Smila Skrevet 16. september 2004 #1 Skrevet 16. september 2004 Helt utrolig. Prins Joakim og Prinsesse Alexandra skal skilles. Vet at det har hvert spekulert i det tidligere, men jeg hadde virkelig trodd det var bare rykter. Kanskje nå når Mary har kommet, så kan alexandra senke skuldrene, og trekke seg tilbake. Eller så er kanskje Joakim homo alikevel. Det skal være spennende å se, skal være pressekonferanse kl 1130. Er spent på hvordan danskene reagerer på dette, de er jo ekstreme royalister - i allefall i forhold til folket i Norge. Les mer om det her i VG
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #2 Skrevet 16. september 2004 Godt det bare var noen kongelige, etøyeblikk var jeg redd for at tråden henspeilte på John Arne Riise og Guri Havnevik.
Melissa Gioberti Skrevet 16. september 2004 #4 Skrevet 16. september 2004 Helt utrolig. Prins Joakim og Prinsesse Alexandra skal skilles. Vet at det har hvert spekulert i det tidligere, men jeg hadde virkelig trodd det var bare rykter. Kanskje nå når Mary har kommet, så kan alexandra senke skuldrene, og trekke seg tilbake. Eller så er kanskje Joakim homo alikevel. Det skal være spennende å se, skal være pressekonferanse kl 1130. Er spent på hvordan danskene reagerer på dette, de er jo ekstreme royalister - i allefall i forhold til folket i Norge. Les mer om det her i VG Tja, skal de ikke alle det? Skilsmisser i fleng er hva verden har i vente. Joachim og Alexandra holdt jo ut lenge: i hele 9 år. Det er lenge i vår tid. Han behøver jo ikke være homo selv om de skal skilles. Leste i et dansk blad at Alexandra er mer "voksen" og ansvarlig enn Joachim, som fortsatt er en "liten gutt" sto det. Kanskje hun var lei av å holde ham i ørene? Da de inngikk ekteskapet forpliktet de seg til at barna må bli boende i Danmark hos faren.
Gjest Gjesta Skrevet 16. september 2004 #5 Skrevet 16. september 2004 Jeg hørte det på 11-nyhetene i dag, og ble overraska. Det er jo ikke hver dag man hører om kongelige som skiller seg, da, og jeg syns det var leit å høre jeg. Joachim og Alexandra holdt jo ut lenge: i hele 9 år. Det er lenge i vår tid. HVA? Har de vært gift SÅ lenge allerede, trodde det maks var 5 år... :klø: Noen som har fått meg seg hva som ble sagt på pressekonferansen? Da de inngikk ekteskapet forpliktet de seg til at barna må bli boende i Danmark hos faren. Mener du at de må bo i Danmark, eller at de må bo hos faren? K
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #6 Skrevet 16. september 2004 Har vært gift i nesten 9 år, de hadde november bryllupp. barna må bli boende i Danmark så lenge Frederik og Mary ikke har barn, pga av arverekkefølgen. De skal bo hos Alexandra i leiligheten deres på Amalienborg slott. Joachim skal bo på Schankenborg som før.
*Lene* Skrevet 16. september 2004 #7 Skrevet 16. september 2004 Syns det var trist å lese det jeg. Syns generelt skilsmissestatestikk er trist lesestoff..sukk.. :-(
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2004 #8 Skrevet 16. september 2004 Hørte nå at de skulle skilles for hun var lei av festinga hans...
Gjest pace Skrevet 16. september 2004 #9 Skrevet 16. september 2004 Tja, skal de ikke alle det? Skilsmisser i fleng er hva verden har i vente. Tenk før i tiden da, man hadde vel kanskje større prinsippielle skiller mellom Mann og Kvinne og hva de sto for. Men man levde jo også tettere opp i mot hverandre og visste hvem man var. Jeg tror egentlig man var likere da enn nå. Når man lever tettere sammen så gjør da det en likere hverandre enn hvis man har et par prinsipper. Mange følger jo heller ikke prinsipper i det hele tatt. At man i dag liksom skal fortsette å ha de samme prinsippene når man lever mye mer fra hverandre tror jeg ikke noe på. Man må begynne å forstå samfunnet på en annen måte.
Gjest Melissa Gioberti utl. Skrevet 16. september 2004 #10 Skrevet 16. september 2004 Fra NRK nyhetene: Alexandra har måttet søke den danske stat om penger til bensin og diverse andre ting. Hun har uttalt at Joachim er gjerrig og har fått nok av hans stadige festing på byen og privat. De har jo to nydelige små gutter...bra de har en ansvarbevisst mor i det minste.
Gjest Gjesta Skrevet 16. september 2004 #11 Skrevet 16. september 2004 Fra NRK nyhetene: Alexandra har måttet søke den danske stat om penger til bensin og diverse andre ting. Hun har uttalt at Joachim er gjerrig og har fått nok av hans stadige festing på byen og privat. Oj, da... K
Ottine Skrevet 16. september 2004 #12 Skrevet 16. september 2004 Han virker litt barnslig, synes jeg... :o Kjett når slikt skjer!
Gjest pace Skrevet 16. september 2004 #13 Skrevet 16. september 2004 Joachim har rett på barna Det har siden ekteskapsinngåelsen vært klart at Joachim stiller sterkest i forhold til barna ved en eventuell skilsmisse. Ja, særlig.
Gjest Melissa Gioberti utl. Skrevet 16. september 2004 #14 Skrevet 16. september 2004 Jo, det er hva som står i media hvertfall...at Dronning Margrethe/Joachim sørget for en kontraktsfestet rettighet til barna ved en eventuell skilsmisse.
Gjest Oppgitt Skrevet 16. september 2004 #15 Skrevet 16. september 2004 ...og her er vi igang med den vanlig synsingen ser jeg Her påberoper alle seg å vite best!!!! Hvem av dere her kjenner disse to godt nok til å uttale seg om dette a? Det er ikke sikkert det er sant det som står i pressen vet dere.............. Jeg blir oppgitt over dere som tror dere er "jeg-vite-best" Fy faen :-x Og jeg synes faktisk synd på de impliserte parter............... som får brettet ut en sånn vond hendelse! Jada - vet de er offesielle personer................. men de er faktisk mennesker!
Marina75 Skrevet 16. september 2004 #16 Skrevet 16. september 2004 Jøss som dere sladrer. Det er jo verre enn Se og Hør.. Syntes vi skal bli flinkere til å passe på oss selv og ikke blande oss/utale oss om ting vi ikke har noe med. gjelder ikke bare kongelige, men "vanlige" folk også.
Gjest pace Skrevet 16. september 2004 #17 Skrevet 16. september 2004 Nei, Se og Hør skal ikke få penger av meg. Derfor babler jeg her istedet Oppgitt: Jepp. Trist er det.
Melissa Gioberti Skrevet 16. september 2004 #18 Skrevet 16. september 2004 ...og her er vi igang med den vanlig synsingen ser jeg Her påberoper alle seg å vite best!!!! Hvem av dere her kjenner disse to godt nok til å uttale seg om dette a? Det er ikke sikkert det er sant det som står i pressen vet dere.............. Jeg blir oppgitt over dere som tror dere er "jeg-vite-best" Fy faen :-x Og jeg synes faktisk synd på de impliserte parter............... som får brettet ut en sånn vond hendelse! Jada - vet de er offesielle personer................. men de er faktisk mennesker! Ja, huff og huff, verden er fæl (*ironi*...) Jeg kaller det ikke synsing å referere til NRK nyheter som sendes hver time på radio og flere ganger i døgnet på TV. NRK regnes som en stabil kilde. Er man med i spillet får en ta konsekvensene. Offentlige personer vet utmerket godt at de blir diskutert og "synset om".
Gjest Valhalla Skrevet 16. september 2004 #19 Skrevet 16. september 2004 Ja et kulturelt blandet ekteskap går sjelden bra
Melissa Gioberti Skrevet 16. september 2004 #20 Skrevet 16. september 2004 Ja et kulturelt blandet ekteskap går sjelden bra Ja og for alt vi vet så har faktisk Waco noe å fornuftig å si i den sammenheng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå