Trude.lutt Skrevet 5. september 2015 #1 Skrevet 5. september 2015 Er 45 år og i natt svettet jeg sån at jeg måtte skifte t-skjorte tre ganger. Senga var dyvåt. Dette kom litt brått på synes jeg.... Er det vanlig å svette så mye? Noen som har noen råd og tips? 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #2 Skrevet 5. september 2015 Jeg vet ikke. Selv er jeg 48, og vet jeg har kommet i overgangsalderen fordi jeg har tatt blodprøver som viser det. Det eneste jeg merker er at jeg har "varmebluss" hver dag. Dvs jeg føler plutselig varme, og kan kjenne litt svette i panna. Det er litt ubehagelig, særlig når det er varmt. Jeg har ikke hatt det som du beskriver, men har hørt at det er vanlig. Anonymous poster hash: 35caa...109
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #3 Skrevet 5. september 2015 Er 45 år og i natt svettet jeg sån at jeg måtte skifte t-skjorte tre ganger. Senga var dyvåt. Dette kom litt brått på synes jeg.... Er det vanlig å svette så mye? Noen som har noen råd og tips? En natt med nattesvette, og du tror det er overgangsalderen? Anonymous poster hash: 7316e...f86 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #4 Skrevet 5. september 2015 Slik svetting skiller seg fra annet en har opplevd, med mindre man sover i 40 grader. (Er vel ikke så lett å sover da, men) Jeg opplevde det slik, og var første tegn på overgangsalder Anonymous poster hash: 3097a...ca6
Trude.lutt Skrevet 5. september 2015 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2015 (endret) En natt med nattesvette, og du tror det er overgangsalderen?Anonymous poster hash: 7316e...f86 Vel , tror og tror. Er som sagt 45 år og overgangsalderen kan jo komme når som helst. Og jeg har svettet før om natten, men aldri som dette. Kliss våt tre ganger i løpet av en natt er ganske voldsomt.... Tror jeg må ta meg en tur til legen. Endret 5. september 2015 av Trude.lutt
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #6 Skrevet 5. september 2015 Vel , tror og tror. Er som sagt 45 år og overgangsalderen kan jo komme når som helst. Og jeg har svettet før om natten, men aldri som dette. Kliss våt tre ganger i løpet av en natt er ganske voldsomt.... Tror jeg må ta meg en tur til legen. Hva tror du legen kan gjøre?? Det er normalt og svette enten man er i overgangen eller ei. for noen kan det starte med mye svetting så kan det komme og gå. Jeg er snart 50 og har nattesvette men er ikke i overgangsalderen. Mye rart skjer i kroppen når vi bikker over 40 år. Svette om natten er ikke farlig. Jeg har omtrent vridd puta om morgenen til tider. Anonymous poster hash: 15059...d13
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #7 Skrevet 5. september 2015 Hva tror du legen kan gjøre?? Det er normalt og svette enten man er i overgangen eller ei. for noen kan det starte med mye svetting så kan det komme og gå. Jeg er snart 50 og har nattesvette men er ikke i overgangsalderen. Mye rart skjer i kroppen når vi bikker over 40 år. Svette om natten er ikke farlig. Jeg har omtrent vridd puta om morgenen til tider. Anonymous poster hash: 15059...d13 Jeg har bikket 40 og kroppen er ikke forandret. Føler jeg meg varm om natten er det fordi jeg har varme på på soverommet. Anonymous poster hash: 119d5...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #8 Skrevet 5. september 2015 Hva tror du legen kan gjøre?? Det er normalt og svette enten man er i overgangen eller ei. for noen kan det starte med mye svetting så kan det komme og gå. Jeg er snart 50 og har nattesvette men er ikke i overgangsalderen. Mye rart skjer i kroppen når vi bikker over 40 år. Svette om natten er ikke farlig. Jeg har omtrent vridd puta om morgenen til tider. Anonymous poster hash: 15059...d13 Hvordan vet du at du ikke er i overgangsalderen? Nattesvette som du beskriver er ganske typisk for overgangsalder, og med tanke på hvor gammel du er, er det nok sannsynlig at du faktisk er i overgangsalderen. Jeg hadde ikke visst det selv om jeg ikke hadde tatt blodprøver som viste det, men ettersom jeg vet det, skjønner jeg jo at "varmeblussene" mine skyldes dette. Anonymous poster hash: 35caa...109
Hulderen Skrevet 5. september 2015 #9 Skrevet 5. september 2015 Hva tror du legen kan gjøre?? Det er normalt og svette enten man er i overgangen eller ei. for noen kan det starte med mye svetting så kan det komme og gå. Jeg er snart 50 og har nattesvette men er ikke i overgangsalderen. Mye rart skjer i kroppen når vi bikker over 40 år. Svette om natten er ikke farlig. Jeg har omtrent vridd puta om morgenen til tider. Anonymous poster hash: 15059...d13 Overgangsalder er ikke farlig, det stemmer. Men jeg tror også at du er i overgangsalderen siden du svetter sånn om natta. Hvordan er mensen? Har dem blitt hyppigere enn den var før?
