AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #1 Skrevet 31. august 2015 Hei! Vi har mine,dine og våre barn. Nå skal den eldste hos meg etablere seg med hus...men trenger kausjonist...(hans 3 voksne har allerede hus - uten at de trengte kausjon av han)...Min mann har ikke lyst å kausjonere til min eldste, enda vi kan det...Har jeg ingen mulighet å hjelpe til alene? Pga jeg er gift?...Altså...det vi eier har vi god margin på takst...men det er kun han som står på skøytet...jeg er kun medlåntager på hele huslånet vi har. Noen som har vært i en lignende situasjon? Hva kan jeg gjøre, når min mann har siste ordet?? Anonymous poster hash: ec36e...da7
Gjest Skrevet 31. august 2015 #2 Skrevet 31. august 2015 Jeg tror du bør belyse dine juridiske rettigheter for din egen del! Ikke bare for å være kausjonist. Så du står for deler av lånet men ikke huset? Hvor står du økonomisk om han ønsker å gå? I teorien bør du jo eie en andel i huset, og denne kunne vært brukt som sikkerhet. Men siden du ikke er på skjøtet så aner jeg ikke! Lykke til! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå