Gå til innhold

Hvordan slippe unna NRK lisens?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Nei det gjør jeg ikke, fordi skatten jeg betaler er med på å bidra til å opprettholde et velferdssystem. Denne lisensen er ikke med på å bidra til noe annet enn at NRK slipper å sende reklamer.

Anonymous poster hash: df1e0...dd6

 

Wow, for et kunnskapsnivå.

Anonymous poster hash: 3ebe1...774

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er den som eier som betaler. Jeg har sluppet unna ved å si det, men kanskje det har forandret seg? Moren min betaler ikke noe ekstra  for den TVen heller. Er kanskje 10 år siden nå.

 Da har du hatt flask. Det har alltid vært at man skal betale per husstand.

Anonymous poster hash: 370fc...572

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Skjønner ikke hvorfor det er så stuerent å prøve å snike seg unna lisensen. Snylter dere på skatten også?

Anonymous poster hash: 3ebe1...774

 

Nei. Men jeg ser ikke på NRK, har derfor ingen intensjoner om å betale for det. Jeg gidder helt ærlig ikke betale 3000 kroner når jeg ikke må.

Anonymous poster hash: 8b4f1...d43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke, fordi skatten jeg betaler er med på å bidra til å opprettholde et velferdssystem. Denne lisensen er ikke med på å bidra til noe annet enn at NRK slipper å sende reklamer.

Anonymous poster hash: df1e0...dd6

Er det mulig. 😓

Anonymous poster hash: caf34...b98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei. Men jeg ser ikke på NRK, har derfor ingen intensjoner om å betale for det. Jeg gidder helt ærlig ikke betale 3000 kroner når jeg ikke må.

Anonymous poster hash: 8b4f1...d43

 

 

Men da kjøper du deg en monitor i stedet for en tv.

Anonymous poster hash: 045dd...0b8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett ikke noe problem. TS har ikke TV registrert på seg, og vil følgelig ikke få noe krav på seg med mindre hun ønsker det selv. Hva alle dere andre mener er irrelevant, spesielt ettersom TS er anonym og dere ikke kan tyste.

Anonymous poster hash: cbcfd...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Men da kjøper du deg en monitor i stedet for en tv.

Anonymous poster hash: 045dd...0b8

 

Hvorfor det? Jeg har jo tv  :danse:

Anonymous poster hash: 8b4f1...d43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dårris

Betal lisensen deres, gjerrigknarker! Ja, det er en kjip avgift, men er likevel en del av det å ha tv. Idiotisk å gjøre seg til kjeltring for tre stakkars lapper. Dere får se tv på nettet i stedet da vet dere om dere ikke ser på NRK og syns det et så grusomt å betale. Drikk litt mindre øl på byen, så er de penga fort spart inn!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betal lisensen deres, gjerrigknarker! Ja, det er en kjip avgift, men er likevel en del av det å ha tv. Idiotisk å gjøre seg til kjeltring for tre stakkars lapper. Dere får se tv på nettet i stedet da vet dere om dere ikke ser på NRK og syns det et så grusomt å betale. Drikk litt mindre øl på byen, så er de penga fort spart inn!

Jeg drikker ikke øl på byen. Men når det skal sies så gir jeg over 3000 til veldedighet i året, og jeg må nok si det er enten eller. Har ikke råd til begge deler. Så da gir jeg heller pengene til de som trenger det fremfor NRK. 

Anonymous poster hash: 8b4f1...d43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor skaffe seg tv-apparat uansett? Alt som blir sendt på tv, er faktisk fullt mulig å få med seg uansett. Over internett er tv-serier og filmer også tilgjengelig mye lenger, og man behøver  ikke å forholde seg til sendeskjema hos tv-kanalene....



Anonymous poster hash: 30d27...513
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor kjøpte du en TV, av alle ting? Kjøp noe som heter for en "monitor". Disse får du kjøpt i både 50, 60, 65, 70, og 80 toms størrelse, og større. Koble til en billig-pc du har kjøpt noe sted i nærheten av der du bor, på torget på finn. Den kan du bruke til å se på TV over internett med. Båd epå TV2, NRK, og en haug med andre kanaler. TV2 må du betale for, ellers er det en masse som er gratis. BBC, SVT, for eksempel.

Anonymous poster hash: 91cf7...5a5

 

 

En monitor i tv størrelse er dyrere enn en tilsvarende tv skjerm.

Anbefaler heller plombering, selv om garantien ryker.

Anonymous poster hash: 57e75...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kom på døra hos meg i blokk. Men da jeg stolt over meg selv for at jeg åpnet og gledelig signerte, innså at jeg var den eneste i hele blokka som hadde åpnet for de, så følte jeg meg litt bitter. Om det faktisk bare er å ikke åpne døra så slipper man unna?



Anonymous poster hash: af76e...1f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

De kom på døra hos meg i blokk. Men da jeg stolt over meg selv for at jeg åpnet og gledelig signerte, innså at jeg var den eneste i hele blokka som hadde åpnet for de, så følte jeg meg litt bitter. Om det faktisk bare er å ikke åpne døra så slipper man unna?

Anonymous poster hash: af76e...1f4

 

Ja det er så enkelt :) 

Anonymous poster hash: 8b4f1...d43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

hvorfor skaffe seg tv-apparat uansett? Alt som blir sendt på tv, er faktisk fullt mulig å få med seg uansett. Over internett er tv-serier og filmer også tilgjengelig mye lenger, og man behøver  ikke å forholde seg til sendeskjema hos tv-kanalene....

Anonymous poster hash: 30d27...513

 

 

Mange vil gjerne glede seg over et litt større bilde enn en vanlig liten pc monitor kan gi, uten å blakke seg fullstendig. Selvsagt kan man kjøpe prosjektor, men da må man ha et egnet rom for det.

Kjøper man seg en tv, vil nrk av en eller annen grunn ha nesten 3000kr i "leie" av deg, selv om du har kjøpt tven for egne penger.

Anonymous poster hash: 57e75...729

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har nylig kjøpt meg leilighet, og flyttet inn i den for ca en måned siden. En uke senere kjøpte jeg meg TV på Ekjøp som jeg da valgte å registrere på moren min. Nå i dag fikk jeg telefon fra NRK (de slue jævlene ringte med skjult), og de lurte på om jeg hadde kjøpt meg TV enda. Jeg sa da bare at jeg nettopp hadde flyttet inn og at jeg ikke hadde kommet så langt enda, men da sa han bare "ok, da setter jeg deg bare på vent". Regner med at det vil bety at de vil ringe tilbake senere for å sjekke. 

 

Herregud. Så da lurer jeg selvfølgelig på hvordan jeg skal slippe unna denne unødvendige utgiften? Er det slik at de kommer på døra hvis jeg ikke tar telefonen neste gang de ringer, eller hva? Er det enkelt for de å finne ut om jeg har TV, selv om jeg sier nei?

 

Er kun interessert i seriøse svar, ikke moralprekner.

Anonymous poster hash: df1e0...dd6

 

 

 

 

De kommer på døra og hvis TVen står på da så må du betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kommer på døra og hvis TVen står på da så må du betale.

Har ikke noe å si om tvn står på eller ikke. Har du tv og ikke kan legge frem dokumentasjon på plombering så må du betale.

Du betaler for å ha en mottaker, ikke en tv.

Anonymous poster hash: a9d62...579

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ikke noe å si om tvn står på eller ikke. Har du tv og ikke kan legge frem dokumentasjon på plombering så må du betale.

Du betaler for å ha en mottaker, ikke en tv.

Anonymous poster hash: a9d62...579

 

Man vel bare påstå at det er en radio eller noe som står på i bakgrunnen? Men det kan være greit med noen store gardiner på rommet hvor TV-apparatet står, i tilfelle dem sniker seg rundt huset og titter gjennom alle vinduene. Men da er det bare å ringe politiet og si at du er fryktelig redd fordi det sniker seg en veldig skummel person rundt husveggene og snoker, samt at du tror det er en innbruddstyv eller noe....  :fnise:

 

 

Anonymous poster hash: 30d27...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En monitor i tv størrelse er dyrere enn en tilsvarende tv skjerm.

Anbefaler heller plombering, selv om garantien ryker.

Anonymous poster hash: 57e75...729

 

Garantien ryker nok ja, men i Norge er jo stort sett reklamasjonsretten bedre enn evt. produsentgaranti uansett, og den vil nok fortsatt gjelde (se f.eks. her)

.

For å være enda sikrere på at reklamasjonsretten skal holde så kan man jo førhøre seg i butikken før man kjøper TV-en om man kan få den plombert. Hvis butikken selv (eller et verksted de refererer til) har utført plomberingen så virker det rimelig opplagt at reklamasjonsretten vil gjelde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler vel og er registrert hos et kabel tv selskap?

Nrk lisensavdelingen "vasker" sine registre mot kabeltvleverandørene. I tilleg har du vel betalt tven med kort?

Nrk lisensen er ikke til for å lure seg unna men for å betale.

Anonymous poster hash: b22c6...777

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men da kjøper du deg en monitor i stedet for en tv.

Anonymous poster hash: 045dd...0b8

 

Får man i det heletatt kjøpt en monitor med grei størrelse (60"+) og god bildekvalitet? Mulig jeg har gått glipp av noe, men tror ikke det finnes noen slike som kan konkurere med TV-er på bildekvalitet til filmbruk. Når det bare koster i størrelsesorden 1000 kr å få en TV plombert så virker det ikke særlig fornuftig å begrense utvalget såpass mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...