Gå til innhold

Likte han ikke gaven?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg glemte at bruttern bursdag nærmet seg og plutselig så var dagen der, hele familien skulle på besøk og jeg hadde ikke gave. Jeg har vært utrolig busy med studier og jobb og har bare ikke hatt noe tid til å gå på gave shopping. Jeg mener... ja, jeg hadde glemt det, men jeg hadde ikke hatt mye tid uansett.

Så jeg tar med en flaske Smirnoff vodka fordi jeg vet han drikker det. Det var en literflaske fra taxfri, men den koster faktisk 400 på polet. Folk gir jo vinflasker og sånn også, hvorfor ikke vodka? 

Så jeg gir han flasken, sier gratulerer med dagen, og får et mumlet takk mens han gir samboer et blikk; altså et sånt himler-med-øynene blikk, noe som får meg til å føle meg skikkelig dum, samtidig som jeg er veldig skuffet over at det virket som han ikke var fornøyd med gaven i det hele tatt.

What gives? Har jeg gjort noe galt? Jeg kunne kommet tomhendt, men jeg tenke "Det er jo bursdagen hans, han må få noe!" Dessuten så vet jeg at flasken kommer til å bli brukt, det er dyre dråper det er snakk om. Skjønner ikke helt hvorfor han må himle med øynene og han kunne i alle fall ventet til jeg hadde gått inn i stua slik at han var sikker på at jeg ikke så det. Dessuten så takket han på en ganske mumlete og sur måte. Jeg antar at det jeg prøver å si er... han sa takk, men det er et sånt takk du vet er obligatorisk og ikke noe man faktisk mener. :glare:

Anonymous poster hash: c2182...877
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man glemmer ikke bursdagen til en i familien. Skam deg.

Anonymous poster hash: ba8dd...351
Skrevet

Siden det er broren din, Ta det opp med han! Dessuten drikker han det og liker det tydeligvis, så hvorfor skulle det liksom være en dum gave?

Hadde det vært bedre å kjøpt noe han ikke likte? Syntes det var dårlig gjort av han å himle med øynene sånn, spesielt når det var snakk om en drikke han liker.

Du kan også forklare situasjonen din, så bør han ha forståelse. Lykke til. :)

Anonymous poster hash: 794a0...40c
  • Liker 2
Skrevet

Jo, det er faktisk mange som gjør. Og jeg GLEMTE det ikke... jeg bare glemte det dagene før. Selve festen var på dagen.

• Liker 3
Skrevet

Jo, det er faktisk mange som gjør. Og jeg GLEMTE det ikke... jeg bare glemte det dagene før. Selve festen var på dagen.

Var ikke flasken innpakket i gavepapir med bånd og kort, så det kanskje var grunnen til at var sur?

• Liker 1
Skrevet

Var ikke flasken innpakket i gavepapir med bånd og kort, så det kanskje var grunnen til at var sur?

Nei, den var ikke pakket inn. Jeg kunne pakket den inn, men det er ikke normalt i min omkrets. Jeg ser ikke grunn til å pakke inn en flaske vin, for eksempel, av den grunn at det ikke er noe "overaskelse", men bare bortkastet gavepapir.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ville sagt at jeg hadde glemt dagen hans. Vodka er ikke egnet som gave. Man kan sette en flaske på bordet, og kjøpe sjokolade som den egentlige gaven.

Endret av Atea
Skrevet

Da glemte du det jo. Hvorfor kjøpte du ikke gave før? Unødvendig og dumt å vente til siste dag.

Skrevet

Jeg synest ikke det blir det samme å gi en flaske vin, som å gå i en flaske vodka. Og særlig siden det er broren din, så virker det veldig upersonelig og noe du ikke har lagt sjela di i. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror vi har for lite informasjon til å vite hvorfor han reagerte slik.

Hvordan er forholdet mellom dere ellers?

Hvilke gaver bruker dere gi hverandre?

Drikker du en del?

Hvordan er personliheten hans?

Anonymous poster hash: b5d34...fb8
Skrevet

Virker som om en del mener vodka er en upersonlig gave. Jeg hadde syns det var fantastisk å få en flaske vodka, jeg da :P

• Liker 5
Skrevet

Sikker på det ikke er du som overtolker? At han kanskje  bare var sliten den dagen og ikke orket å takke alle like entusiastisk? At han ikke bare tilfeldig så opp på kjæresten sin og du mistolket det som himling med øynene? Syns uansett du ikke har noe å være flau over siden det er broren din! Er heller damen hans som bør være flau om hun og han driver å himler med øynene over lillesøstern til mannen sin. Ganske spesielt og frekt og barnslig.

I min familie glemmer vi stadig vekk bursdager og lager ikke noe mere deal ut av det enn at vi tar med gave en annen dag eller spanderer middag senere, om vi ikke har med gave den dagen selve bursdagen er. Gaver betyr lite i vår familie, og jeg syns broren din kunne satt pris på at du faktisk hadde løpt innom polet å kjøpt en gangske dyr flaske til han i stedet for en simpel tre-pk med deo og boxere fra Cubus som han aldri får nytte av.

Anonymous poster hash: d5331...22b
  • Liker 3
Skrevet

Da glemte du det jo. Hvorfor kjøpte du ikke gave før? Unødvendig og dumt å vente til siste dag.

Skrevet

Trodde det bare var barn som syntes bursdag bare handla om gave, ikke voksne menn som har samboer. Personlig blir jeg aldri skuffa over gaver, uansett hvor dumme de måtte være, tanken som teller.

Men uansett, syns du burde snakke med broren din om dette. 

Anonymous poster hash: 7ab36...b6f
  • Liker 2
Skrevet

Jeg tror vi har for lite informasjon til å vite hvorfor han reagerte slik.

Hvordan er forholdet mellom dere ellers? 

Helt greit, men ikke super close. Vi henger ikke med hverandre på fritiden, liksom. Og vi har ikke lange hjerte til hjerte samtaler.

Hvilke gaver bruker dere gi hverandre?

Jeg pleier å få penger og kanskje en flaske med hvitvin eller noe.

Drikker du en del?

Nei, jeg drikker nesten aldri.

Hvordan er personliheten hans?

Vet ikke helt. Vi har ikke sånn god, kjærlig kontakt akkurat. Han virker stiv rundt meg... altså personligheten hans. Nesten som at han ikke kan være seg selv.

Gjest Hofmann
Skrevet

Skuddpremie på mennesker som tror at alle andres liv kretser rundt når de har bursdag.

Skrevet

jeg slutta å gi gaver for lenge siden jeg, det sparer så mye av livet mitt for ting.

Anonymous poster hash: 52141...d12
  • Liker 1
Skrevet

Fin gave.

Jeg hadde ikke brukt mer enn et minutt på å fundere om den var verdsatt.

Mine søsken har kommet med det utroligste pakket inn i avispapir, skjerf etc om de har hatt dårlig tid og jeg har ledd av det. Det er ikke viktig i det hele tatt og må være lov mellom søsken.

Kanskje dama hans ikke liker at han drikker sterke saker og det var derfor det ble utvekslet blikk; det kan jo ha vært årsak til noen krangler- ikke bruk mer energi på det

og til anonym ...351: det er sikkert godt å være så perfekt.

Skrevet

Hahaha! fort gjort det! Ofte har man travle dager og sitt eget å tenke på. Du er vel en av de som teller dager til et familiemedlem har bursdag? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har selv gått i den brøleren... Jeg tenkte "han liker jo vodka". Men det regnes visst ikke som en ordentlig gave som vin osv. Litt harry, liksom. Det blir jo drukket. Men en 64pk med doruller blir jo også brukt. Bare at man gir ikke det i gave. At den ikke er innpakket forsterker nok det hele.

Kan også ha noe å si at kona hans ikke liker at han drikker sprit, og at himlingen med øynene var for å skjule at han gledet seg skikkelig til å ta en kveld med gutta og flaska. "Huff, jeg drikker jo MYYYYYE heller en fin flaske vin, jeg da".

Er du nærme broren din, så kan du jo spørre.

Men rart å glemme at broren har bursdag når du husket at han skulle ha bursdagsfest. Er vel bare å skrive i kalenderen og huskelisten din? Og handlelisten?

Anonymous poster hash: c7fac...b04
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...