Gå til innhold

herpes?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært livredd for å bli smittet av herpes og har alltid unngått nærkontakt med folk som har tydelige munnsår, selv om jeg dessverre ikke har latt være å drikke av samme kopp/spise av samme mat som folk som ikke har sår. Jeg er nå forkjølet og syk og har fått en sprekk/sår i munnviken som gjør vondt og jeg er livredd for at det er herpes. Noen som vet hva det kan være???

Anonymous poster hash: 7d2fe...441

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan selvfølgelig ikke stille noen diagnose, men jeg har ofte sprekker i munnviken (vonde, til og med) uten at jeg har herpes av den grunn. :)

Anonymous poster hash: 1a0a9...d6a

Skrevet

Forkjølelsessår = herpes. Herpes viruset ligger nok i kroppen din fra før av, de fleste har det i kroppen siden de var barn og hadde vannkopper, som også er herpesutløst. Så selvom du får herpes sår nå i forbindelse med forkjølelsen så trenger det altså ikke å bety at du har blitt smittet nå.

Anonymous poster hash: e7215...fa2
Skrevet

Sprekker i munnviken er ikke herpes. Herpes er gjerne små blemmer som blir til sår. Har hatt sprekker selv, og jeg har sjekket meg for herpes med blodprøve (med negativt resultat). Ofte skyldes det jernmangel eller bare tørr hud. jeg har av og til smørt på en blanding av hydrocortison og canesten, og det funket også. Kosttilskudd og sunt kosthold er sikkert det beste rådet.

Anonymous poster hash: a724d...2a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...