AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #1 Skrevet 28. august 2015 Har fått smerter i nyrene. Det kjennes ut som stikk. Har lest litt rundt og mange forveksler med ryggsmerter, noe det ikke kjennes ut som. Hvor vondt skal en ha før man kontakter legen? Har lest om nyrebekkenbetennelse (men har ikke feber, oppkast o.l.), og ønsker så klart ikke at det skal spre seg så langt. Anonymous poster hash: 0eacd...31c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #2 Skrevet 28. august 2015 Har fått smerter i nyrene. Det kjennes ut som stikk. Har lest litt rundt og mange forveksler med ryggsmerter, noe det ikke kjennes ut som. Hvor vondt skal en ha før man kontakter legen? Har lest om nyrebekkenbetennelse (men har ikke feber, oppkast o.l.), og ønsker så klart ikke at det skal spre seg så langt. Anonymous poster hash: 0eacd...31c Har du eller nylig hatt symptomer på urinifeksjon da? Urinprøve kan du levere og få sjekket på legesenter uten å ha vært inne hos lege først Anonymous poster hash: b9525...aad
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #3 Skrevet 28. august 2015 Har du eller nylig hatt symptomer på urinveisifeksjon da? Urinprøve kan du levere og få sjekket på legesenter uten å ha vært inne hos lege først Anonymous poster hash: b9525...aad Anonymous poster hash: b9525...aad
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #4 Skrevet 28. august 2015 Anonymous poster hash: b9525...aad Ja, men det er borte nå. Anonymous poster hash: 0eacd...31c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #5 Skrevet 28. august 2015 Ja, men det er borte nå. Anonymous poster hash: 0eacd...31c Ok. Men vedvedvarende smerter ville jeg tatt en tlf til legesenteret og fortalt om det, og så er det opp tyil de på legesenteret å vurdere om hvor raskt du må komme til time og få tatt evt prøver Anonymous poster hash: b9525...aad
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #6 Skrevet 28. august 2015 Ok. Men vedvedvarende smerter ville jeg tatt en tlf til legesenteret og fortalt om det, og så er det opp tyil de på legesenteret å vurdere om hvor raskt du må komme til time og få tatt evt prøver Anonymous poster hash: b9525...aad Ok. Nå stenger jo legesenteret i mitt område om 30 minutter, så får eventuelt ta kontakt med legevakten i helgen. Anonymous poster hash: 0eacd...31c
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #7 Skrevet 28. august 2015 Er du dunkøm over nyrene da? Du vet hvor dem sitter? Uansett så ville jeg tatt en tlf til legesenteret/evt legevakt om det er for sent og høre hva dem sier Anonymous poster hash: 8fb5a...6c8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #8 Skrevet 28. august 2015 Spesielt å vite at man har vondt i nyrene. Anonymous poster hash: 4d043...054
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #9 Skrevet 28. august 2015 Spesielt å vite at man har vondt i nyrene. Anonymous poster hash: 4d043...054 Det er da ikke spesielt. Veldig vanlig ved f.eks nyrebekkenbetennelse, nyrestein etc Anonymous poster hash: 8fb5a...6c8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #10 Skrevet 28. august 2015 Det er da ikke spesielt. Veldig vanlig ved f.eks nyrebekkenbetennelse, nyrestein etc Anonymous poster hash: 8fb5a...6c8 Da sier man vel at man har vondt i ryggen etc. Anonymous poster hash: 4d043...054
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #11 Skrevet 28. august 2015 Da sier man vel at man har vondt i ryggen etc. Anonymous poster hash: 4d043...054 Mange sier det, mange sier "i nyrene". De som har hatt nyrestein, nyrebekkenbetennelse etc kjenner veldig godt forskjell på vanlig ryggvondt og nyresmerter. Anonymous poster hash: 8fb5a...6c8
AnonymBruker Skrevet 28. august 2015 #12 Skrevet 28. august 2015 Har fått smerter i nyrene. Det kjennes ut som stikk. Har lest litt rundt og mange forveksler med ryggsmerter, noe det ikke kjennes ut som. Hvor vondt skal en ha før man kontakter legen? Har lest om nyrebekkenbetennelse (men har ikke feber, oppkast o.l.), og ønsker så klart ikke at det skal spre seg så langt. Anonymous poster hash: 0eacd...31c Jeg har slike smerter de dagene jeg drikker for lite. Jeg ville likevel tatt meg en tur til legen, hvis jeg var deg Anonymous poster hash: 6eb3e...5c0 1
dillyduzit Skrevet 28. august 2015 #13 Skrevet 28. august 2015 (endret) Jeg hadde ikke oppkast ved nyrebekkenbetennelse, hadde forsåvidt ikke så mye feber heller. Urinveisinfeksjonen var borte, men en dag når jeg satt på do, kunne jeg ikke reise meg i stående stilling. Da hadde jeg hatt vondt i ca en uke. Noen timer senere var jeg i så dårlig forfattning at det var grensen til blodforgiftning og innleggelse. Så TS, jeg tror du skal ta en tur til legen, eventuelt legevakten. Edit: Få noen til å banke deg lett på flakene bak på ryggen (midt på ryggen, 2 cm ned og ut) gjør det vondt, kom deg til legen asap. Endret 28. august 2015 av dillyduzit
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå