AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #1 Skrevet 30. august 2015 Hvorfor har folk lekegrind, er det nødvendig?Anonymous poster hash: b39cc...604
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #2 Skrevet 30. august 2015 Har ikke og har ikke hatt behov for det. Fem måneder nå.Anonymous poster hash: 806b5...088 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #3 Skrevet 30. august 2015 Greit å ha når de begynner å åle seg rundt. Har han i lekegrinda på morgenen mens jeg spiser frokost, og ellers hvis jeg skal på do/ta en rask dusj, gjøre noe på kjøkkenet osv. Anonymous poster hash: 79eef...a8f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #5 Skrevet 30. august 2015 Angret på at jeg ikke kjøpte det. Veldig greit å ha når de begynner å åle/krype! Nå er barnet mitt 14 måneder, så det er for seint, men hadde vært lettvint å legge henne i grinda mens jeg går på toalettet feks. Hun er veldig aktiv, og roter i både skuffet og skap Anonymous poster hash: f5b1a...288
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #6 Skrevet 30. august 2015 Er ikke det en normal ting å ha? Jeg var i lekegrind da jeg var bebis Anonymous poster hash: 8f113...a2b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #7 Skrevet 30. august 2015 Hvorfor har folk lekegrind, er det nødvendig?Anonymous poster hash: b39cc...604 Aldri hatt, eller hatt behov for det. Barnesikret det som har vært nødvendig og ellers passet på, lukket/låst dører osv. Anonymous poster hash: c8474...7b6 2
Sunnfjording Skrevet 30. august 2015 #8 Skrevet 30. august 2015 Det er et sikkerhetsbur som gir deg som forelder anledning til å slippe blikket av dynamoen lenge nok til å ta en dusj og andre ting.
MariaHP Skrevet 30. august 2015 #9 Skrevet 30. august 2015 Man kan jo innrede dette sikkerhetsburet ganske hyggelig og spennende også. 3
SjiraffenLaffen Skrevet 30. august 2015 #10 Skrevet 30. august 2015 (endret) Vi har det fordi vi har hund. Om jeg skal ordne noe kjapt uten at jeg har de innen rekkevidde er det veldig greit å legge babyen der. (Hunden vår legger seg da alltid på gulvet inntil lekerinds og passer tydeligvis på til jeg er tilbake ) Også veldig greit nå som baby kryper pveralt i en rasene fart, greit å legge der i mens jeg ordner flaske, mat, pakker bagen om vi skal på tur o.l greit å vitr at baby er trygg der i mens jeg får ordnet unna ting uten å måtte fotfølge baby som er på oppdagelsesferd i huset Endret 30. august 2015 av SjiraffenLaffen
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #11 Skrevet 30. august 2015 Har ikke og har ikke hatt behov for det. Fem måneder nå.Anonymous poster hash: 806b5...088 Vi hadde heller ikke behov for lekegrind når babyen var 5 mnd, når han var 8 derimot...og fram til halvannet omtrent, i perioden han var høyt og lavt men totalt uten evne til å vurdere risiko opp mot sine egne evner.Anonymous poster hash: 16266...217 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #12 Skrevet 30. august 2015 Har aldri hatt mine barn i bur, ikke hunden heller. "Lekegrind" er og blir et stuerent ord for BUR. Da får man barnesikre huset bedre. Og passe på ungen. Ta ungen med. Sett den i bilstol/vippestol, eller i senga. Slike innretninger er nok mye misbrukt i de tusen hjem. Lettere å stue ungen i grinda enn å ta seg av den... Lurer på hvilke svar ts ville fått om hun postet på kjæledyrforumet, og lurte på om folk har bikkja si i bur???Anonymous poster hash: f586d...4cb
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #13 Skrevet 30. august 2015 Et trygt sted å,plassere barnet når det ikke er under oppsikt for eksempel ved toalettbesøk. Barn må vennes til å være i lekegrind fra de er små. De fleste vil protestere om de som ettåringer blir fratatt sin frie bevegelse på gulvet. Og et greit sted å plassere leker, og et greit sted for de små å hale seg opp etter sprinklene når du begynner å reise seg. Anonymous poster hash: b74ef...0d2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2015 #14 Skrevet 30. august 2015 Aldri hatt, eller hatt behov for det. Barnesikret det som har vært nødvendig og ellers passet på, lukket/låst dører osv. Anonymous poster hash: c8474...7b6 Vi måtte også gjøre det samme som deg, da vår lille nektet å være i lekegrinden. Hun hylte fra det sekundet vi satte henne i den til vi løftet henne opp. Mulig vi kunne ha vendt henne på den, men vi orket ikke styret. Hun ålte seg uansett bare etter oss når vi gikk rundt i huset, så vi klarte å følge med på henne. Anonymous poster hash: 87fe9...ce5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #15 Skrevet 31. august 2015 Har aldri hatt mine barn i bur, ikke hunden heller. "Lekegrind" er og blir et stuerent ord for BUR. Da får man barnesikre huset bedre. Og passe på ungen. Ta ungen med. Sett den i bilstol/vippestol, eller i senga. Slike innretninger er nok mye misbrukt i de tusen hjem. Lettere å stue ungen i grinda enn å ta seg av den... Lurer på hvilke svar ts ville fått om hun postet på kjæledyrforumet, og lurte på om folk har bikkja si i bur???Anonymous poster hash: f586d...4cb Snakk om å overdramatisere.. Vår tass på 9 mnd er for stor for vippestolen. Vi har barnesikret alt. Han stortrives i lekegrinda med lekene sine, i korte perioder av gangen. Er ikke snakk om å ha han der i lange strekk, da hadde han pent sagt i fra. Dessuten hemmer det å lære å krabbe. Så ta det med ro du, vettug bruk av lekegrinda er helt i orden heller det enn at han slår seg fordi jeg må snu meg eller er opptatt med noe. For jo, selv med all verdens barnesikring må man følge med. Anonymous poster hash: 79eef...a8f
Celtic Heart Skrevet 31. august 2015 #16 Skrevet 31. august 2015 Brukte lekegrind i de anledningene hvor det var raskest å la de være oppi der enn å ta de med meg på ting. Hente ved, skifte bleie på storebror, hente/sette på en klesvask i kjelleren, gå på do og på morgenen om vinteren mens jeg fyrte opp i ovnene. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #17 Skrevet 31. august 2015 Har aldri hatt mine barn i bur, ikke hunden heller. "Lekegrind" er og blir et stuerent ord for BUR. Da får man barnesikre huset bedre. Og passe på ungen. Ta ungen med. Sett den i bilstol/vippestol, eller i senga. Slike innretninger er nok mye misbrukt i de tusen hjem. Lettere å stue ungen i grinda enn å ta seg av den... Lurer på hvilke svar ts ville fått om hun postet på kjæledyrforumet, og lurte på om folk har bikkja si i bur???Anonymous poster hash: f586d...4cb Hahaha, bur faktisk Anonymous poster hash: 8f113...a2b
TrickyCicci Skrevet 31. august 2015 #18 Skrevet 31. august 2015 Har aldri hatt mine barn i bur, ikke hunden heller. "Lekegrind" er og blir et stuerent ord for BUR. Da får man barnesikre huset bedre. Og passe på ungen. Ta ungen med. Sett den i bilstol/vippestol, eller i senga. Slike innretninger er nok mye misbrukt i de tusen hjem. Lettere å stue ungen i grinda enn å ta seg av den... Lurer på hvilke svar ts ville fått om hun postet på kjæledyrforumet, og lurte på om folk har bikkja si i bur???Anonymous poster hash: f586d...4cb Hvordan er å sette dem fast i vippestol, bilstol eller senga noe mindre "bur" enn en lekegrind? Du sier jo indirekte at du har behov for å sette dem ned/fast noen ganger, så hvorfor i alle verden kan det ikke være en lekegrind som brukes da? Heller en lekegrind med et par leker enn fast i en bilstol sier nå jeg! 4
Sushi Skrevet 31. august 2015 #19 Skrevet 31. august 2015 Har aldri hatt mine barn i bur, ikke hunden heller. "Lekegrind" er og blir et stuerent ord for BUR. Da får man barnesikre huset bedre. Og passe på ungen. Ta ungen med. Sett den i bilstol/vippestol, eller i senga. Slike innretninger er nok mye misbrukt i de tusen hjem. Lettere å stue ungen i grinda enn å ta seg av den... Lurer på hvilke svar ts ville fått om hun postet på kjæledyrforumet, og lurte på om folk har bikkja si i bur???Anonymous poster hash: f586d...4cb Og du har mye erfaring med barn? Man innskrenker friheten deres hele tida, for at de ikke skal skade seg. I vårt tilfelle blir det ikke lenge eller ofte, for det godtar ikke ettåringen. Men hvis storesøster sitter oppi der sammen med ham har de det riktig så koselig, mens jeg får rydda ut av oppvaskmaskina uten at ungen knuser alle tallerknene. Vinn-vinn. Vil også si at det er mye bedre for ungen å være i et stort bur enn å være stroppa fast i en bilstol eller vippestol. Her ville det bare blitt hyling hvis vi prøvde på noe sånt. Og senga...? Det er da bare ei litt mindre lekegrind? 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2015 #20 Skrevet 31. august 2015 Hvordan er å sette dem fast i vippestol, bilstol eller senga noe mindre "bur" enn en lekegrind? Du sier jo indirekte at du har behov for å sette dem ned/fast noen ganger, så hvorfor i alle verden kan det ikke være en lekegrind som brukes da? Heller en lekegrind med et par leker enn fast i en bilstol sier nå jeg! Helt enig, er større bevegelsesfrihet i en lekegrind. Og hvorfor er det bedre å legge de i senga (som også ofte har sprinkler og kan minne om et bur, tenk det gitt) enn å la de få titte på lekene litt ? Anonymous poster hash: 79eef...a8f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå