Gå til innhold

Hvordan bli mindre irritert?

Fremhevede innlegg

Gjest The damned
Skrevet

Jeg er en person som irriterer meg over mye,men jeg er veldig lei av det.

Mye er jo veldig meningsløst å irritere seg over. Det kan gå litt i perioder,men noen ganger er alt irriterende.

Jeg er generelt en negativ person,og det ødelegger ofte endel.

Så hvordan bli mer positiv og slutte å irritere seg over alt mulig? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Snerk
Skrevet (endret)

Lær deg å gi en god faen og gå aktivt inn for å ha det bedre. Omgivelsene trenger ikke nødvendigvis å dra deg ned ved hvert irritasjonsmoment som oppstår, alt ligger i hodet.

Endret av Sofiesnurr
Skrevet

Jeg har også alltid vært en kjempeirritabel person. For meg hjalp det å lese bøker om mindfulness (jeg gjorde det før det ble in - det at det ble in var irriterende :P ). 

Såkalt metta-meditasjon har hjulpet meg bli mindre irritert på mennesker. Jeg har også blitt flinkere til å sette meg i andres sko. Ting blir mindre irriterende når jeg klarer få tankene vekk fra at dette er ubehagelig for meg og sånn er uakseptabelt, til å tenke at kanskje han kjører så sakte fordi han har vondt i nakken, og det gjør vondt når han treffer humper i veien, eller kanskje hun har en stor, fin kake i bilen hun prøver frakte med seg hjem uten å få ødelagt, etc. Når jeg får fokus på at andre folk ikke gjør ting for å plage meg, men at de kanskje har en helt legitim grunn for at de gjør som de gjør. 

Når jeg klarer puste meg gjennom ting, og kjenne på irritasjonen, klarer jeg også la være å bli revet med av den til så stor grad. Som når kleshengere faller ned. Guuuud så sint jeg kan bli for sånt. Da puster jeg dypt og rolig, prøver gå ut av hodet og inn i kroppen og kjenne på hvordan irritasjonen kjennes ut, hvordan hjertet banker og jeg svetter, og bare kjenne at det er der, akseptere at det er der, og forstå at det er midlertidig og vil gå over av seg selv. 

Anonymous poster hash: f4aff...819
Skrevet

Du kan i tillegg til rådene over prøve å legge merke til når du er mest irritert. Er det når du er sliten etter jobb, lavt blodsukker, har fått for lite søvn, har for mange "klokkeslett-avtaler" å rekke?

For meg funker det best å ha et stabilt blodsukker og et sunt kosthold med lite sukker, samt at jeg trenger mye søvn. Jeg trives også best med å ikke ha for mange ting jeg skal rekke på en og samme dag, selv om disse tingene godt kan være noe jeg gleder meg til.

Anonymous poster hash: e4c26...7d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...