Gå til innhold

Kaffe

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dersom jeg drikker en kopp kaffe eller en iskaffe så får jeg alltid hjertebank og blir rastløs og anspent, selv om jeg bare drikker en kopp. Er det vanlig å få slike reaksjoner, og kan man gjøre noe for å forhindre det? Er nemlig ganske glad i kaffe og iskaffe, og synes det er så kjipt at det blir sånn, for da kan jeg jo ikke drikke det så ofte..

Anonymous poster hash: ec4da...6ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har kanskje veldig lav toleranse for koffein? Jeg får det kun slik etter utallige kopper kaffe. 

Anonymous poster hash: edf49...19b
Skrevet

Du har kanskje veldig lav toleranse for koffein? Jeg får det kun slik etter utallige kopper kaffe. 

Anonymous poster hash: edf49...19b

Kanskje, men jeg kan godt drikke en 1,5l flaske med pepsi max på en dag uten å merke noe. Er det ikke slik at det er en del koffein i pepsi max også? 

Skrevet

Du er sensitiv ovenfor kaffein. Noen reagerer slik på kaffe, alkohol, sjokolade.

Det er mye mer koffein i kaffe, enn pepsi.

Du kan alltids prøve å kutte ut pepsi og drikke en halv kopp kaffe om dagen og se om du merker forskjell. Du må nesten bare prøve deg frem å se om du tåler små mengder

Anonymous poster hash: 5420b...280
Skrevet

Du er sensitiv ovenfor kaffein. Noen reagerer slik på kaffe, alkohol, sjokolade.

Det er mye mer koffein i kaffe, enn pepsi.

Du kan alltids prøve å kutte ut pepsi og drikke en halv kopp kaffe om dagen og se om du merker forskjell. Du må nesten bare prøve deg frem å se om du tåler små mengder

Anonymous poster hash: 5420b...280

Små mengder tåler jeg vel, da jeg drikker en del pepsi max som sagt, uten å merke noe til det da.

Skrevet

Har du sukker i kaffen? Jeg reagerer med voldsom hjertebank, skjelving og uro om jeg drikker iskaffe, men vanlig kaffe går helt fint. Jeg tror det er kombinasjonen av sukker og koffein i iskaffen som blir for voldsomt for meg. Vanlig kaffe drikker jeg minst 3 store kopper av daglig, uten å merke noe.

Anonymous poster hash: 25b00...a5a
Skrevet

Har du sukker i kaffen? Jeg reagerer med voldsom hjertebank, skjelving og uro om jeg drikker iskaffe, men vanlig kaffe går helt fint. Jeg tror det er kombinasjonen av sukker og koffein i iskaffen som blir for voldsomt for meg. Vanlig kaffe drikker jeg minst 3 store kopper av daglig, uten å merke noe.

Anonymous poster hash: 25b00...a5a

Har verken sukker, melk eller noe annet i kaffen. 

Skrevet

Be om koffeinfri neste gang, og se om samme problemet oppstår da?

Anonymous poster hash: 4a96b...d0a

Skrevet

Kjøp koffeinfri kaffe, den er like god som vanlig kaffe. Prøv deg fram, det er mange ulike merker: Evergood, Friele, Coop...

Skrevet

hmm, okej, er ikke jeg som kjøper inn kaffe her i huset til vanlig, men kan sikkert prøve å finne en når jeg skal på butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...