Gå til innhold

Blir ikke glad i samboers barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du stebarn selv? Man kan ikke bare skru på følelsene sine som man selv vil. Jeg ville tenkt det samme som deg når det gjelder mine egne barn, men det er (stort sett) ikke det samme med andres barn.

Anonymous poster hash: 083c2...f7d

Som jeg har skrevet tidligere: jeg forstår at man ikke kan elske andres barn! Det er ikke det jeg reagerer på.

Det jeg reagerer på er personen som sammenlignet stebarna sine med rotter/skadedyr som ikke skulle ha eksistert. 

Å ønske at noen ikke skulle ha eksistert er ganske sterkt, så og si på linje med å hate noen sterkt. 

Nei, jeg er ikke stemor selv. Derimot så har jeg ei stemor og en stefar til datteren min. Og når jeg ser hvor godt de behandler henne og er oppriktig glad i henne så priser jeg meg lykkelig og er takknemlig for at nettopp de to ble hennes "ekstraforeldre" og ikke noen som hadde sammenlignet ungen min med ei rotte og et skadedyr.  Stemor er helt super, det har hun vært hele tiden. Hun og jenta mi drar f.eks regelmessig på jenteturer bare de to, uten faren til jenta og stemors biologiske barn. Både stemor og stefar stiller opp på lik linje som for sine egne barn. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo an på om de er veloppdratt. Jeg blir ikke glad i en unge som er ufyselig og frekk.

Anonymous poster hash: 7ff86...395

Godt poeng.

Skrevet

Jeg vil stille dere et spørsmål, dere som ikke liker stebarna deres. Hvis dere selv hadde barn som hadde en stemor med samme negative følelser for deres barn, hvordan ville det vært? Hadde du sendt dem til far og stemor med lett hjerte? Hadde dere syntes det var helt greit å tenke på at 50% av tiden var barna deres sammen med et menneske som ikke liker dem? Hvorfor involvere seg med en mann med barn fra før hvis man ikke takler andres barn? 

Skrevet

Jeg vil stille dere et spørsmål, dere som ikke liker stebarna deres. Hvis dere selv hadde barn som hadde en stemor med samme negative følelser for deres barn, hvordan ville det vært? Hadde du sendt dem til far og stemor med lett hjerte? Hadde dere syntes det var helt greit å tenke på at 50% av tiden var barna deres sammen med et menneske som ikke liker dem? Hvorfor involvere seg med en mann med barn fra før hvis man ikke takler andres barn? 

Nettopp samme tanken gjør jeg meg og..

Hadde mitt barns stemor sett på jenta som ei rotte som helst ikke skulle levd i denne verdenen her så hadde jeg ikke sendt henne til det kvinnemennesket. At et barn skal vokse opp halve barndommen sin sammen med noen som ser på det som et skadedyr hadde vært direkte skadelig for barnet. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Enig med deg Mythic.Det hadde vært forferdelig å sende barnet hjem til en stemor som hadde den følelsen.

Jeg har forøvrig aldri vært stemor selv,men blir fort glad i andres barn.Likevel unngår jeg helst å date menn med barn,for det blir enklere sånn.Med barn inni bildet vil barnet alltid komme først,noe som er forståelig.

Endret av Sandie
  • Liker 1
Skrevet

Hadde mitt barns stemor sett på jenta som ei rotte som helst ikke skulle levd i denne verdenen her så hadde jeg ikke sendt henne til det kvinnemennesket. At et barn skal vokse opp halve barndommen sin sammen med noen som ser på det som et skadedyr hadde vært direkte skadelig for barnet. 

Nettopp. Men det spiller visst ingen rolle om man bidrar til å "fucke opp" andres barn, så lenge man får faren for seg selv halvparten av tiden, når de brysomme ungene er hos mor. De som tror barn ikke merker at man ikke liker dem, må bare innse at de tar grundig feil. Barn skjønner veldig godt hvem som liker dem og ikke, og er svært sensitive for stemninger og kroppsspråk.

Hvordan ville du som voksent menneske likt å dele hus med noen som ikke liker deg? 

Skrevet

Hvordan skader det ungen når ungen ikke vet det tenker jeg da....

Anonymous poster hash: cbe11...8ac

• Liker 1
Skrevet

Hvordan skader det ungen når ungen ikke vet det tenker jeg da....

Anonymous poster hash: cbe11...8ac

Tro meg, barn merker det..

• Liker 1
Skrevet

(Jeg er ikke en stemor)

Nå er det vel slik at det ikke er så lett å lese følelsene til andre. Om et stemor ikke er glad i sine stebarn, så er det vel ikke akkurat noe mor legger merke til?? Det er jo tabu, så tviler på at stemor går å snakker om det. Men jeg synes ikke man skal dømme en person for å ikke ha morsfølelse for et barn som ikke er deres. Det er heller ikke lett å bli glad i et barn som ikke er ditt. Ja,,andres barn kan være søte, men det er ikke naturlig å bli glad i et barn sånn uten videre. Følelser kommer av seg selv. De kan ikke produseres.

• Liker 2
Skrevet

Vet om mang en stefar som ikke makter sin kjærestes unger også, men de sitter fast i fettfatet og flytter dermed ikke ut.

Skrevet

(Jeg er ikke en stemor)

Nå er det vel slik at det ikke er så lett å lese følelsene til andre. Om et stemor ikke er glad i sine stebarn, så er det vel ikke akkurat noe mor legger merke til?? Det er jo tabu, så tviler på at stemor går å snakker om det. Men jeg synes ikke man skal dømme en person for å ikke ha morsfølelse for et barn som ikke er deres. Det er heller ikke lett å bli glad i et barn som ikke er ditt. Ja,,andres barn kan være søte, men det er ikke naturlig å bli glad i et barn sånn uten videre. Følelser kommer av seg selv. De kan ikke produseres.

Det var hva barna legger merke til jeg snakket om, og tro meg, barn merker hvem som liker dem og ikke. Jeg har da heller ikke sagt at man nødvendigvis får morsfølelser for stebarna sine, men her var det snakk om å ikke like dem, og til og med sammenlikne dem med rotter! 

Skrevet

Nei, jeg tror de fleste bare tar barna med på kjøpet når de treffer noen. Og noen ganger er barna elskelige og noen ganger ikke. 

Skrevet

Det var hva barna legger merke til jeg snakket om, og tro meg, barn merker hvem som liker dem og ikke. Jeg har da heller ikke sagt at man nødvendigvis får morsfølelser for stebarna sine, men her var det snakk om å ikke like dem, og til og med sammenlikne dem med rotter! 

Det var ikke inlegget med rotteutsagnet jeg svarte på, om du ser lengre oppe så ser du at du har svart på inlegget mitt hvor jeg svarte på mythic??

Jeg kan forstå at det er sårt for barn om de legger merke til at en voksen de ser opp til ikke er glad i dem, interessert i dem, snakker med dem osv. Hadde det vært meg så hadde jeg så klart gjort mitt beste i å støtte og bygge disse barna selv om jeg ikke hadde blitt glad i dem som om de var mine egne barn.

Skrevet

Det var ikke inlegget med rotteutsagnet jeg svarte på, om du ser lengre oppe så ser du at du har svart på inlegget mitt hvor jeg svarte på mythic??

Jeg kan forstå at det er sårt for barn om de legger merke til at en voksen de ser opp til ikke er glad i dem, interessert i dem, snakker med dem osv. Hadde det vært meg så hadde jeg så klart gjort mitt beste i å støtte og bygge disse barna selv om jeg ikke hadde blitt glad i dem som om de var mine egne barn.

Sårt er nok en veldig underdrivelse. 

Skrevet

Sårt er nok en veldig underdrivelse. 

Men hva mener du en stemor skal gjøre om hun ikke blir glad i barna? 

Skrevet

Men hva mener du en stemor skal gjøre om hun ikke blir glad i barna? 

Jeg mener at om man kun ser fram til at barna skal være hos mor, og generelt ikke føler noe for stebarna sine, så burde man rett og slett ikke bo sammen med dem. 

Skrevet

Jeg mener at om man kun ser fram til at barna skal være hos mor, og generelt ikke føler noe for stebarna sine, så burde man rett og slett ikke bo sammen med dem.

Hva med fellesbarna da?

Skrevet

Hva med fellesbarna da?

Når ble det en faktor i denne spesifikke debatten?

Skrevet

Min stemor hatet meg i oppveksten uansett hva jeg gjorde. Det endte opp med at jeg gikk langt for å bli akseptert av framtidige svigermødre. På min bekostning

Anonymous poster hash: 85872...8e4

Skrevet

Min stemor hatet meg i oppveksten uansett hva jeg gjorde. Det endte opp med at jeg gikk langt for å bli akseptert av framtidige svigermødre. På min bekostning

Anonymous poster hash: 85872...8e4

Hvordan vet du at hun hatet deg? Viste hun deg det eller sa hun det rett ut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...