Gå til innhold

Forkjøla en mnd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hjelp. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Får ikke puste med nesa, og det er plagsomt natt og dag. Har ikke sovet godt på lange tider, orker ikke mer. Har brukt opp "nesespraykvoten". HJELP :( :( tett i nesa, snørrete, sliten., føler meg møkkete.

Anonymous poster hash: 131d5...e26

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har utelukket allergi og astma?

Skrevet

Du har utelukket allergi og astma?

ja

Skrevet

Dra til legen igjen og krev svaber av nese- og hals. Teste for hvilke bakterier som koser seg der. 

Anonymous poster hash: 6cb6d...07b
Skrevet

Dra til legen igjen og krev svaber av nese- og hals. Teste for hvilke bakterier som koser seg der.  Anonymous poster hash: 6cb6d...07b

Det er virus,

Skrevet

Det er virus,

Så lege har diagnosert deg altså? 

Anonymous poster hash: 6cb6d...07b

Skrevet

Bygg opp hodeenden av senga slik at hodet og overkroppen kommer høyt. Dette vil gjøre det lettere å puste om natten. Juster slik at det er behagelig. Jeg synes ei ekstra dyne under hodeputa fungerer greit, men jeg har også hørt at sofaputer under overmadrassen fungerer bra.

Vask putetrekk og håndduker oftere enn vanlig så du reduserer smittepresset på deg selv.

Hold deg hjemme så godt du kan. Gå på jobb, men unngå overtid. Si nei til alt av sosiale aktiviteter.

Legg deg tidlig, slik at du får god tid til å sove. Du trenger ekstra søvn når du er syk.

Sett en dorull og en bøtte til å kaste brukt snytepapir i ved senga. Da kan du snyte deg uten å våkne.

Saltvannsspray kan åpne opp litt, uten at det er skadelig som annen nesespray.

Peppermyntete med honning og ingefær.

Bruk skjerf og varme sokker, og pass på at du ikke blir våt eller kald.

En varm dusj kan hjelpe til med å åpne opp og vil gjøre at du føler deg freshere. Hvis du føler at det er slitsomt å stå så lenge kan du bruke en krakk eller plaststol. Hvis du ikke klarer  dusje like ofte som du helst vil kan du bruke en klut til å vaske deg i ansiktet, under armene og i underlivet.

God bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...