AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #1 Skrevet 2. september 2015 Jeg har med dagers mellomrom tatt sol med denne økningen: 6 min, 10 min, 14 min, 18 min og 22 min. Skal fortsette med å ta 25-26 min annenhver dag i en uke til. Skal til Afrika og bo der noen mnd, så da vil jeg forberede huden min litt Men det jeg lurer på er; er det noen her som har tatt sol noe tettere enn dette, altså hver dag og ikke annenhver for en kort periode, og opplevd at det ble vellykket likevel? Anonymous poster hash: 5bf9d...c0a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #2 Skrevet 2. september 2015 Hvorfor skade deg med solarium? Det du burde tenke på er å bruke solkrem når du drar dit. Anonymous poster hash: fd359...a65 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #3 Skrevet 2. september 2015 Hvorfor skade deg med solarium? Det du burde tenke på er å bruke solkrem når du drar dit. Anonymous poster hash: fd359...a65 Fordi jeg er ikke flink med slike smørerutiner, så tenkte at jeg kunne forebygge brenthet ved å ta solarium først. Jeg tar aldri solarium ellers.Anonymous poster hash: 5bf9d...c0a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #4 Skrevet 2. september 2015 Selvsagt skal jeg jo smøre meg. Jeg er bare ikke flink til å huske det TS Anonymous poster hash: 5bf9d...c0a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #5 Skrevet 2. september 2015 Har hørt noen si at solarium ikke hjelper for å få et grunnlag? Anonymous poster hash: f0963...41d 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #6 Skrevet 2. september 2015 Har hørt noen si at solarium ikke hjelper for å få et grunnlag? Anonymous poster hash: f0963...41d Dette er helt riktig. Bare en gammel, og ikke minst farlig myte. Anonymous poster hash: 1a47f...923 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #7 Skrevet 2. september 2015 Har hørt noen si at solarium ikke hjelper for å få et grunnlag? Anonymous poster hash: f0963...41d Dette er helt riktig. Bare en gammel, og ikke minst farlig myte. Anonymous poster hash: 1a47f...923 Godt å vite. Takk for svar Kommer uansett til å fortsette å sole meg fram til avreise, da. Bruker aldri solarium ellers så hvorfor ikke fortsette når man først har begynt Anonymous poster hash: 5bf9d...c0a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #8 Skrevet 2. september 2015 Bruker aldri solarium ellers så hvorfor ikke fortsette når man først har begynt Anonymous poster hash: 5bf9d...c0a .. fordi det er skadelig for huden kanskje?Anonymous poster hash: 2ada9...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #9 Skrevet 2. september 2015 .. fordi det er skadelig for huden kanskje?Anonymous poster hash: 2ada9...2a7 Ikke når jeg tar det så sjeldent ellers vel. Har aldri sett eller hørt om noen som har fått hudkreft eller hundre rynker av å ta solarium i et par uker og aldri ellers. Anonymous poster hash: 5bf9d...c0a
The Kitten Skrevet 2. september 2015 #10 Skrevet 2. september 2015 Solaium hjelper i alle fall meg med å få grunnlag så jeg ikke blir solbrent. Kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt ts Det eneste jeg kan si er huden har godt av å hvile mellom hvert solariumsbesøk. Så ut i fra det ville jeg ikke tatt flere dager etter hverandre. 1
Gjest bruker83924 Skrevet 2. september 2015 #11 Skrevet 2. september 2015 (endret) Ikke når jeg tar det så sjeldent ellers vel. Har aldri sett eller hørt om noen som har fått hudkreft eller hundre rynker av å ta solarium i et par uker og aldri ellers. Anonymous poster hash: 5bf9d...c0a Det trengs bare en uforsiktig gang i sola/solarium for å få solskader. Solskader øker sjansen for å få hudkreft og rynker. Det beste er å bruke høy solfaktor når du er i Afrika. 30/50 i ansikt og kropp i starten, så kan du ta lavere på kroppen(alltid 30 i ansiktet) etter hvert som du blir vant til solen. Og til det du spurte om: Det beste er å vente noen dager mellom vært besøk, ettersom et solarium gir ut sterk stråling. Endret 2. september 2015 av ElizabethTaylor
