Gå til innhold

Vondt i nyrene ..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått smerter i nyrene. Det kjennes ut som stikk. Har lest litt rundt og mange forveksler med ryggsmerter, noe det ikke kjennes ut som.

Hvor vondt skal en ha før man kontakter legen? Har lest om nyrebekkenbetennelse (men har ikke feber, oppkast o.l.), og ønsker så klart ikke at det skal spre seg så langt. 

Anonymous poster hash: 0eacd...31c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått smerter i nyrene. Det kjennes ut som stikk. Har lest litt rundt og mange forveksler med ryggsmerter, noe det ikke kjennes ut som.

Hvor vondt skal en ha før man kontakter legen? Har lest om nyrebekkenbetennelse (men har ikke feber, oppkast o.l.), og ønsker så klart ikke at det skal spre seg så langt. 

Har du  eller nylig hatt symptomer på urinifeksjon da?

Urinprøve kan du levere og få sjekket på legesenter uten å ha vært inne hos lege først

Anonymous poster hash: b9525...aad

Skrevet

Har du  eller nylig hatt symptomer på urinveisifeksjon da?

Urinprøve kan du levere og få sjekket på legesenter uten å ha vært inne hos lege først

Skrevet

Ja, men det er borte nå.

Skrevet

Ja, men det er borte nå.

Ok. Men vedvedvarende smerter ville jeg tatt en tlf til legesenteret og fortalt om det, og så er det opp tyil de på legesenteret å vurdere om hvor raskt du må komme til time og få tatt evt prøver

Skrevet

Ok. Men vedvedvarende smerter ville jeg tatt en tlf til legesenteret og fortalt om det, og så er det opp tyil de på legesenteret å vurdere om hvor raskt du må komme til time og få tatt evt prøver

Ok. Nå stenger jo legesenteret i mitt område om 30 minutter, så får eventuelt ta kontakt med legevakten i helgen.

Skrevet

Er du dunkøm over nyrene da? Du vet hvor dem sitter?

Uansett så ville jeg tatt en tlf til legesenteret/evt legevakt om det er for sent og høre hva dem sier

Anonymous poster hash: 8fb5a...6c8
Skrevet

Spesielt å vite at man har vondt i nyrene.

Anonymous poster hash: 4d043...054
Skrevet

Spesielt å vite at man har vondt i nyrene.

Det er da ikke spesielt. Veldig vanlig ved f.eks nyrebekkenbetennelse, nyrestein etc

Skrevet

Det er da ikke spesielt. Veldig vanlig ved f.eks nyrebekkenbetennelse, nyrestein etc

Da sier man vel at man har vondt i ryggen etc.

Skrevet

Da sier man vel at man har vondt i ryggen etc.

Mange sier det, mange sier "i nyrene". De som har hatt nyrestein, nyrebekkenbetennelse etc kjenner veldig godt forskjell på vanlig ryggvondt og nyresmerter.

Skrevet

Jeg har slike smerter de dagene jeg drikker for lite. Jeg ville likevel tatt meg en tur til legen, hvis jeg var deg

Anonymous poster hash: 6eb3e...5c0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke oppkast ved nyrebekkenbetennelse, hadde forsåvidt ikke så mye feber heller. Urinveisinfeksjonen var borte, men en dag når jeg satt på do, kunne jeg ikke reise meg i stående stilling. Da hadde jeg hatt vondt i ca en uke. Noen timer senere var jeg i så dårlig forfattning at det var grensen til blodforgiftning og innleggelse. 

Så TS, jeg tror du skal ta en tur til legen, eventuelt legevakten. 

Edit: Få noen til å banke deg lett på flakene bak på ryggen (midt på ryggen, 2 cm ned og ut) gjør det vondt, kom deg til legen asap. 

Endret av dillyduzit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...