Whatnot Skrevet 2. september 2015 #1 Del Skrevet 2. september 2015 Har nettopp kjøpt ny bil. Byttet inn den gamle, og fikk en grei pris for den. Selger ga meg en pris, men gjennomførte ingen takst på bilen. Kun en veldig kjapp visuell inspeksjon... Dagen jeg skulle levere bilen, ble det selvfølgelig noe feil med den... Luftfjæring på den ene siden bak røk, og det var ikke vanskelig å se. Følte meg rimelig teit med å levere en bil med feil, så jeg gikk forsåvidt med på å dekke dette (skulle få forhandlers rabatter osv, så det skulle koste ca 6000,-). I dag ringte verkstedet meg, og de har funnet mer feil med bilen. Har ikke fått noe prisoverslag ennå, men frykter at det blir vesentlig mer enn 6000. Virker som forhandler som kjøpte bilen forventer at jeg skal dekke dette. Kan han kreve det? Han valgte jo å kjøpe en bil uten å undersøke den, og jeg er ikke bilmekaniker så jeg ante ikke hva som var feil med den (eller at det var noe feil med den)... Står ingenting i kontrakten om hvilken stand bilen skal være i. Så kan han kreve at jeg betaler alt? Jeg kan tenke meg at han vil prøve seg må å si at jeg måtte jo ha visst om at det var feil med bilen. Sånn prinsipielt sett, hva veier da tyngst av min opplysningsplikt eller hans undersøkelsesplikt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #2 Del Skrevet 2. september 2015 Det koster deg noen hundredelapper å melde deg inn i NAF. Der får du rådgivning av folk som kan dette. Eller dersom du har rettshjelpsdekning på bilforsikringen din så kontakter du advokat. Her er flere forhold som kan ha avgjørende betydning for ansvar, både den ene og den andre veien. Anonymous poster hash: bf5d6...ee8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå