Gå til innhold

Klamydiabehandling

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det vanlig at legen spør etter fødselsnummer til partneren som også skal behandles for klamydia?

Anonymous poster hash: e6e57...68c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min ba ikke om det.

Hun ga meg to resepter, en til meg og en til min partner...

Anonymous poster hash: 626e8...40e
Skrevet

Legen min ba ikke om det.Hun ga meg to resepter, en til meg og en til min partner... Anonymous poster hash: 626e8...40e

Er dette lenge siden? Mente og det ikke var nødvendig med fødselsnummer men kan hende de har fått nye regler?

Skrevet

Legen har et ansvar for å drive smitteoppsporing i slike tilfeller, men tror det er ulik praksis på dette, mange som lar den smittede gjøre dette selv! Uansett, partnere skal varsles, og i dette tilfellet virker det som legen har tenkt å ta oppgaven seriøst. Legen vil såklart ikke avsløre ditt navn, men vedkommende kan vel legge sammen to og to.

Anonymous poster hash: e320e...0f0
  • Liker 1
Skrevet

Dessuten trenger man fødselsnummer for å lage resept.

Skrevet

Dessuten trenger man fødselsnummer for å lage resept. Anonymous poster hash: e320e...0f0

Jeg fikk bege kurene på mitt navn for mange år siden.

Skrevet

Legen har et ansvar for å drive smitteoppsporing i slike tilfeller, men tror det er ulik praksis på dette, mange som lar den smittede gjøre dette selv! Uansett, partnere skal varsles, og i dette tilfellet virker det som legen har tenkt å ta oppgaven seriøst. Legen vil såklart ikke avsløre ditt navn, men vedkommende kan vel legge sammen to og to. Anonymous poster hash: e320e...0f0

Dette er en partner og ikke en som ikke skal avsløres..legen trenger ikke drive med smittesporing og dette vet han jo.

Da meg og ex trodde vi hadde klamydia for 8 år siden fikk han med seg to resepter uten å måtte oppgi mitt fødselsnummer.

Skrevet

Legen har et ansvar for å drive smitteoppsporing i slike tilfeller, men tror det er ulik praksis på dette, mange som lar den smittede gjøre dette selv! Uansett, partnere skal varsles, og i dette tilfellet virker det som legen har tenkt å ta oppgaven seriøst. Legen vil såklart ikke avsløre ditt navn, men vedkommende kan vel legge sammen to og to. Anonymous poster hash: e320e...0f0

Dette gir jo liten mening. Om jeg har hatt sex med en person som jeg ikke vil skal vite at jeg har klamydia så erdet vel lite sabnsynlig at jeg vet fødselsnummeret til personen.

Skrevet

Dette gir jo liten mening. Om jeg har hatt sex med en person som jeg ikke vil skal vite at jeg har klamydia så erdet vel lite sabnsynlig at jeg vet fødselsnummeret til personen.

Man skal uansett, som lege, drive smitteoppsporing når det gjelder klamydia, men om du ikke vet hvem du har hatt sex med el. så er det jo såklart ikke mulig.

Skrevet

Man skal uansett, som lege, drive smitteoppsporing når det gjelder klamydia, men om du ikke vet hvem du har hatt sex med el. så er det jo såklart ikke mulig.

hva er det du ikke forstår? dette er en fast partner som skal ha en kur. han trenger dai kke drive smitteoppsporing når JEG skal ta med kuren til han.

spørsmålet er fremdeles: er det vanlig at legen spør etter fødselsnummer i dette tilfellet!!!

Skrevet

Hvis den skal legges inn som e-resept legger man den inn på fødselsnummer.

Anonymous poster hash: 6b4a9...1ec

Skrevet

Hvis den skal legges inn som e-resept legger man den inn på fødselsnummer.

det er ikke e-resept. sist gang fikk jeg begge reseptene selv uten å måtte oppgi noe fødselsnummer. jeg fikk begge reseptene og da er det ikke nødvendig med den andres fødselsnummer.

slik var det før, og jeg lurer på om de har endret reglene/prosedyrene for dette.

Skrevet

Utleveringsforskriften krever jo uansett st fødselsnummer påføres hvis man har, så apoteket skal uansett spørre om dette dersom det mangler. Det har jo også noe med at man skal være sikker på at det registreres på rett person å gjøre...

Skrevet

Fikk selv resept til meg og partner i fjor uten å oppgi noen info om partner.

Skrevet

Utleveringsforskriften krever jo uansett st fødselsnummer påføres hvis man har, så apoteket skal uansett spørre om dette dersom det mangler. Det har jo også noe med at man skal være sikker på at det registreres på rett person å gjøre...

herregud....les spørsmålet igjen. JEG har da fått resept før til partner uten å måtte oppgi hans fødselsnummer. IGJEN spør jeg: har de endret prosedyrene på dette? om du ikke kan svare på det så la vær å svar

Skrevet

Fikk selv resept til meg og partner i fjor uten å oppgi noen info om partner.

var det jeg mistekte.. da har min exFF mye sannsynlig gitt dosa mi til noen andre..

Skrevet

Jeg har aldri fått med to kurer, en til meg og en til partner.
Man må hente de selv i person er i hvertfall min erfaring både når jeg har funnet ut av smitten selv (testet tilfeldig) og når jeg har blitt innkalt som mulig smitte"offer".

Anonymous poster hash: 55918...94a
Skrevet

Jeg har aldri fått med to kurer, en til meg og en til partner.

Man må hente de selv i person er i hvertfall min erfaring både når jeg har funnet ut av smitten selv (testet tilfeldig) og når jeg har blitt innkalt som mulig smitte"offer".

Anonymous poster hash: 55918...94a

da har du ikke bedt om å få det. jeg har fått det når jeg sier jeg trenger til partneren også. det har alle jeg har spurt og flere i tråden her har opplevd det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...