Arabella Skrevet 4. september 2015 #21 Skrevet 4. september 2015 Jeg har en vanlig dobbeltseng, 200x150 cm. Jeg foretrekker seng fremfor rammemadrass, fordi det er lettere å komme til med vask under sengen.
annebanane Skrevet 4. september 2015 #22 Skrevet 4. september 2015 120 er perfekt alene da jeg kan ligge i alle mulige retninger. Men med andre foretrekker jeg 150-180. 180 er herlig da jeg har mye plass selv - men liker å kose, så kan da like greitt ha 150.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #23 Skrevet 4. september 2015 Optimalt 180, med svær dobbeldyne ;-) Har sovet i 150 da jeg var samboer, det var akkurat plass (helst skulle jeg sovet i stjerneformasjon ;-) ). Nå som jeg bor for meg selv er det 120 som gjelder, for det er ikke plass til mer på mitt nye soverom. Men det er greit, da har jeg god plass alene, og ok plass for en periode dersom jeg finner meg ny mann ;-)Anonymous poster hash: 3e8c9...0af
peppermyntete Skrevet 5. september 2015 #24 Skrevet 5. september 2015 Jeg har 120, samme har kjæresten. Null problem det, vi liker å ligg tett sammen og med 120 er det også plass til at begge kan ligge "alene". Skal jeg derimot kjøpe ny seng blir det minst 150 bare for å ha det lille ekstra.
Gjest Kim Skrevet 5. september 2015 #25 Skrevet 5. september 2015 Min er 160x200. Ikea Høvag madrass og Ikea Tussøy overmadrass. Sover veldig bra i den sengen
Gjest Skrevet 5. september 2015 #27 Skrevet 5. september 2015 180 bred og 220 lang Da er det goood plass for mannen min og meg - selv om jeg som oftest forfølger ham gjennom hele natten og kan våkner av at han klasker panna inn i kanten på senga... Den ekstra lengden er deilig, for jeg sovner på magen med armene over puta, og da blir man jo ganske lang. Og kjenner fremdeles ikke topp/bunn.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #28 Skrevet 5. september 2015 Har 200x210 seng. Herlig med god plass til både høygravide meg og mannen som er nesten 2 m. Veldig kjekt med 210 lengde!Anonymous poster hash: 4eec7...4b7
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #29 Skrevet 5. september 2015 Har dere sengen inntil vegg eller "midt i rommet"? Er litt redd for å ta med meg noen hjem tilfelle vi faller ut eller han syntes det blir kleint og uncomfy i senga mi! Har 120 som står midt i rommet altså ikke inntil vegg på en av sidene Anonymous poster hash: 3d344...7bb
Arabella Skrevet 5. september 2015 #30 Skrevet 5. september 2015 Har dere sengen inntil vegg eller "midt i rommet"? Er litt redd for å ta med meg noen hjem tilfelle vi faller ut eller han syntes det blir kleint og uncomfy i senga mi! Har 120 som står midt i rommet altså ikke inntil vegg på en av sidene Anonymous poster hash: 3d344...7bb Hodeenden på min seng står inntil en vegg, ellers er det fri plass på begge sider.
Gjest lipgloss Skrevet 5. september 2015 #31 Skrevet 5. september 2015 180 seng hadde ikke kunnet ha mindre,må ha litt boltreplass
Gjest imperio Skrevet 5. september 2015 #32 Skrevet 5. september 2015 Hadde 120 seng i mange, mange, mange år. Mest fordi mamma kjøpte det som var på tilbud, også hvis jeg skulle ha hatt noe større så måtte vi ommøblere hele soverommet. Hadde to svære dobbel skap på soverommet som tok halve plassen. 180 seng gikk akkurat uten å måtte stå midt på gulvet. Men da jeg flyttet for meg selv så kjøpte jeg en 150 seng. Kontinental rammemadrass står det på skeidar sine sider. Himmelsk. Singel, men har både hund og katt i sengen om natten. Har ligget 3 stk oppi der (pakk vekk skitne tankene dine,var ikke noe slikt) og det var god plass til alle mann. Det høres kanskje ikke mye ut, men det er stor forskjell mellom 120 og 150 Hadde tenkt å kjøpe meg 180, men soverommet er ganske lite så det var flaks vi gikk for 150 seng. Den var på tilbud og kjøpte den før jeg fant meg leilighet. Fant en 120 seng på tilbud som jeg tenkte å kjøpe også bytte den ut med en større så fort noe kom på tilbud. Også fikk den nye 120 senga være på hytta. Men da vi kom dit så var prisen for en 120 og 150 seng identisk, så da var ikke valget så vanskelig. 150 går akkurat inne på det lille soverommet, 180 hadde ikke gått, 160 så hadde jeg ikke fått plass til et bittelite nattbord, vi brukte flere måneder på å lete etter et nattbord som var så lite og høyt som mulig. Bordet henger i luften for den sitter bomfast mellom veggen og sengen, pappa måtte stå oppå nattbordet for å få det til å skli ned på plass Han satt noe i mellom bordet og veggen for å ikke skrape opp veggen, var få millimeter tykt bare. så bordet henger der, men rikker seg ikke på flekken. Hvordan vi skal få ut bordet eller sengen når jeg flytter en dag har vi ikke tenkt på. Men når jeg kjøper meg hus/leilighet, da skal jeg ha 180 seng, samme om jeg er gift, singel, samboer, kjæreste eller skilt. Jo større sengen er, jo bedre
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå