Gjest Linn35 Skrevet 31. august 2015 #1 Skrevet 31. august 2015 Hei, jeg bruker i dag noen svært dyre medisiner (stoffskiftemedisiner). Disse har nå steget fra 600 til 900 kr boksen, og jeg bruker en boks pr mnd. Det er i overkant dyrt syns jeg. Nå lurer jeg muligheten for å søke om å få dekket noe av dette. Noen som vet om det er mulig? Helfo? NAV? jeg vet ikke helt hvor jeg begynner... Har all dokumentasjon som måtte trenges (hvorfor jeg funker bedre på disse enn levaxin bl.a) Håper noen har kjennskap til dette og kan gi meg noen innspill. Takk.
Gjest Skrevet 31. august 2015 #2 Skrevet 31. august 2015 Jeg tror du må få fastlegen til å søke om fritak hos HELFO. Går ikke disse medisinene under blå resept-ordningen?(Jeg er ganske uvitende, så skyter litt i blinde her )
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 Hvis det er sånn hormon utvunnet av gris, så tror jeg dessverre ikke man får det dekket, for det har vel ikke markedsføringstillatelse. Er det ikke sånn at det må søkes om registreringsfritak? I slike tilfeller må man ha en sjelden sykdom (om det ikke er under blåreseptordningen) der færre enn 500 i Norge har samme diagnose. Anonymous poster hash: f9ed0...31d
Mona26 Skrevet 31. august 2015 #4 Skrevet 31. august 2015 Jeg tror du må få fastlegen til å søke om fritak hos HELFO. Går ikke disse medisinene under blå resept-ordningen? (Jeg er ganske uvitende, så skyter litt i blinde her ) Henger meg på denne! det var slikt det funka når jeg brukte isotretinoin som også er veldig dyrt.
Chizue Skrevet 31. august 2015 #5 Skrevet 31. august 2015 Man kan få det ja Er jo bare å søke. Jeg betaler veldig lite for mine medisiner, men har astma.. Og det ble påvist da jeg allerede var under året og har det enda. Så medisine mine er halv av halv pris på livsstid x) Vet om andre som har fått støtte til andre sykdommer også, hvor medisinen er dyr selvom den er på blå resept..
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #6 Skrevet 31. august 2015 Man kan få det ja Er jo bare å søke. Jeg betaler veldig lite for mine medisiner, men har astma.. Og det ble påvist da jeg allerede var under året og har det enda. Så medisine mine er halv av halv pris på livsstid x) Vet om andre som har fått støtte til andre sykdommer også, hvor medisinen er dyr selvom den er på blå resept.. Om man har den på blå resept og når egenandelstaket på ca kr 2050 (pga medisiner, legetimer, psykologtimer m.m), så er det gratis ut året.Anonymous poster hash: f9ed0...31d
Ulven Skrevet 31. august 2015 #7 Skrevet 31. august 2015 Det har ingen hensikt å søke. Helfo satte ned foten for blåresept på disse medisinene i fjor høst, og ingen har siden fått innvilget blå. Dessverre. Det du kan gjøre er å bytte til Thyroid Erfa. En boks med 125 mg Thyroid ErfaX 500 stk koster litt over 1700 hos Apotek1. Dette er en stor forskjell fra Armour som har steget ekstremt i pris. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #8 Skrevet 31. august 2015 Man kan få det ja Er jo bare å søke. Jeg betaler veldig lite for mine medisiner, men har astma.. Og det ble påvist da jeg allerede var under året og har det enda. Så medisine mine er halv av halv pris på livsstid x) Vet om andre som har fått støtte til andre sykdommer også, hvor medisinen er dyr selvom den er på blå resept.. Også kjent som 75% Anonymous poster hash: eb954...f00 1
SiMa Skrevet 1. september 2015 #9 Skrevet 1. september 2015 Også kjent som 75% Anonymous poster hash: eb954...f00 75% avslag, eller betaler bare 25% av full pris.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #10 Skrevet 1. september 2015 Det kan søkes om individuell refusjon fra HELFO, men det er spesialist og/eller fastlege med spesialisering som søker. (Dette varierer litt fra medisin til medisin). Hvordan dette fungerer med nettopp din medisin må du ringe HELFO og spørre om. Der er/var? og en ordning med refusjon av utgifter til medisiner på hvit resept. Dette kan HELFO og svare deg på. Anonymous poster hash: 7b2f4...ecc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå