AnonymBruker Skrevet 29. august 2015 #1 Del Skrevet 29. august 2015 Skal til London i en uke før jul, altså rikelig med tid. Har noen av dere her inne vært der og lyst til å komme med anbefalinger/tips? Kanskje noen andre byer/land i nærheten vi kan reise til? Helst opplevelser/turer som ikke koster skjorta (med mindre det er absolutt verdt det) Anonymous poster hash: b6d09...f82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsten19 Skrevet 30. august 2015 #2 Del Skrevet 30. august 2015 (endret) Det kommer veldig ann på interessene dine egentlig. London har utrolig mye å by på både når det gjelder kultur, shopping, sightseeing og cullinariske opplevelser. Her har du en liste over det jeg liker å gjøre i London: Kingston upon Thames er en koselig bydel i sone 6 som har mindre verisjoner av mange av de populære butikkene i Oxford Street. Skal du shoppe så anbefaler jeg denne plassen. Mye mindre folksomt! Brick lane er plassen hvor du finner de kule vintage markedene, hvis dette er spennende for deg. Det begynner å bli en turistplass men er fremdeles litt hipster. Ellers er V&A, Saachi Gallery, National History Museum og the Science Museum gratis og verdt en titt. jeg vil faktisk påstå at disse museumene er noe av det beste London har å tilby. Dessverre er de veldig folksomme i høysesongene... De er også vidt forskjellige, så sjekk websidene deres for å se hvilke som interesserer deg. Mitt favoritttmuseum er Branding and Packaging museum, men man må ha en interesse for emne for å føle at dette er verdt inngangsbilletten tror jeg. Covent garden er et veldig folksomt marked, men likevel koselig, og her kan du se dyktige street performers. Eller kanskje Camden market er litt mer din stil? Det finnes masse info om begge på nettet. Det er mange koselige parker i London, og i Hyde Park pleier det å være et juletivoli i desember. Det pleier også være et julemarked rett ved London Eye. Mange vil påstå at en musikal er et must, og det er mange og velge mellom. Søker du litt på nettet finner du tips om hvordan du får tak i billige billetter. Endret 30. august 2015 av Blomsten19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 30. august 2015 #3 Del Skrevet 30. august 2015 (endret) Skal til London i en uke før jul, altså rikelig med tid. Har noen av dere her inne vært der og lyst til å komme med anbefalinger/tips? Kanskje noen andre byer/land i nærheten vi kan reise til? Helst opplevelser/turer som ikke koster skjorta (med mindre det er absolutt verdt det) Anonymous poster hash: b6d09...f82 Vil annbefale en middag i Aqa Shard i The Shard, europas 3 høyeste skyskraper. Fra resturanten i 31 etg har man en fantastisk utsikt over London. Stedet har og meget god mat. Det er ikke billig, men har man først tenkt opp i høyden i London så blir det ikke så ille. Da man ikke betaler noen ingangsbillett. En billettpris som er ganske stiv hvis man skal til toppen av The Shard eller opp i London Eye. Kan og annbefale en tur med båt nedover Themsen til Greenwich. En veldig koslig bydel, med småhusbebyggelse. Du for rene landsbyfølelsen selv om du fortsatt er midt i London. Masse koslige butikker og spisesteder, puber o.l. Her kan du og besøke observatoriet med 0-merdianen hvor alle verdens tidssoner regnes ut ifra. Tilbake til sentrum vil jeg annbefale at dere bruker DLR en førerløs bane som etter å ha gått i tunnel under Themsen fortsetter høyt over bakken, mellom og gjennom skyskraperne i Docklands. En utrolig opplevelse særlig hvis dere kan få plass helt forran. Endret 30. august 2015 av Kjetil E Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå