Gå til innhold

Studere ved nki. Erfaringer?


Gjest snoopy_93

Anbefalte innlegg

Gjest snoopy_93

Hei! 
Jeg sitter og tenker, lurer, funderer og vurderer. Jeg har lyst til å gå på skole eller ta nettstudier da jeg ikke kom inn på skole pga ungdomsrett. Jeg har funnet "linja" jeg vil gå, men er usikker på om det blir noe av, mye pga pris og at jeg ikke har de pengene nå. (Det er jo en mulighet å søke lånekassa dog, men vet ikke helt hvor lyst jeg har på gjeld selv om jeg har veldig lyst til å ta fagene.) Også litt fordi jeg er usikker på nettstudier og hvor bra det egentlig er. 

 

Jeg har funnet "linja" på NKI nettstudier og prisen er på nesten 37 000,- 
Jeg har derfor noen spørsmål jeg håper at noen kan gi et lite svar på. Helst egne erfaringer på godt og vondt. Om jeg får innvilget penger vil jeg veldig gjerne ikke kaste de bort fordi ting ikke er helt opp til forventningene eller at noe ikke går som det skal mtp på lærere osv.

 

1, Hvordan var lærerne? Var de kjempe strenge, sure, glade? (Antar at mesteparten av tiden du snakker med lærerne foregår pr mail) 
2, Fikk du god konstruktiv kritikk? Gav svarene mening og var de til hjelp? 
3, Er det verdt pengene? 

4, Er det noen form for forelesninger, eller må man "tenke sjæl" igjennom hele studiet? 
5, Trivdes du? 
6, Hvis du tok yrkesfag, var det vanskelig å få praksisplass? (Siden man må søke/spørre om det selv) 
7, Fikk du den kompetansen du trengte? Følte du deg "tryggere" på fagene på lik linje som man gikk på vgs? 
8, Hvordan var eksamen? 
9, Hadde du tid til å jobbe ved siden av? 

 

Det dukkere sikkert opp flere spørsmål under veis. Jeg er så usikker, ikke på "linja", men på nettstudie. Er redd for å "spytte inn" mye penger også finner man ut at "dette var kanskje ikke så bra som jeg håpet". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok 2 kurs på NKI, så kan vel kanskje svare på noe av det. Tok helsefagene da, vet ikke hvor relevant det er for deg

men!

1. Lærerne er veldig flinke, men noen er litt.. høye på seg selv. Ikke tenk over det, de retter riktig og er egentlig veldig gode på konstruktive tilbakemeldinger

2. Jupp

3. Vel, der må man nesten se det ann selv. Jeg synes det, men igjen, det kommer vel ann på hva du skal gå. Hvis du er mer keen på litt forelesning og litt avslag i pris, kan folkeuniversitetet være noe. Vil ikke anbefale OPK, venninna mi ventet flere måneder på tilbakemeldinger, mens på NKi fikk jeg det innen 2-3 dager. Mail med spørsmål innen 24 timer

4. Er jo ikke forelesninger, men er innledning til hvert tema/studieenhet. Her står det gjerne litt generelt, en samling av linker til steder man kan få videre informasjon, og litt bedre informasjon skrevet av lærerne som er viktig å vite, men ikke nødvendigvis står i boka

5. Jupp!

6. Jeg fikk praksisplass med en gang, du må bare tørre å ta kontakt. Jeg vet ikke hvor du er fra, men her i Oslo var det flere som var interesserte i det. De setter også helst pris på mail lærte jeg

7. Jupp! 

8. Eksamen er veldig rett frem, skriftlig 4 timer med alle hjelpemidler bortsett fra internett. Tverrfaglig er muntlig/praktisk hvor du får en case 2 dager før eksamen innenfor valgt område

9. Jupp! Det er vgs, det er faktisk ikke så ille. Bare husk at eksamenstiden blir litt hektisk



Anonymous poster hash: c1ed5...8d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

 

Jeg tok 2 kurs på NKI, så kan vel kanskje svare på noe av det. Tok helsefagene da, vet ikke hvor relevant det er for deg

men!

1. Lærerne er veldig flinke, men noen er litt.. høye på seg selv. Ikke tenk over det, de retter riktig og er egentlig veldig gode på konstruktive tilbakemeldinger

2. Jupp

3. Vel, der må man nesten se det ann selv. Jeg synes det, men igjen, det kommer vel ann på hva du skal gå. Hvis du er mer keen på litt forelesning og litt avslag i pris, kan folkeuniversitetet være noe. Vil ikke anbefale OPK, venninna mi ventet flere måneder på tilbakemeldinger, mens på NKi fikk jeg det innen 2-3 dager. Mail med spørsmål innen 24 timer

4. Er jo ikke forelesninger, men er innledning til hvert tema/studieenhet. Her står det gjerne litt generelt, en samling av linker til steder man kan få videre informasjon, og litt bedre informasjon skrevet av lærerne som er viktig å vite, men ikke nødvendigvis står i boka

5. Jupp!

6. Jeg fikk praksisplass med en gang, du må bare tørre å ta kontakt. Jeg vet ikke hvor du er fra, men her i Oslo var det flere som var interesserte i det. De setter også helst pris på mail lærte jeg

7. Jupp! 

8. Eksamen er veldig rett frem, skriftlig 4 timer med alle hjelpemidler bortsett fra internett. Tverrfaglig er muntlig/praktisk hvor du får en case 2 dager før eksamen innenfor valgt område

9. Jupp! Det er vgs, det er faktisk ikke så ille. Bare husk at eksamenstiden blir litt hektisk

Anonymous poster hash: c1ed5...8d9

 

Tusen takk for svar! 

Faget jeg vil ta er Ambulansefag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...