Gå til innhold

Drømmebil...komplisert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne her ble solgt for noen dager siden for 12000kr. Nå er den lagt ut igjen av en forhandler til 29000. Det er fortsatt billig om tilstanden er slik det er påstatt. Men siden jeg kom for sent til den første, og vet hav den gikk for, sliter jeg med å betale toogenhalv ganger så mye nå....gah! Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 5f18d...80f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordelen med å nå betale mer er at du får garantier/forbrukerkjøpsloven å støtte deg på ved evt problemer etter kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved kjøp av en 44 år gammel bil? Men det gjelder vel bare i 3 mnd? Du har et poeng, men det er i så fall en vanvittig dyr garanti også, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, på så gamle biler er det vel lite som kan gå i stykker.. Du får vel en tilstandsrapport, og alle mangler på den tilstandsrapporten er jo gjenstand for reklamasjon i 5 år om det skulle oppdages noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bruktbilkjøp fra forhandler har man 5 år reklamasjonsrett. Det er ikke, meg bekjent, nevnt i loven at alderen på bilen har noe å si.

Men det hadde vært interessant å prøvd dette i retten på en snart 50 år gammel bil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke meg...fordi jeg aldri får ut fingeren. En tilsvarende, litt finere bil, gikk for 55000 for to år siden. De er sjelden i denne tilstanden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...