AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Min samboer er rett og slett redd for å bli tjukk... Han er veldig "på" ungene sine hvis de spiser godterier og mye mat, at NÅ må de trene, hvis ikke så blir de tjukke (de er 11 og 8) Jeg har selv vært overvektig, men har gått ned mye i vekt og er nå på grensen til undervektig. Har spiseproblemer, men får profesjonell hjelp. Det som plager meg er at jeg føler mye på dette maset som er rettet mot ungene hans. Han klager over at ingen gidder å gå på fjelltur og dra på sykkelturer med ham. Han påstår han sikter til ungene sine når han sier det, men jeg føler han sikter til meg også. Jeg kan godt være med ham på tur, har ingenting i mot fjellturer- sykkel derimot er jeg ikke så fan av. Men jeg har en to-åring som må passes (hun er ikke hans) eller Evt. Være med, så da blir ikke disse turene helt som han tenker. Hun kan gå litt selv, men må bli bært i Sæle en del også. Det synes jeg er tungt. Selvfølgelig tilbyr han seg å ta henne, men jeg er sta og synes hun er mitt ansvar. Og så kommer matvanene oppå det hele. Jeg er glad i å lage sunn og variert mat, men ungene hans er kresne og for å unngå krig rundt matbordet lager jeg noe jeg vet de spiser de uken de er hos oss. Det er ikke akkurat det jeg vil kalle sunt og variert (pølser, pizza, pasta osv.) så på en måte så er det "min feil" at ungene hans blir "større", føler jeg.. Min samboer kan finne på å dra opp genseren deres å kommentere magefettet. Han gjør det også på seg selv. Likevel setter han fram godteri og spessielt potetgull på en søndagskveld. Ungene får ingen begrensning, men han begynner å slenge ut frekke kommentarer hvis de tar for mye. Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette, kanskje bare lufte ut litt frustrasjon. Anonymous poster hash: f9dfe...5e1 Anonymous poster hash: 5f295...cd8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Begrens godteri, lag sunne middager og dropp frekke kommentarer. Så enkelt, men likevel vanskelig...Anonymous poster hash: c5e5c...033
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Kom kanskje ikke helt klart fram i innlegget, men jeg er bare en stemor. Og som vi alle har lært av KG har ikke stemor så mye å si om noen ting som helst ;-) TsAnonymous poster hash: 5f295...cd8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Kan ikke stemor bestemme hva som skal lages til middag?Anonymous poster hash: c5e5c...033
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Jo, der har jeg prøvd. Resulterte i et rent helvete rundt middagsbordet. Noe som min 2-åring som egentlig spiser det meste, blir veldig påvirket av. Derfor velger jeg å lage mat de spiser. TsAnonymous poster hash: 5f295...cd8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Barnas far og mor burde snakke sammen om problemene.Anonymous poster hash: 6b534...db2
ViljaH Skrevet 31. august 2015 #7 Skrevet 31. august 2015 Hvis begge foreldrene i hver sin uke ikke gidder ta kampen om kosthold, så blir det jo feite kresne unger... Forøvrig en UTING å kommentere slik han gjør. Han produserer spiseforstyrrelser og skakkjørt selvbilde på ungene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå