Gå til innhold

Sparer 30000-40000 i mnd, men


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk! Skal sjekke ut mulighet for tog el. Jobbene våre ligger ikke akkurat nærme kollektiv transport, men mulig det går.

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Det er mange som pendler fra Kongsberg, Larvik og sikkert lenger bort og jobber i Oslo. Da er utvalget større:)

Lykke til! Jeg håper det ordner seg for dere.

Anonymous poster hash: c2f8a...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som pendler fra Kongsberg, Larvik og sikkert lenger bort og jobber i Oslo. Da er utvalget større:)

Lykke til! Jeg håper det ordner seg for dere.

Anonymous poster hash: c2f8a...36f

Ja, men med barn i bhg og turnusjobb på begge blir det nok veldig vanskelig ettersom vi da også flytter langt bort fra familien.

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det noe om dere må spare litt lenger da? Dere sparer jo mye mer enn de aller fleste.

Ja, jeg er misunnelig. Jeg er heldig om jeg klarer å spare 500,- liksom. Og det finnes flere som er heldig om de får spart 100,- hver måned.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det noe om dere må spare litt lenger da? Dere sparer jo mye mer enn de aller fleste.

Ja, jeg er misunnelig. Jeg er heldig om jeg klarer å spare 500,- liksom. Og det finnes flere som er heldig om de får spart 100,- hver måned.

Vi må leie igjen og igjen med baby og hund. Det koster litt og da får vi hverken spart noe særlig eller stabile boforhold. Vi har bodd mange steder pga utleiere som stadig skal pusse opp, benytte bolig selv, mugg osv. Vært ekstremt uheldig, men man blir sliten og lei av flyttingen. Jeg vet vi er heldig, men føles så håpløst når man har spart i over 10 år og hver gang man nærmer seg så skjer det noe som gjør at pengene forsvinner.

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi har helt normale inntekter, men bor billig for en liten periode. Vi får inn ca 50000, betaler 2000 i husleie og 8000 går til mat, dyr, barn osv.

Vi får ikke lån uten 15% egenkapital. Snakket med flere banker. Vi er gift og har et barn. Tar gjerne imot tips til områder utenfor Bærum

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

 

Flytt til Ski eller Ås da. Billigere priser og 15-20 min med toget til Oslo. Mye triveligere og mindre sossete miljø, bra skoler, og fin natur og riktig side av fjorden hva badestrender og sol angår - kortere vei til sverige. 

 

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=63264881&searchclickthrough=true

Endret av FreeLife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt til Ski eller Ås da. Billigere priser og 15-20 min med toget til Oslo. Mye triveligere og mindre sossete miljø, bra skoler, og fin natur og riktig side av fjorden hva badestrender og sol angår - kortere vei til sverige.

http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=63264881&searchclickthrough=true

Vi jobber i Bærum så det blir veldig lang vei og vanskelig med togpendling med turnusjobb og barn i bhg.

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare fortsett å spare. Hvis oljeprisen holder seg lav vil prisene falle om 2-3 år og det vil bli mange flere boliger på tvangssalg i Oslo-området også.



Anonymous poster hash: fdcb1...09c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortsett å spare. Hvis oljeprisen holder seg lav vil prisene falle om 2-3 år og det vil bli mange flere boliger på tvangssalg i Oslo-området også. Anonymous poster hash: fdcb1...09c

Vi har ventet på det lenge og spart i mange år med lav rente. Vet ikke om vi orker eller har mulighet til å vente 2-3 år til.

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som pendler fra Kongsberg, Larvik og sikkert lenger bort og jobber i Oslo. Da er utvalget større:)

Lykke til! Jeg håper det ordner seg for dere.

Anonymous poster hash: c2f8a...36f

Larvik - Oslo er 2 timer med tog hver vei, - altså 4 timer på tog hver dag. For de fleste er det litt i overkant av hva de føler de kan leve med.

Det betyr at med en normal 8 timers arbeidsdag så tar det 12 timer fra du går på toget om morgene og til du går av toget om kvelden.

 

Heggedal, Røyken, Hurum, Lier og Drammen kan være alternativ verd å vurdere. 

Anonymous poster hash: 4102f...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får 100% finansiering av Sparebank1. Avtal møte i banken og møt dem ansikt til ansikt.

Hadde en samtale med samme bank tidligere i år, og da fikk jeg kun halvparten av tilbudet jeg nå har fått.

 

Sparebank1 har slik at de under 34 år kan få 100% finansiering... https://www.sparebank1.no/bank/lan/boliglan/boliglan-for-unge/?sb1mg=sparebank1_privat&sb1kn=boliglan_ung&sb1pl=lite_banner



Anonymous poster hash: 82837...fdd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larvik - Oslo er 2 timer med tog hver vei, - altså 4 timer på tog hver dag. For de fleste er det litt i overkant av hva de føler de kan leve med.

Det betyr at med en normal 8 timers arbeidsdag så tar det 12 timer fra du går på toget om morgene og til du går av toget om kvelden.

Heggedal, Røyken, Hurum, Lier og Drammen kan være alternativ verd å vurdere.

Anonymous poster hash: 4102f...21f

Det fins folk som gjør det. Kjenner selv en som pendler fra Trøndelag til follo ett sted. Ganske slitsomt, men det går for en stund.

Jeg hadde aldri klart det, og hadde derfor satt opp mål å bo godt på vestkanten :)

Anonymous poster hash: c2f8a...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får 100% finansiering av Sparebank1. Avtal møte i banken og møt dem ansikt til ansikt.

Hadde en samtale med samme bank tidligere i år, og da fikk jeg kun halvparten av tilbudet jeg nå har fått.

Sparebank1 har slik at de under 34 år kan få 100% finansiering... https://www.sparebank1.no/bank/lan/boliglan/boliglan-for-unge/?sb1mg=sparebank1_privat&sb1kn=boliglan_ung&sb1pl=lite_banner

Anonymous poster hash: 82837...fdd

Og du har ikke kausjonist?

Jeg fikk beskjed i min bank (nordea) at å rikke på 15% kravet ikke lenger var mulig etter 1 juli. Da ville bankene få bøter.

Anonymous poster hash: 44af4...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fikk også nylig 100% finansiering i sparebank 1.

Da sjekker vi ut det igjen. Takk!

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere kan jo helt fint kjøpe noe på Rykkinn f.eks?

Ja, men Rykkinn er ikke så mye billigere.

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må leie igjen og igjen med baby og hund. Det koster litt og da får vi hverken spart noe særlig eller stabile boforhold. Vi har bodd mange steder pga utleiere som stadig skal pusse opp, benytte bolig selv, mugg osv. Vært ekstremt uheldig, men man blir sliten og lei av flyttingen. Jeg vet vi er heldig, men føles så håpløst når man har spart i over 10 år og hver gang man nærmer seg så skjer det noe som gjør at pengene forsvinner.

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

 

Hvordan skjer dette?

Jeg nekter å tro det bare "dukker opp" ting som gjør at 300-400.000 kroner i året bare forsvinner. Hvis det er tilfellet må dere jo ta tak i forbruket også, da nytter det jo ikke å spare? Dere må revurdere hva dere bruker sparepengene til. De bør være hellige, innlåst og bortgjemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fortsett å spare. Hvis oljeprisen holder seg lav vil prisene falle om 2-3 år og det vil bli mange flere boliger på tvangssalg i Oslo-området også.

Anonymous poster hash: fdcb1...09c

Hvor lenge har vi 'ventet på at prisene skal falle'? 10-15 år? ( ser bort fra den ørlille duppen i 08)... Ja det kan skje i morgen og om 20 år, ingen vet. I mellomtiden betaler folk med boliglån ned på sine 'overprisede' boliger som bare det med historisk lav rente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drammen er fint det, men det blir mye trafikk og kø ved pendling tror jeg?

Vi har regnet med å kunne bruke 15000 på lån, 5000 på øvrige boutgifter (blir nok leilighet i vår prisklasse), 5000 på mat, 500 på dyr, 2000 til barn, 1000 kr til sparing, 2000 til bil, 3000 til forsikring, 500 til tlf. Det er budsjettet sånn ca. Mulig jeg har glemt noe.

Anonymous poster hash: 10a7b...ade

Har du tatt med barnehage eller sfo utgifter i regnestykket ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...