Adelia Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Noen som har vært i Gran Canaria i desember eventuelt jula? Hvordan var temperaturen? Badet dere i sjøen? Julemat? Lett å få tak i? Mange spørsmål på rappen, men er mye jeg lurer på! Familien prøver å overtale oss til å bli med, men vi er enda usikker.
Kragebein Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Vi har dratt dit i julen et par år Deilig temperatur, men ikke kokende varmt. Omtrent 20-25 grader. Absolutt varmt nok for shorts og singlet, men ikke så varmt at du ikke kan gå noe sted uten å svette. Helt perfekt for min del! Jeg har ikke badet i sjøen, men resten av familien har det. Det har vært litt for kaldt for min del, så jeg har holdt meg til bassenget Nå har ikke vi spist tradisjonell julemat der nede (vi drar dit for å unngå juletradisjoner, liksom), men vi har dratt dit et par dager i forkant og spist på restaurant hver dag. Så finner vi ut hvilken vi liker best og reserverer bord til julaften, siden det ofte er ganske fult akkurat da.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #4 Skrevet 30. august 2015 Jeg har vært der i slutten av november. Deilig temperatur, og det gikk fint an å bade i sjøen. Men tror dere bør holde dere til området rundt Arguineguin eller der i området, har hørt at det er varmere der. Anonymous poster hash: b2114...a63
Oppgitt78 Skrevet 31. august 2015 #5 Skrevet 31. august 2015 Norsk julemat serveres på mange av restaurantene det nede, de er godt kjent med våre tradisjoner. Har dere leilighet med kjøkken, så kan dere lage julemåltidet akkurat som dere ville gjort hjemme. Vi handler alle kjøttvarer fra den danske slakteren i Arguineguin (kan være lurt å bestille på forhånd).
hjertesukka Skrevet 31. august 2015 #6 Skrevet 31. august 2015 Jeg ville heller tatt med julemat fra Norge i så fall. Har feiret der nede, både med og uten norsk julemat. Kjøpte spinndyr kålrabi og pinnekjøtt hos den danske slakteren, husker jeg. Men det spørs jo hvor avhengig man er av norske tradisjoner da. Jeg gjør ikke det samme igjen. Ellers kan været variere på den tiden. Men uansett så er det atskillig bedre enn her hjemme.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #7 Skrevet 31. august 2015 Jeg var der i mars i år og det var ISKALDT i vannet, så jeg vil nok ikke tro man kan bare i sjøen i desember. Eller er det deilig, vi hadde opp til 25 grader hele uken Anonymous poster hash: 23e62...178
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #8 Skrevet 31. august 2015 Noen som har vært i Gran Canaria i desember eventuelt jula? Hvordan var temperaturen? Badet dere i sjøen? Julemat? Lett å få tak i? Mange spørsmål på rappen, men er mye jeg lurer på! Familien prøver å overtale oss til å bli med, men vi er enda usikker. Gjort det flere ganger for mangfoldige år siden. Mange restauranter hadde julemeny osv. Det var 20-25g og litt regn og skyer innimellom. Anonymous poster hash: 8e60a...e47
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #9 Skrevet 31. august 2015 Jeg var der i mars i år og det var ISKALDT i vannet, så jeg vil nok ikke tro man kan bare i sjøen i desember. Eller er det deilig, vi hadde opp til 25 grader hele uken Anonymous poster hash: 23e62...178 Jeg har vært på både GC og Tenerife i november/desember, og det var null problem å bade i sjøen. Hvis du mener det er iskaldt i vannet, så er det kanskje du som er litt for varmekjær. Anonymous poster hash: 1d6ba...b17
Adelia Skrevet 31. august 2015 Forfatter #10 Skrevet 31. august 2015 Tusen takk for svar alle sammen! Det er så og si bestemt at vi reiser. Selv om det ikke er på den varmeste tiden på året, så er det godt å komme vekk fra kulden her. Vi ender nok også opp med å spise på restaurant, slik at vi slipper julestresset i år.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2015 #11 Skrevet 18. september 2015 Var der for snart to år siden,i midten av desember. Vi hadde en nydelig ferie,akkurat passe temperatur,og deilig å bade.!Anonymous poster hash: 16658...5e2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2015 #12 Skrevet 19. september 2015 Har vært der mange ganger i den perioden, men det er mange år siden nå. Vi gikk rundt i badetøy eller shorts de fleste dagene og var i bassenget, men det var litt for kaldt i havet til at vi orket å henge på stranden. Kan være en del vind og litt nedbør innimellom. Kveldene kan bli blitt kjørlige, så ta med en lett jakke eller to og langbusker til kveldsbruk. Ellers er det drøssevis av restauranter som tilfredstiller nordmenn med julematsug. Vi pleide å unngå dem, ettersom hovedgrunnen til oppholdet var at vi ikke ville feire julen. I stedet spiste vi gjerne på favoritt-restauranten (fant alltid en som vi likte bedre enn de andre) på julaften. Det kryr av nordmenn der nede, så det skal ikke være noe problem å feire norsk jul om man ønsker det. God tur Anonymous poster hash: 541a1...55f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå