Gå til innhold

Tips til hva vi kan lage?


Frøya9

Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har vært sammen i fire år på torsdag :rodmer: I år har vi bestemt oss for å ikke dra ut på restaurant og spise. Vi vil heller lage en ekstra fin middag og dessert hjemme hos oss. Så kan vi kose oss med en god film etterpå. Har dere noen tips til en ekstra god middag etterfulgt av en god dessert? Vi vil ha noe ordentlig godt.

Spent på hva det ble til?

Anonymous poster hash: 70da9...20a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Alt høres veldig godt ut, men det er vel ikke nødvendig med en hel and eller en hel reinsdyrstek til to personer?

 

For det første tar det lengre tid å tilberede enn kun en mindre filet (ikke så praktisk når dagen skal feires på en torsdag), og for det andre får man jo masse rester av en i utgangspunktet ikke helt billig råvare.

Anonymous poster hash: 0fb03...a29

 

 

En and er ikke akkurat gigantisk... Reinsdyrstek får man også i ulike størrelser, i tillegg til at man i mange slaktebutikker får kjøpt akkurat så stort stykke man ønsker. 

 

Og gjør det virkelig noe med rester av noe så godt? Det er jo ikke verre enn at man har skikkelig gode rester dagen derpå, eller fryser ned og koser seg med på et senere tidspunkt?

 

Vi er bare to, vi koser oss likevel med god mat for det om. Selv da jeg bare var én koste jeg meg med dyre ingredienser og følgende restemat. 

Anonymous poster hash: 8661d...134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...