Gå til innhold

Kan man få jobb med dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man tar enkeltståene kurs på høgskole/universitetsnivå?

 

For eksempel innen "potetfag" som:

-Forvaltningsarbeid og offentlig rett.

-Organisasjon og ledelse

-Prosjektledelse

(tar gjerne i mot flere forslag til hva som kan være smart å ta)

 

 

Jeg tenker på å ta slike fag på deltid ved siden av jobb.Har en bachelor fra før av, men har ikke fått relevant jobb med den.Yrket jeg nå jobber i er innen en helt annen sektor.Har ikke ork eller tid til å starte på noe ny bachelor.

 

Ønsker meg helst en jobb innen kontor/administrasjon.

 

Hva tror dere?

 

 

 

 



Anonymous poster hash: 6d775...66b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle disse fagene kan være gode tilleggsfag, men du får neppe jobb utelukkende på grunn av dem. Det kommer an på hva du har bachelor i, og hva slags arbeidserfaring du har. 

 

Andre fag som kan være nyttige i mange arbeidssituasjoner er ulike økonomifag, lønns- og personalarbeid, serviceledelse. Alt i alt kommer det jo an på hva du ønsker å jobbe med, også. 



Anonymous poster hash: 39297...e86
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Alle disse fagene kan være gode tilleggsfag, men du får neppe jobb utelukkende på grunn av dem. Det kommer an på hva du har bachelor i, og hva slags arbeidserfaring du har. 

 

Andre fag som kan være nyttige i mange arbeidssituasjoner er ulike økonomifag, lønns- og personalarbeid, serviceledelse. Alt i alt kommer det jo an på hva du ønsker å jobbe med, også. 

Anonymous poster hash: 39297...e86

 

 

Takk for tips!Det er en bachelor som ligger i skjæringpunkt mellom helse- og realfag.Ønsker meg en helt enkel kontorjobb,er ikke så opptatt av høy lønn,prestisje etc..

 

ts

Anonymous poster hash: 6d775...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker en "helt enkel kontorjobb", så tror jeg forresten ikke at jeg ville tatt prosjektledelse. Du vil sikkert ikke være prosjektleder, da det innebærer mye koordinering, mye oversikt over mange ting og mange folk/oppgaver, planlegging og struktur på både kort og langt sikt samtidig, og dermed lite rutinearbeid. 

 

Uten at jeg vet hva som finnes på området, kunne det kanskje være en ide å se hva som finnes av dokumenthåndterings- og arkivfag?

 

Jeg ser liksom ikke helt for meg hva "helt enkel kontorjobb" skal innebære. Tro meg, jeg har forsøkt å finne det samme. Jeg har også jobbet i skjæringspunktet helse- og realfag (nærmere bestemt miljørettet helsevern). 



Anonymous poster hash: 39297...e86
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere at folk med en "enkel kontorjobb" driver med? Eneste jeg kan komme på som faller inn under beskrivelsen er sentralborddame. Ellers har de enkle kontoroppgavene en tendens til å bli fordelt på folk med andre funksjoner.

Anonymous poster hash: ab648...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tror dere at folk med en "enkel kontorjobb" driver med? Eneste jeg kan komme på som faller inn under beskrivelsen er sentralborddame. Ellers har de enkle kontoroppgavene en tendens til å bli fordelt på folk med andre funksjoner.

Anonymous poster hash: ab648...22b

 

Resepsjon/sentralbord høres greit ut,men gjerne noen flere oppgaver også.

 

Har vurdert ett år med økonomi og administrasjon.Problemet er bare at jeg er så dårlig i matematikk. Tok et innføringskurs i økonomi tidligere i år.Det var på videregående skoles nivå,men jeg synes det var vanskelig nok.

Anonymous poster hash: 6d775...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvis du ønsker en "helt enkel kontorjobb", så tror jeg forresten ikke at jeg ville tatt prosjektledelse. Du vil sikkert ikke være prosjektleder, da det innebærer mye koordinering, mye oversikt over mange ting og mange folk/oppgaver, planlegging og struktur på både kort og langt sikt samtidig, og dermed lite rutinearbeid. 

 

Uten at jeg vet hva som finnes på området, kunne det kanskje være en ide å se hva som finnes av dokumenthåndterings- og arkivfag?

 

Jeg ser liksom ikke helt for meg hva "helt enkel kontorjobb" skal innebære. Tro meg, jeg har forsøkt å finne det samme. Jeg har også jobbet i skjæringspunktet helse- og realfag (nærmere bestemt miljørettet helsevern). 

Anonymous poster hash: 39297...e86

 

 

Takk for tipset!Har tenkt litt på dokumenthåndterings- og arkivfag.Rart at det skal være så vanskelig å finne en vanlig kontorjobb.Hvilken utdannelse har egentlig de som sitter i slike jobber?

Anonymous poster hash: 6d775...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset!Har tenkt litt på dokumenthåndterings- og arkivfag.Rart at det skal være så vanskelig å finne en vanlig kontorjobb.Hvilken utdannelse har egentlig de som sitter i slike jobber?

Anonymous poster hash: 6d775...66b

Det er svært få som sitter i slike jobber i våre dager. Før trengte man sekretærer til å skrive brev for seg og all slags småting. Nå har datamaskiner overtatt og folk fikser sånt selv.

Jeg jobber i et stort nordisk konsern og det er kun administrerende direktør helt på toppen som har sekretær. Alle andre sjefer får greie seg selv.

Anonymous poster hash: 1b16d...37d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for tips!Det er en bachelor som ligger i skjæringpunkt mellom helse- og realfag.Ønsker meg en helt enkel kontorjobb,er ikke så opptatt av høy lønn,prestisje etc..

 

ts

Anonymous poster hash: 6d775...66b

 

Kunne du tenke deg å jobbe med noe innen HMS området? Arbeidsmiljø, kjemikalieeksponering, eller arbeid for å unngå belastningsskader?

Anonymous poster hash: edf5f...3a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kunne du tenke deg å jobbe med noe innen HMS området? Arbeidsmiljø, kjemikalieeksponering, eller arbeid for å unngå belastningsskader?

Anonymous poster hash: edf5f...3a7

 

 

Jeg har vurdert det,men har inntrykk av at mange tar slike kurs?Er det lett å få jobb?

Kjenner en som er HMS-ingeniør...regner med de stiller sterkest til slike stillinger..?

Anonymous poster hash: 6d775...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har master i et fag det er umulig å få jobb med. Jeg har meldt meg på alle mulige relevante kurs for den stillingstypen jeg så for meg kunne være passende. Leste stillingsutlysninger, og så på hva de nevnte som ønskede kvalifikasjoner. Jeg fikk etterhvert jobb i administrasjonen på et lærested for høyere utdanning. Kravet var minimum bachelor, men det var ikke spesifisert hvilket fag, det var bare viktig å ha noe høyere utdannelse..

Følte at alle kursene var overfladiske og lærte svært lite, MEN å sette dem på CVen var gull verdt. Og å kunne name-droppe kursene, og innholdet, på intervjuene jeg har vært på. De prøver jo alltid å sette deg fast på intervju.

Nå for tiden er det vanskelig å komme gjennom nåløyet. Men mine kollegaer som har jobbet der i flere år, har lite utdannelse, de fleste har ikke fullført noe, men fikk jobb i en tid da alt var mye lettere på arbeidsmarkedet.

Anonymous poster hash: 056ec...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har master i et fag det er umulig å få jobb med. Jeg har meldt meg på alle mulige relevante kurs for den stillingstypen jeg så for meg kunne være passende. Leste stillingsutlysninger, og så på hva de nevnte som ønskede kvalifikasjoner. Jeg fikk etterhvert jobb i administrasjonen på et lærested for høyere utdanning. Kravet var minimum bachelor, men det var ikke spesifisert hvilket fag, det var bare viktig å ha noe høyere utdannelse..

Følte at alle kursene var overfladiske og lærte svært lite, MEN å sette dem på CVen var gull verdt. Og å kunne name-droppe kursene, og innholdet, på intervjuene jeg har vært på. De prøver jo alltid å sette deg fast på intervju.

Nå for tiden er det vanskelig å komme gjennom nåløyet. Men mine kollegaer som har jobbet der i flere år, har lite utdannelse, de fleste har ikke fullført noe, men fikk jobb i en tid da alt var mye lettere på arbeidsmarkedet.

Anonymous poster hash: 056ec...6a6

 

Takk for innspill.Jeg har tenkt på det samme,at slike kurs kan se bra ut på cv'en og bidra til å gjøre meg mer interessant på intervju.Bedre enn ingenting ihvertfall.

 

ts

Anonymous poster hash: 6d775...66b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...