Gå til innhold

Angrepet av gråstein


Gjest luigii

Anbefalte innlegg

Ser gutta på verkstedet om vi venter med å reparere bilen? 

 

Åh, noe så flaut! Jeg hadde parkert ved siden av en hekk, litt fremfor. Fra innsiden av bilen så det ut som jeg bare kunne svinge til venstre med en gang og rett ut på veien, men ved siden av venstre hjul lå der altså en grå stor, men lav (20cm ca) steinblokk. Den så jeg ikke, og svingte av og kjørte rett på/over den. Det vil si at jeg kjørte delvis oppå den og traff da partiet på siden/under bilen midt på siden mellom for- og bakdør. Den der gummigreia som ligger der ble sammentrekt noen plasser, og fikk en god ripe på bilen, samt en pen lang bulk! Det synes ikke når du står oppreist og ser ned, så det er jo bra, men dersom man bøyer seg ned... uff da. Fikk kjørt hjem i sinne og frustrasjon over at noen har lagt en GRÅ steinblokk på GRÅ grus!

Smilte pent til fattern når jeg kom hjem og fortalte hendelsen. Det har seg jo slik at han eier min bil og jeg eier hans bil, da det blir mye billigere forsikring for meg på denne måten. Heldigvis fikk vi retta bittelitt på bulken selv. Så dersom jeg leverer den inn til verksted og tar det på forsikringen, så faller han kraftig i poeng eller hva man nå enn teller i. Hadde jeg ventet til neste år med å kjøre på gråsteinen hadde han ikke fallt i poeng. Tar jeg det ikke på forsikringen blir det veeldig dyrt om jeg regner rett.
SÅ DET JEG LURER PÅ: Dersom jeg venter til neste år med å sende bilen på verksted, ser gutta på jobb at gummien som ble ødelagt er så gammel som halvåret? og også ripen og bulken. Og viss de ser det, kan de si noe på det? Dersom det blir funnet ut at vi venter til neste år med å reparere, for da faller ikke poengene til fattern ned, gjør det noe?

post-94890-0-03792400-1441354412_thumb.p

post-94890-0-52002800-1441354412_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil nok synes ja, for er det skrapet av lakk og grunning slik at metallet er synlig ett sted eller to, vil det begynne å ruste rimelig fort. Så det er nok ikke lett å skjule.

Men om de henger seg opp det, nei det er en anna sak :) Kjedelig uansett når du får låne bil da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...