Gå til innhold

Frisk fra depresjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

For et par år siden så hadde jeg en vond periode i livet mitt og det endte til slutt i en mild depresjon. Jeg synes det var fælt nok med mild, og unner ingen verken den eller noe sterkere.

Jeg var sykemeldt rundt 4 måneder før jeg bestemte meg for at dette orket jeg ikke mer. Jeg kom meg opp på beina, jobbet igjen fullt og fjernet meg totalt fra alt som ødela psyken. Jeg føler meg fin nå, men innimellom får jeg forsatt samme innvendig uro og føler at hodet ikke tilhører kroppen, litt som "jeg ser meg selv utenfra". Det er ekkelt, vondt og rett og slett kjipt. Jeg dro aldri til legen og fikk "friskmeldt meg" men kan aldri se for meg at jeg forsatt skal ha en depresjon.

Men dere andre som har blitt både friskmeldt og "friskmeldt", får dere samme følelse av deres tidligere depresjon innimellom. Føler du deg hvordan det var på det verste enkelte dager? Og hva gjør du for å takle de følelsene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke helt svar på spørsmålet ditt men...
Jeg var deprimert en stund, ville ikke gjøre noe ville ikke være med noen. Så fikk jeg anitdepressiva fra legen, og etter en stund på dem så følte jeg ingenting, ble ikke glad, eller trist, jeg var likegyldig til alt,og det ville jeg ikke.
Jeg sluttet og bestemte meg for at jeg tar følelsene som de kommer, og tenkte positivt! det er meget viktig!
Ha en positiv innstilling til alt, det er ikke så galt at det ikke er godt for noe :)
Gled deg over de minste ting! Fuglesang, blå himmel, følelsen av å gå langs vannkanten og etc 
Jeg får av og til litt tilbakefall, det jeg tenker ingenting betyr noe.. Og da må jeg bare skjerpe meg., rett og slett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...