Gå til innhold

Stor klump vedsiden av underlivet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en stor klump vedsiden av underlivet som gjør forferdeleg vondt. Har hatt den eit par dager nå, men den har bare blitt større og vondere. Hva kan jeg gjør? Den er helt lukket, så går ikke ant å kneppe ut det som er inni klumpen.. Trenger virkelig hjelp!

Anonymous poster hash: 408b0...3ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen!

Anonymous poster hash: 98a1e...d9a
Skrevet

jeg tror dette er en kjønsvorte, eller en kvise

Skrevet

Legen!

Anonymous poster hash: 98a1e...d9a

Veldig vanskeleg å få tak i en lege nå til helgen, + laaang ventetid..

Skrevet

jeg tror dette er en kjønsvorte, eller en kvise

Jeg tror det er svettekjertel-betennelse.. Men vetikkje hva som hjelper for å få den vekk..

Skrevet

Er det en klump på innsiden eller er det noe i huden?

Jeg hadde en klump i lysken for en stund siden som viste seg å bare være en hoven lymfeknute, men kuler som plutselig dukker opp er viktig å få sjekket hos legen, i verste fall kan det være noe veldig alvorlig!

Skrevet

Jeg har hatt en sånn. Det var en kvise/betent hårsekk. Jeg kjøpte en kanyle/sprøytespiss på apoteket og stakk hull på den. Renset området rundt først selvfølgelig. Fikk tømt ut verk og det ble bra igjen med en gang. Før jeg gjorde det var det så vondt at jeg ikke klarte å gå normalt fordi tøy gnisset og det ble bevegelse. Hadde ikke sjans til å gå sånn til jeg fikk en legetime.

Anonymous poster hash: f4f33...691
  • Liker 3
Skrevet

Er det en klump på innsiden eller er det noe i huden?

Jeg hadde en klump i lysken for en stund siden som viste seg å bare være en hoven lymfeknute, men kuler som plutselig dukker opp er viktig å få sjekket hos legen, i verste fall kan det være noe veldig alvorlig!

Klumpen står ut av huden, men den er lukket og bare rød. Er veldig vondt å ta på den. Alt eg gjør, som å sitte, gå osv.. gjør vondt:(

Skrevet

Jeg har hatt en sånn. Det var en kvise/betent hårsekk. Jeg kjøpte en kanyle/sprøytespiss på apoteket og stakk hull på den. Renset området rundt først selvfølgelig. Fikk tømt ut verk og det ble bra igjen med en gang. Før jeg gjorde det var det så vondt at jeg ikke klarte å gå normalt fordi tøy gnisset og det ble bevegelse. Hadde ikke sjans til å gå sånn til jeg fikk en legetime.

Anonymous poster hash: f4f33...691

Høres veldig likt ut som meg! Men gjør det ikke forferdelig vondt å stikke hål på den? Den verker uansett om eg ikkje er atti den engang:o

Skrevet

Kvise. Hadde akkurat en slik selv. Bare gi det et par dager, om den ikke forsvinner kan det være noe annet, få det isåfall sjekket.

Skrevet

Kvise. Hadde akkurat en slik selv. Bare gi det et par dager, om den ikke forsvinner kan det være noe annet, få det isåfall sjekket.

Den ligner absålutt ikke på en kvise spør du meg :o

Skrevet

Jeg hadde to klumper (som egentlig ikke lignet på standard kviser), som ikke så ut som hadde noen åpning, men klemte på de og det kom ut masse. Veldig ekkelt!  :hakeslepp: Men nå er de borte, kun røde områder igjen. Kroppen kan være ganske ekkel :P

Anonymous poster hash: 5b675...991
Skrevet

Hvor stor? Betent hårsekk kan bli ca ertestore eller større og ligge såpass dypt at det ikke hjelper å klemme. Kjøp betennelsesdempende salve på apoteket reseptfritt og gå til lege om den ikke har forsvunnet etter 3-4 uker

Anonymous poster hash: d8124...dd5
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde noe sånt en gang. Da var det bare en betent kjertel. Legen så på den og ville gi den noen dager. Skulle få en krem om det ikke ble bedre, men det ga seg.

Skrevet

Søskenbarnet mitt har hatt 3 sånne som du beskriver. En på beinet, en i armhulen og en på fingern. Det er en cyste som gjør uendelig vondt. Det kan ta dager til måneder før den blir bedre. 

Tror kanskje du ahr det samme, det en sånn greie som plutselig sprekker så det kommer masse gørr ut til slutt, men du burde dra til legen i tilfelle. 

Anonymous poster hash: bc858...3a7
Skrevet

Den ligner absålutt ikke på en kvise spør du meg :o

De ligner ikke alltid når de ligger langt under huden. For et par år siden hadde jeg en så var så stor at jeg var sikker på at det var kreft og alt annet, men etter hvert gikk det an å klemme på den, og det var en kvise likevel. Gi det litt tid :)

Skrevet

Hvor stor? Betent hårsekk kan bli ca ertestore eller større og ligge såpass dypt at det ikke hjelper å klemme. Kjøp betennelsesdempende salve på apoteket reseptfritt og gå til lege om den ikke har forsvunnet etter 3-4 uker

Anonymous poster hash: d8124...dd5

Mye større og tjukkere en en ert vil eg si!

Det gjør seriøst så vondt at eg griner, haha! Har sotte inne i hele dag for det gjør så vondt å gå:( har prøvd å klemt litt på den, men da er heilg forj*vligt vondt!

Skrevet

De ligner ikke alltid når de ligger langt under huden. For et par år siden hadde jeg en så var så stor at jeg var sikker på at det var kreft og alt annet, men etter hvert gikk det an å klemme på den, og det var en kvise likevel. Gi det litt tid :)

Hvor lang tid gikk det før du kunne sprekke den? Har hatt mit i 4 dager no, å det begynte med en liten ert til å bli mykje større:(

Skrevet

Hvor lang tid gikk det før du kunne sprekke den? Har hatt mit i 4 dager no, å det begynte med en liten ert til å bli mykje større:(

Jeg hadde den såpass lenge at jeg nektet å tro at den var en kvise, spesielt siden det ikke virket som om den gikk an å klemme på. Dessuten var den så stor, var på størrelse med en bønne. Gikk nesten to uker tror jeg, desverre.

Det kan være det de andre sier om betente hårsekker passer bedre enn kvise forresten. Jeg er jo ikke lege - men i mitt hode er det en kvise om man kan klemme på dem :rolleyes:

Skrevet

Jeg hadde den såpass lenge at jeg nektet å tro at den var en kvise, spesielt siden det ikke virket som om den gikk an å klemme på. Dessuten var den så stor, var på størrelse med en bønne. Gikk nesten to uker tror jeg, desverre.

Det kan være det de andre sier om betente hårsekker passer bedre enn kvise forresten. Jeg er jo ikke lege - men i mitt hode er det en kvise om man kan klemme på dem :rolleyes:

2 uker?! Om eg må gå en dag til sånn som detta så dør eg.. Prøver å ta hål på den no, men gjør så vondt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...