Gå til innhold

Fjortiskviser...

Fremhevede innlegg

Skrevet

14-åringen min er noe plaget av kviser på rygg/skuldre. Ikke store, men masse små.

Det samme i ansikt, særlig panne. Heldigvis blir kvisene i ansitet sjelden betente, det er mer at huden har et dryss av bittesmå kviser som ikke tømmer seg overhodet. 

Noen tips til hva jeg kan skaffe henne? Hun har selvfølgelig en del renseprodukter jeg har skaffet henne, milde saker fra apotek. Hun driver og eksperimenterer med sinksalve og hvitvask, sier at "alle" bruker det... Ser ikke helt for meg at de produktene skal gjøre særlig nytte for seg. 

Særlig rygg/skuldre - noen tips til noe som kan hjelpe litt?

Anonymous poster hash: 77bcc...5a2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Basiron for å fjerne det øverste tynne døde hudlaget som fører til tilstopninger.

Og Dalacin som tar knekken på bakteriene.

Anonymous poster hash: 5d4a9...273

Skrevet

Det er hormonene som forårsaker dette, det er viktig å forklare henne. Så hun ikke tror det er pga hygienen. Dette vil normalisere seg etterhvert som hun blir eldre og puberteten går over.

Anonymous poster hash: d647d...8ab
Skrevet

Basiron for å fjerne det øverste tynne døde hudlaget som fører til tilstopninger.

Og Dalacin som tar knekken på bakteriene.

Er dette reseptbelagte midler?

Det er hormonene som forårsaker dette, det er viktig å forklare henne. Så hun ikke tror det er pga hygienen. Dette vil normalisere seg etterhvert som hun blir eldre og puberteten går over.

Anonymous poster hash: d647d...8ab

Ja, hun vet at det ikke handler om hygiene. Men hun er veldig opptatt av rensing og sånt (1 time på badet før leggetid :roll: ). Jeg prøver meg på soga om "sunt kosthold og nok søvn", men hun biter liksom ikke på den... :fnise: 

Skrevet

Er dette reseptbelagte midler?

Det var lett å finne ut selv, ja. ;)

ts

Skrevet

Basiron er reseptfri

Dalacin må man ha resept på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...