil ikke dra av hensyn til barna. Flere av de har aldri bodd i Somalia, men levde hele eller store deler av livet i flyktningleir før de kom til Norge. Så lenge man har fått permanent opphold tenker jeg at å returnere må være noe en kan velge selv, om og når det eventuelt er trygt. 

Selvsagt vil man ikke dra tilbake når man kan leve på NAV resten av livet i Norge.

Men nå var vel spørsmålet om det bør være slik. 

Anonymous poster hash: 66083...7ce

• Liker 2
Skrevet

Jeg fant mange videoer av folk som har vært på ferie i Somalia og jeg fikk lyst til å reise dit selv.

• Liker 1
Skrevet

Somalia har fantastiske strender.

vncdfr.jpg

Anonymous poster hash: e4ceb...35f
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...