AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Hei! Jeg skal fylle ut et budskjema og er litt usikker på hva jeg skal skrive enkelte steder. Jeg regner med at budet blir akseptert uansett hvordan jeg har fylt det ut så lenger selger godtar budet, men det hadde vært fint om noen som har fylt ut et lignende skjema og vet hva som skal stå kan hjelpe meg. Det gjelder fire felt på to forskjellige linjer: Gir herved bindende bud stort, kr ________________________ kroner ______________________ på overnevnte eiendom. Egenkapital: _________________________ Kr ________________________ 1) I den første setningen forstår jeg det som at jeg skal fylle inn beløpet to ganger, med både tall og bokstaver, stemmer det? Feks slik at det blir sånn: Gir herved bindende bud stort, kr 2 500 000 kroner to millioner fem hundre tusen 2) Egenkapital: 500 000 Kr fem hundre tusen Dette så litt "mindre riktig" ut, skulle jeg egentlig feks. ha skrevet navnet på banken/bankene jeg har egenkapitalen i istedenfor? Og trenger/bør dette punktet i det hele tatt fylles ut dersom man ikke samtidig krysser av på "ønsker finansiering"? 3) Et tredje spørsmål, hvorfor står ordet "stort" i setningen i punkt 1? Er det en gammeldags formulering eller betyr det faktisk noe? Anonymous poster hash: bec81...717
PattyGlamour Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 1)Det du har skrevet i eksempelet er rett. Først med tall, og så fult ut med bokstaver. 2) Ikke fyll ut hvor mye egenkapital du har, eller hvor mye lån du har fått innvilget i banken. Det er som regel ikke bra for deg, at megler/selger vet dette. Da kan de forsøke å presse prisen opp, ved for eksempel motbud. Skriv bare navnet på banken du har fått innvilget lån hos, navn på kontakten din i banken og nummeret til vedkommende. Da sjekker megler med banken at du har finansiering til å dekke budet ditt, men får ikke info om hvor mye du kan bruke. 3)Usikker på hva det betyr. Har ikke sett/ lagt merke til det på budskjema tidligere. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #3 Skrevet 31. august 2015 Ang pkt 2 Jo du bør normalt fylle inn hvor mye egenkapital som inngår i budet ditt. (Hvor mye du max har fått innvilget i lån spør ikke skjemaet om) Årsak: si at du har 500.000 i egenkapital, kanskje på sparekonto i en annen bank enn der hvor du har fått tilbud om lån. Finansieringsbeviset ditt viser 2,2 mill, så i teorien kan du strekke deg til 2,7 mill, men dette er det bare du som vet. Du fyller inn skjemaet med 500' i egenkapital og 2 mill i lån. Når megler ringer din bank for å sjekke at din finansiering er i orden, vil megler ha bekreftet at du har tilbud om lån på 2 mill. De spør ikke, og banken opplyser heller ikke, hva du maks kan låne. Hvis du har skrevet at du skal finansiere kjøpet ved lån på 2,5 mill, og bankkontakten din ikke vet at du har 500' gjemt på sparekonto et eller annet sted, så kan de si at lån på 2,5 har du jo ikke.. Og kåken kan ryke.Anonymous poster hash: 52af1...99b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå