Gå til innhold

Mistanke om Vestibulitt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har levd med genital herpes i 3 år. Jeg ble smittet av en eks kjæreste som ikke informerte meg. Var rett og slett veldig uheldig.

Nå har jeg hatt en fantastisk kjæreste i over 1 år. Vi er samboere og har hatt et fantastisk sexliv selv om jeg i perioder hadde herpes utbrudd.

Jeg byttet p-pillemerke fra Yasmin til Mercilon for å spare penger og kanskje forbedre menssmertene. Jeg har brukt Mercilon tidligere og hadde god erfaring med det. Jeg blødde konstant i 3 måneder og hadde enda kraftigere smerter i magen. Så jeg fikk time til gynekolog og fikk resept på p-plaster. Det fungerte fint, men jeg synes det var så stygt med et plaster som samlet masse støv i kantene. Holdt på å falle av de siste dagene, så etter et halvt år begynte jeg igjen på Yasmin.

Nå har jeg brukt Yasmin i 1,5 måned og mistenker å ha fått Vestibulitt. Det begynte så vidt før jeg dro på en ferie med familien uten kjæresten. Vi hadde samleie og jeg merket det plaget litt. Så jeg tok en behandling med Canesten krem og vagetorier. Smurte meg i 2 uker til sammen, men merket ingen forbedring. Tok en behandling med diflucan svelgetabelett sammen med daktarkrem i 1 uke. Det ble litt bedre. Jeg dro på ferie med familien og merket ikke så mye til plagene før en dag jeg var ute i sjøen. Da svidde det helt vanvittig i underlivet.

Når jeg kom hjem og prøvde å ha samleie var det litt ubehagelig svie, spesielt etter at han hadde kommet inni meg. Jeg har hatt noe lignende før og fikk da behandling for bakteriell vaginose, dalacin vagitorie x 3. Tok en soppbehandling ( pevaryl krem og vagitorie x3). Tok deretter multi-gyn i 3 dager før jeg prøvde samleie. Det svidde og brant i skjedeåpningen. Så jeg mistenker at dette kan være Vestibulitt. Jeg har gruet meg litt til sex med tanke på ubehaget jeg hadde før ferien med familien. Jeg har det ikke så bra på jobb, men det var verre i vår.

Jeg hadde et par tanker angående forholdet mitt. Samboer sluttet å jobbe og jeg merket at det irriterte meg. Det har vært en del små problemer, men jeg har hatt det verre uten at det har gått utover sexlivet mitt..

Jeg skal på ferie i 1 uke nå, så har ikke mulighet til å dra til lege før den tid. Spørsmålet mitt er hva jeg kan gjøre denne uken før jeg kan dra til legen? Jeg vet at dere ikke er eksperter og at jeg må ta dette med legen når jeg har time, men vil så gjerne kunne ha sex med kjæresten nå som vi endelig skal på ferie sammen og kose oss..

Har glemt å nevne at jeg bruker Valtrex ved herpes utbrudd.

Håper virkelig på seriøse svar!

Anonymous poster hash: cace6...d74

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager jeg har ikke noe svar til deg ang vestibulitten og ferien deres... :(
Men lurer på om du kan svare meg på hvordan du merker herpes ubruddene dine, når i dating prosessen du sa fra til din nåværende kjæreste at du hadde det, og om det er sånn at det ikke er noen merker/tegn til herpes utover de ca 5 dagene utbruddet varer?

Jeg fikk også genital herpes av min ex uten at han sa fra, og har hatt konstante prikker/blemmer uten væskeinnhold i underlivet siden da. De går altså ikke vekk så jeg tør ikke å ha sex med noen ny! Sitter "arr" etter blemmene så lenge eller går de bort rett etter utbruddet?
Selve utbruddene merker jeg kun ved kribling og kløe hver 6 uke ca, ingen nye eller væskende blemmer da. Er bare de allerede eksisterende prikkene/blemmene som begynner å krible/klø.

Anonymous poster hash: e960e...1dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...