Trude.lutt Skrevet 5. september 2015 Forfatter #10 Skrevet 5. september 2015 Jeg leste litt på nettet i dag, og der sto det at ved nattsvette skal du gå til lege fordi det kan være noe annet. Og det er jo greit å få tatt en blodprøve for å bekrefte eller avkrefte overgangsalderen. Noen har en lett overgangsalder, noen har en tøff. Og ved en tøff overgangsalder går det ann å få medisinsk hjelp. Syklusen min er som en klokke. Var hos gyn for en stund siden, så eggløsningen. Er ikke fertil lenger, det kunne legen se på innvendig u-lyd.
Gjest Gjest_Hello Kitte Skrevet 5. september 2015 #11 Skrevet 5. september 2015 Er 45 år og i natt svettet jeg sån at jeg måtte skifte t-skjorte tre ganger. Senga var dyvåt. Dette kom litt brått på synes jeg.... Er det vanlig å svette så mye? Noen som har noen råd og tips? Etter en natt så hadde jeg ikke tenkt overgangsalderen Du er nokså ung enda egentlig Nattesvette kommer ofte i slike tider som nå, høsten Det er en overgang mellom varm og kald årstid, og jeg selv (36 år) opplever ofte plutselige svettetokter i slike perioder Overgangalderenkan vare i åresvis, så vent litt med å dra til legen til dette er noe som skjer ofte og andre symptomer tiltrer
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #12 Skrevet 5. september 2015 Jeg har bikket 40 og kroppen er ikke forandret. Føler jeg meg varm om natten er det fordi jeg har varme på på soverommet.Anonymous poster hash: 119d5...e0f Forandringen skjer gradvis og man merker det ikke så godt i starten. Anonymous poster hash: 15059...d13
Aurora M. Skrevet 5. september 2015 #13 Skrevet 5. september 2015 Jeg er godt i 50-årene og har lenge gått og ventet på den overgangsalderen. Jeg mente jeg hadde noen symptomer på at det var i gang, men en blodprøve hos legen nylig viser jeg fremdeles er fertil og slett ikke i overgangsalderen nei. Jeg foreslår en blodprøve så du får vite hvordan ståa er.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #14 Skrevet 6. september 2015 Hvordan vet du at du ikke er i overgangsalderen? Nattesvette som du beskriver er ganske typisk for overgangsalder, og med tanke på hvor gammel du er, er det nok sannsynlig at du faktisk er i overgangsalderen. Jeg hadde ikke visst det selv om jeg ikke hadde tatt blodprøver som viste det, men ettersom jeg vet det, skjønner jeg jo at "varmeblussene" mine skyldes dette. Anonymous poster hash: 35caa...109 Jeg vet det pga det er tatt blodprøver av meg. Anonymous poster hash: 15059...d13
AnonymBruker Skrevet 8. september 2015 #15 Skrevet 8. september 2015 Jeg vet det pga det er tatt blodprøver av meg. Anonymous poster hash: 15059...d13 Blodprøve kan gi et sikkert svar på at man er i overgangsalderen, men ikke et svar på at man ikke er der da hormonene svinger veldig i disse årene. Anonymous poster hash: 44415...635
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå