Gå til innhold

Bihulebetennelse - hva hjelper?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

I sommer hadde jeg ganske kraftig bihulebetennelse, det var veldig vondt og helt grønt og blodig slim (beklager detaljene) kom ut så og si hele tiden. Jeg fikk også feber, forhøyet CRP og gikk på antibiotika.

Det ble bedre, men aldri helt borte. Og nå begynner det igjen å gjøre ganske vondt, men ikke like intenst som i sommer, da klarte jeg nesten ikke bevege munnen eller ta meg i ansiktet, og heller ikke like mye grønt som kommer ut til stadighet men det kommer grønt puss innimellom. Så nå har jeg altså hatt bihulebetennelse i snart to mnd og begynner å bli litt sprø, er det noen som har noen tips til hva som kan hjelpe? 

Anonymous poster hash: eee10...b7b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg ha tydd til gode, gamle og velutprøvde kjerringråd!

Og absolutt ikke bra med for mye antibiotika...

Selv har jeg slutta med antibiotika for bihulebetennelser, etter jeg leste om hvitløksbåt i nesa...

Jepp, du leste riktig!

Dog skal det sies at jeg aldri var såå hardt angrepet som du beskriver.

Men jeg synes uansett du burde prøve det, både som akuttbehandling, og som forebyggende.

Ta et fedd hvitløk, skrell og del i ca 6 deler. Putt en del opp i et nesebor. Pust godt inn og ut  en stund til du kjenner det begynner å løsne litt og renne ut. Snyt og gjenta samme nesebor.

Bytt nesebor og gjør det samme. Gjør dette 2-4 ganger om dagen.

Det svir og river helt opp i lillehjernen, men dette funker.

Hvitløk er jo kjent for sine antibakterielle egenskaper, så kjør på!

I ditt tilfelle ville jeg ha gjort dette 3-4 gngr daglig til du kjenner du er mye bedre (som jeg håper du blir!) og så forebyggende en gang om dagen.

I tillegg kanskje startet med neseskylling med saltvann.

Skrevet

Tusen takk for godt tips!

Jeg gikk på en runde med antibiotika i sommer siden jeg det var midt i ferien, og jeg skulle reise med familien til kjæresten, fly fire ganger osv og dette er jo ikke helt behagelig med bihulebetennelse, og feber og det å ikke klare å tygge ikke passer så bra med ferie.. Men ellers vil jeg helst ikke gå på antibiotika! Jeg aner ikke hvorfor det var så innmari vondt den gangen, har aldri vært så vondt før.. Føltes mest som om jeg hadde ødelagt kjeven enn at jeg hadde bihulebetennelse men det var visst det! 

Skrevet

Sånn - da har jeg skylt etter alle kunstens regler og fått ut masse av dette grønne pusset, og sitter her nå med hvitløk i nesa og føler meg som en tulling, men satser på at det hjelper!

Skrevet

Noen flere tips? Nå har jeg fått feber også, og det har jeg jo virkelig ikke tid til..

Skrevet

Puste inn vanndamp?

Nesespray

Anonymous poster hash: 4bf6c...045

Skrevet

jeg fikk bihulbetennelse i januar, grusom opplevelse, veldig inntens. Det resulterte i en kronisk bihulbetennelse. jeg har fått nesespray med steorider av legen som jeg bruker hver dag. for å løsne på trykket hjelper det med saltvann, mye!!

god bedring

Anonymous poster hash: cdf48...819

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...