Gå til innhold

Droppe barnedåp?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde ikke dukket opp. Kjenner meg så igjen i slike situasjoner. Så dere andre mener at hun heller skal droppe noen som lever sine siste år (ikke slemt ment, man kan leve lenger enn 96 år;)) eller droppet en venninne fordi hun må dra i nevøens dåp. Det er jo bare å si at det ikke passer. Kjenner jeg blir irritert over at det ikke går ann å ha et ok forhold til sin tante fordi man ikke er i dåpen. '

Føler med deg TS. Uansett hva du velger ønsker jeg deg lykke til:) Klem til deg

Anonymous poster hash: 480ee...a1d

Hun vil jo ikke være tante til ungen fordi hun ikke ble valgt til fadder. Og ja, jeg mener at man prioriterer søskens barn!

Videoannonse
Annonse
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Jeg hadde ikke dukket opp. Kjenner meg så igjen i slike situasjoner. Så dere andre mener at hun heller skal droppe noen som lever sine siste år (ikke slemt ment, man kan leve lenger enn 96 år;)) eller droppet en venninne fordi hun må dra i nevøens dåp. Det er jo bare å si at det ikke passer. Kjenner jeg blir irritert over at det ikke går ann å ha et ok forhold til sin tante fordi man ikke er i dåpen. '

Føler med deg TS. Uansett hva du velger ønsker jeg deg lykke til:) Klem til deg

Anonymous poster hash: 480ee...a1d

Hun skriver ikke at de er samme helg, faktisk så skriver at hun har det travelt de neste helgene på grunn av bursdag, dåp osv. og må droppe en av tingene fordi at hun ønsker tid sammen med kjæresten. Syns du virkelig at det er greit å droppe dåpen til tantebarnet fordi man ønsker seg kjærestetid? Ja, isåfall så sier det om noe om hva slags person du er og hvilke verdier du har til din egen familie. 

Skrevet

Hvis moren hadde svart det,så er hun hakket verre enn Ts.

Det var for å poengtere hvor hinsides idiotisk oppførsel dette er fra ts, og ikke et reelt svar. Det regner jeg med du forstod

Anonymous poster hash: ff362...894

Gjest Blomsterert
Skrevet

Det var for å poengtere hvor hinsides idiotisk oppførsel dette er fra ts, og ikke et reelt svar. Det regner jeg med du forstod

Anonymous poster hash: ff362...894

En vet aldri,men har fått beskjed her at jeg tar ting litt for bokstavelig,så det er sikkert rett.

Skrevet

Det kunne jeg fint ha gjort.

Barnedåp/navnefest er noe at det mest meningsløse jeg vet om, og havner ett godt stykke ned på prioriteringslista.

Babyen merker uansett ikke noe, og det er jo lov å håpe at svigerinnen skjønner at det er dumt å nedprioritere mannens familie, for da er det lett for at de trekker seg unna....

Anonymous poster hash: 810a5...539
Skrevet

Det kunne jeg fint ha gjort.Barnedåp/navnefest er noe at det mest meningsløse jeg vet om, og havner ett godt stykke ned på prioriteringslista. Babyen merker uansett ikke noe, og det er jo lov å håpe at svigerinnen skjønner at det er dumt å nedprioritere mannens familie, for da er det lett for at de trekker seg unna.... Anonymous poster hash: 810a5...539

Nedprioritere? Det eneste er at de ikke har blitt spurt om å være faddere. Jeg vil ikke kalle det å bli nedprioritert. Mener kjæresten din, barnets onkel, at dere skal droppe dåpen også? Nei, dra i dåpen, dra i 96-årsdag og dra i utdrikningslaget. Den kjærestehelga deres får dere ta siden.

Skrevet

1. Er du kristen?

2. Bor fadderne nærme barnet slik at de lettere kan følge opp barnets kristne tro?

3. Vet foreldrene til barnet at du er så likegyldig til tantejobben og dåpen at du vurderer å droppe det for å få en kjærestehelg innimellom alle festene?

4. Hvor gammel er du?

5. Vil du seriøst straffe en baby for foreldrenes valg?

Anonymous poster hash: 99d92...5dc
Skrevet

Det kunne jeg fint ha gjort.

Barnedåp/navnefest er noe at det mest meningsløse jeg vet om, og havner ett godt stykke ned på prioriteringslista.

Babyen merker uansett ikke noe, og det er jo lov å håpe at svigerinnen skjønner at det er dumt å nedprioritere mannens familie, for da er det lett for at de trekker seg unna....

Anonymous poster hash: 810a5...539

Merker ingenting nå nei, men når barnet vokser opp, får det vite at tanten ikke gadd komme i barnedåpen fordi hun ville være sammen med kjæresten sin istedet.

Anonymous poster hash: c2811...269

Skrevet

Synes det er artig at noen føler mindre for å være tante fordi de ikke blir forpliktet til å oppdra barnet i den kristne tro. 

Ellers så er det ikke dåpen til tantebarnet jeg hadde stått over av tingene du ramser opp. Jeg synes dåp er et pliktløp som ikke er spesielt trivelig, men det er allikevel en av svært få ganger i et barns liv det skjer noe som blir gjort så stas på, og når det er viktig for familien så bør man møte opp. I alle fall om man har noen interesse av et godt forhold til barnets foreldre og øvrig familie.. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...