Gjest luigii Skrevet 31. august 2015 #1 Skrevet 31. august 2015 Heisann! Usikker på om jeg har havnet i rett kategori, men prøver likevel. Jeg skal være fadder til en av to tvillinger, og lurer da fælt på hvordan dette bør gjøres? Skal jeg bare gi gaver til den jeg er fadder på? Skal jeg gi begge like gaver? Eller skal min fadderunge få litt ekstra i sin gave? Blir så vanskelig når der er to. Og så gaver til dåpen.. Jeg skal gi gaver til de begge, men bør jeg gi noe ekstra til min faddertvilling? Heldigvis kommer ikke tvillingene før rundt juletider, så jeg har enda litt tid! Jeg er fadder fra før av også, men det er til enebarn, så der har jeg ingen problemer.
Euphemia Skrevet 31. august 2015 #2 Skrevet 31. august 2015 Gi en liten ting til den andre, en fin gave til ditt fadderbarn 😊
Gjest Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 Jeg ville gitt gaver til begge to, med samme verdi, både ved fødsel og dåp. Jeg gjør det til søsken av mine fadderbarn (julegaver, bursdagsgaver osv.). I stedet for å gi noe ekstra til fadderbarna mine sparer jeg 500,- kroner i året. Da får de 7000,- til konfirmasjonen.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #4 Skrevet 31. august 2015 Hvilken relasjon har du til ungene? Er det dine tantebarn, eller barn av venner? Om du er tante til barna ville jeg ikke gjort noe som helst forskjell i det hele tatt. Om det derimot "bare" er barn av venner ville jeg gitt en mindre gave til tvillingen du ikke er fadder for. Anonymous poster hash: 71379...5eb
Gjest luigii Skrevet 31. august 2015 #5 Skrevet 31. august 2015 Hvilken relasjon har du til ungene? Er det dine tantebarn, eller barn av venner? Om du er tante til barna ville jeg ikke gjort noe som helst forskjell i det hele tatt. Om det derimot "bare" er barn av venner ville jeg gitt en mindre gave til tvillingen du ikke er fadder for. Anonymous poster hash: 71379...5eb Det er barna til et vennepar
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #6 Skrevet 31. august 2015 Hm...den var litt kinkig! Siden det er barna til er vennepar (og ikke tantebarn el.l), ville jeg kanskje gitt litt mer til den jeg er fadder på, men ville gitt en gave til den andre også. F.x ei eventyrbok til begge, men så satt noen kroner i fond til fadderbarnet og spart noen kroner i året der i tillegg til vanlige gaver...Anonymous poster hash: 6dc06...46c
Gjest luigii Skrevet 31. august 2015 #7 Skrevet 31. august 2015 Hm...den var litt kinkig! Siden det er barna til er vennepar (og ikke tantebarn el.l), ville jeg kanskje gitt litt mer til den jeg er fadder på, men ville gitt en gave til den andre også. F.x ei eventyrbok til begge, men så satt noen kroner i fond til fadderbarnet og spart noen kroner i året der i tillegg til vanlige gaver...Anonymous poster hash: 6dc06...46c Ja det går jo an å gjøre!
Gjest luigii Skrevet 31. august 2015 #8 Skrevet 31. august 2015 De har et barn til fra før av, som jeg ikke gir noen ting til siden jeg ikke er involvert i dette barnet på noen måte. H*n fikk fødselgave og dåpsgave, noe jeg gir til alle mine nærmeste som får barn. Er det noe jeg bør tenke på? Bør det eldste barnet plutselig begynne å få en liten gave av meg også? Tenker tilbake på meg og søsteren min. Jeg får alltid en liten gave når jeg har bursdag med hennes faddere, men de er da også våres tante og onkel. Derimot får ikke søsteren min noen gave fra mine faddere, og de er et vennepar av mamma og pappa.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #9 Skrevet 31. august 2015 Ene fadderbarnet mitt har tre søsken, men jeg gir kun gave til fadderbarnet. Det andre fadderbarnet er jeg tante til, så der får søsknene også gave. Kjøper kun fødselsgave (og dåpsgave) til barna til mine venninner. Det begynner og bli noen barn så jeg har ikke råd til å kjøpe flere gaver i året til alle. I dåpen ville jeg kjøpt det samme til begge, men kanskje kuttet ut den ene til bursdag og jul? Det kommer an på hvor mye du har med barna å gjøre tenker jeg. Den andre tvillingen har sikkert andre faddere som ikke kjøper noe til ditt fadderbarn igjen? Anonymous poster hash: ade10...717
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå