Gå til innhold

Ventetid


Isobel

Anbefalte innlegg

Jeg er sikkert helt kokko som begynner å skrive dagbok her nå. Er ikke gravid en gang. Vi begynner kanskje å prøve i desember. Satser på et september eller oktober barn. Dersom vi bestemmer oss for å få et barn til. Har nemlig tre barn fra før, og har begynt å snakke om en evt nr 4 ennå vi egentlig har bestemt oss for å gi oss på nr tre. Poenget er at hvis vi skal få nr. 4 så vil jeg ikke vente i flere år, da vil jeg få et til nå snart nå når vi først er oppe i det. Hvis vi får fjerdemann til høsten vil vi ha en på 0, 2 , 4 og eldstemann vil være 8 år.

Kanskje en dagbok her inne vil hjelpe meg å få et perspektiv på tingene? Dersom avgjørelsen blir at vi ikke får flere barn, så sletter jeg dagboken.

Jeg ønsker meg en baby fordi: jeg elsker de og jeg elsker barn. Har alltid hatt lyst på mange barn (Ok, en meget egoistisk grunn)

#Har mulighet til å jobbe natt dvs at jeg tjener forholdsvis bra samtidig som jeg bare jobber et par dager i uken + i helger, dermed har jeg muligheten til å være mer hjemme og ikke ha fire unger full tid i barnehage/SFO.

Jeg tviler fordi:

#det kommer til å bli masse mer arbeid

#det blir en del ekstra utgifter, pengene vi har må fordeles over fler barn. Kommer ikke til å bli stort problem, vi har god økonomi, men selvfølgelig jo flere barn jo mindre penger.

#vil jeg være i god nok form til å kunne ta meg godt nok av de ungene jeg har under graviditeten?

#tenk når de blir tenåringer:14,16,18 og 22 (og sistnevnte bor hjemme fremdeles?) hvordan blir det? Eller 12,14,16 og 20? Huset kommer jo til å bli overfylt!

#Tenk når/om alle fire skal være med på x antall aktiviteter, der går det faktisk masse penger og tid, kommer hjem og krever dyre moteklær, som de sikkert hadde fått hvis jeg hadde bare hatt tre barn, men kanskje vi ikke har råd til hvis vi har fire.

Nok tanker for nå. Be awre! More comming!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Titter bare innom og ønsker deg lykke til med et eventuelt nytt barn! :babysmokk:

Vanskelig valg det der. Men tenk på å få et lite nytt nurk da! Er litt misunnlig jeg... :sjenert:

Iallefall, lykke til!

Stikker innom og hører hvordan det går med dere senere jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...