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #12 Skrevet 2. september 2015 Det trengs bare en uforsiktig gang i sola/solarium for å få solskader. Solskader øker sjansen for å få hudkreft og rynker. Det beste er å bruke høy solfaktor når du er i Afrika. 30/50 i ansikt og kropp i starten, så kan du ta lavere på kroppen(alltid 30 i ansiktet) etter hvert som du blir vant til solen. Du blir ikke mer vant til sola av solarium Takk for svar. Men 30 i ansiktet? Du mener vel 50? Var det jeg ble anbefalt av de på apoteket iallefall:) Begynne med 50 på kroppen, så gå ned til 30, men hele tiden bruke 50 i ansiktet. Anonymous poster hash: 5bf9d...c0a
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #13 Skrevet 2. september 2015 Solaium hjelper i alle fall meg med å få grunnlag så jeg ikke blir solbrent. Kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt ts Det eneste jeg kan si er huden har godt av å hvile mellom hvert solariumsbesøk. Så ut i fra det ville jeg ikke tatt flere dager etter hverandre. Takk for svar Da følger jeg planen som normalt Anonymous poster hash: 5bf9d...c0a
Gjest bruker83924 Skrevet 2. september 2015 #14 Skrevet 2. september 2015 Takk for svar. Men 30 i ansiktet? Du mener vel 50? Var det jeg ble anbefalt av de på apoteket iallefall:) Begynne med 50 på kroppen, så gå ned til 30, men hele tiden bruke 50 i ansiktet. Anonymous poster hash: 5bf9d...c0a Mente enten 30 eller 50 i ansikt og kropp i starten. Det kommer an på om hudtypen din tåler sol eller ikke. Jeg kommer unna med å bruke kun 30 f.eks. Men når du går ned på resten av kroppen, så holder du alltid like høy faktor i ansiktet. Aldri lavere enn 30 der. Forklarte meg litt dårlig i sta.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #15 Skrevet 2. september 2015 Mente enten 30 eller 50 i ansikt og kropp i starten. Det kommer an på om hudtypen din tåler sol eller ikke. Jeg kommer unna med å bruke kun 30 f.eks. Men når du går ned på resten av kroppen, så holder du alltid like høy faktor i ansiktet. Aldri lavere enn 30 der. Forklarte meg litt dårlig i sta. Ok. I syden bruker jeg 30. Men det er jo sterkere sol i Afrika, så der bruker jeg 50. Anonymous poster hash: 5bf9d...c0a
Gjest bruker83924 Skrevet 2. september 2015 #16 Skrevet 2. september 2015 Ok. I syden bruker jeg 30. Men det er jo sterkere sol i Afrika, så der bruker jeg 50. Anonymous poster hash: 5bf9d...c0a Høres bra ut
The Kitten Skrevet 2. september 2015 #17 Skrevet 2. september 2015 Takk for svar Da følger jeg planen som normalt Anonymous poster hash: 5bf9d...c0a Bare hyggelig. Hvor i Afrika skal du? Fun fact: solarium heter solarium på arabisk (i hvert fall på libanesisk dialekt).
AnonymBruker Skrevet 2. september 2015 #18 Skrevet 2. september 2015 Bare hyggelig. Hvor i Afrika skal du? Fun fact: solarium heter solarium på arabisk (i hvert fall på libanesisk dialekt). Kenya Hehe, så artig. Anonymous poster hash: 5bf9d...c0a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #19 Skrevet 3. september 2015 Man kan si så mye man vil at man bare tar så og så lite solarium, over kort periode etc, men saken er den at solarium skader huden på sikt om man vil eller ikke. Ta f.eks et sted på kroppen som ikke har blitt utsatt for sol, og sammenlign der du har solt deg. Hudens naturlige fuktighet, collagen osv blir påvirklet av solarium. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk legger seg i et solarium frivillig. Ikke synes jeg det er spesielt pent med for mye brunfarge heller... Anonymous poster hash: 66bf1...a1c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #20 Skrevet 3. september 2015 Man kan si så mye man vil at man bare tar så og så lite solarium, over kort periode etc, men saken er den at solarium skader huden på sikt om man vil eller ikke. Ta f.eks et sted på kroppen som ikke har blitt utsatt for sol, og sammenlign der du har solt deg. Hudens naturlige fuktighet, collagen osv blir påvirklet av solarium. Jeg har aldri skjønt hvorfor folk legger seg i et solarium frivillig. Ikke synes jeg det er spesielt pent med for mye brunfarge heller...Anonymous poster hash: 66bf1...a1c Jeg synes det er kjekt å ta litt sol et par uker før jeg skal reise, så da gjør jeg det. Har svart på det tidligere i tråden. Har du ikke noe å bidra med i tråden så trenger du ikke komme med noe heller. Du besvarte ikke noe av det jeg har spurt om, og jeg har dessuten allerede fått svar. Anonymous poster hash: 5bf9d...c0a 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå