AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #1 Skrevet 27. august 2015 Er ikke direkte redd for biler, men for å bli påkjørt... Hver gang jeg går over veien får jeg en trang til å løpe, jeg føler meg aldri helt trygg på veier, og er spent hele tida. Det kommer vel av at en gang i 9 klasse, så kom det en bil rett mot meg, mens jeg så inn i øya på sjåføren. Hadde jeg ikke blitt dytta til side, hadde bilen truffet meg, hardt. (Kort forklart. Jeg hadde forresten ikke gjort noe galt, gikk på en skolevei, på kanten av veien ettersom det ikke var noe fortau på veien) Noen ganger, blir jeg utrolig redd når jeg går over veien og en bil kommer mot meg. Får en trang til å løpe i sikkerhet, men samtidig vil jeg bare stoppe opp å bli truffet. (Hadde en periode jeg ville bli påkjørt så jeg bare kunne dø, fordi jeg hadde det så ille) Har hvert sånn en god stund nå, 3-4 år kanskje, men tenkte plutselig på det nå. Noen som vet hva jeg burde gjørE? Anonymous poster hash: 4e22c...fee
Martine-1337 Skrevet 27. august 2015 #2 Skrevet 27. august 2015 Noen som vet hva jeg burde gjørE? Anonymous poster hash: 4e22c...fee Har hatt det sånn som deg, og for meg funket det å flytte. Der jeg bodde var det folk helt uten kunnskaper om traffikk som endelig kom til et land der de kunne eie en bil, men førerkort var det ikke så nøye med. Så de lastet en hel storfamilie inn i en liten bil og kjørte. Ofte uten kontroll. Om du er kvinne vær obs på at mennesker fra en eller flere bestemte religioner/kulturer ikke godtar at de har vikeplikt for kvinner i bil eller til fots. Det gjelder både i lyskryss og fotgjengerfelt. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #3 Skrevet 27. august 2015 Har hatt det sånn som deg, og for meg funket det å flytte. Der jeg bodde var det folk helt uten kunnskaper om traffikk som endelig kom til et land der de kunne eie en bil, men førerkort var det ikke så nøye med. Så de lastet en hel storfamilie inn i en liten bil og kjørte. Ofte uten kontroll. Om du er kvinne vær obs på at mennesker fra en eller flere bestemte religioner/kulturer ikke godtar at de har vikeplikt for kvinner i bil eller til fots. Det gjelder både i lyskryss og fotgjengerfelt. Lykke til. Jeg er jente på 17, og heller ikke norsk. Føler dette har noe med saken å gjøre, at fordi jeg ikke er norsk så er ikke folk like forsiktige (med alt terrorisme som skjer rundt i verden, er jeg faktisk redd for norske, fordi noen har så mye hat) Men vil ikke si at jeg bor i et område med folk uten erfaring. Er sjeldent ulykker her i byen jeg bor i. Anonymous poster hash: 4e22c...fee
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå