Gå til innhold

Utmattet, finner ingen glede lengre.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er konstant trøtt, ingenting interesserer meg, jeg blir utslitt av å være blant mennesker.. Pleier å være så full av liv, initiativ, og nye sprell.. Nå sitter jeg og føler meg helt identitetsløs.. Har bare slutta å eksistere.. Har ingenting å komme med i samtaler med andre, snakker bare svada..

Et forbanna hull jeg kjenner jeg er desperat etter å komme meg ut av.. har også en kjærest og et barn som merker dette på nært hold..

Har flere ganger tenkt at jeg bare ikke orker mer.. Trenger upartiske meninger fra mennesker som ikke kjenner meg og bare jakter med. Dagligdagse faktorer spiller jo inn, men jeg har absolutt ikke noe ekstraordinært som tilsier at jeg går rundt og er fullstendig ambivalent og apatisk til alt. Er i en monoton sinnsstemning som bare suger alt av energi av meg og de rundt..

Anonymous poster hash: 8b2db...505

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Depresjon. Gå til leger.

Anonymous poster hash: 962e4...39e
  • Liker 1
Skrevet

Er konstant trøtt, ingenting interesserer meg, jeg blir utslitt av å være blant mennesker.. Pleier å være så full av liv, initiativ, og nye sprell.. Nå sitter jeg og føler meg helt identitetsløs.. Har bare slutta å eksistere.. Har ingenting å komme med i samtaler med andre, snakker bare svada..

Et forbanna hull jeg kjenner jeg er desperat etter å komme meg ut av.. har også en kjærest og et barn som merker dette på nært hold..

Har flere ganger tenkt at jeg bare ikke orker mer.. Trenger upartiske meninger fra mennesker som ikke kjenner meg og bare jakter med. Dagligdagse faktorer spiller jo inn, men jeg har absolutt ikke noe ekstraordinært som tilsier at jeg går rundt og er fullstendig ambivalent og apatisk til alt. Er i en monoton sinnsstemning som bare suger alt av energi av meg og de rundt..

Gå til legen og få deg hencusning til psyk. Du høres ut som du er inne i en depresjon
Skrevet

Tiltredes. Jeg har hatt en depresjon, og det var likt det du opplever.

Det positive er at det er mulig å gjøre noe med det, så ring fastlegen, og få tatt deg en prat med ham/henne.

Anonymous poster hash: f21f3...12c
Skrevet

Gå til legen og få deg hencusning til psyk. Du høres ut som du er inne i en depresjon

Takk for svar.. Men er medisiner løsningen? Fører ikke bare det til videre apati? Har du hatt lignende selv?

Ts

Skrevet

Utbrenthet og/eller depresjon? Snakk med legen din:)

Anonymous poster hash: 7f565...68f
Skrevet

Takk for svar.. Men er medisiner løsningen? Fører ikke bare det til videre apati? Har du hatt lignende selv?

Ts

Hva som hjelper er ikke opp til meg å svare på. Jeg tenkte mer i gata samtaleterapi eller noe. Men jeg aner ikke hva som fungerer mot depresjon. Det må du ta med fagfolket

Skrevet

Oi,dette traff meg!

Som om jeg skulle skrevet dette selv, har lenge undret på når jeg skal komme tilbake. Til stede men meget fraværende, det er meg om dagen. Slik har jeg vært i 6mnd.

Aldri falt meg inn at det kan være depresjon, jeg tenker at noen ganger så stagnerer bare livet litt.

Anonymous poster hash: 4beed...246

Skrevet

Hva som hjelper er ikke opp til meg å svare på. Jeg tenkte mer i gata samtaleterapi eller noe. Men jeg aner ikke hva som fungerer mot depresjon. Det må du ta med fagfolket

Sorry, leste feil, trodde du skrev navnet på medisin. Så det jo nå at det bare var en liten skriveleif :)

Ts

Skrevet

Overproduskjon av kortisol (les om det, jeg vil ikke si noe mer enn det). Det finnes dessverre ingen medisiner som senker kortisol-produksjonen.

(Bemerk, kortisoL, ikke kortisoN).

Anonymous poster hash: 93804...e7a
  • Liker 2
Skrevet

Tiltredes. Jeg har hatt en depresjon, og det var likt det du opplever.

Det positive er at det er mulig å gjøre noe med det, så ring fastlegen, og få tatt deg en prat med ham/henne.

Anonymous poster hash: f21f3...12c

Takk for svar.. Kjenner jeg er livredd også. Hvor lenge hadde du det sånn, og hva slags hjelp fikk du?

Ts

Skrevet

Nå for tiden er det mange som sliter. Sommeren er over, og det har vært svært varmt. 

Trenger slett ikke være noe alvorlig psykisk som feiler TS i det hele tatt. Forstår ikke hvorfor det skal settes diagnoser på ting som faktisk er helt naturlig for de fleste av oss dann og vann. 

Anonymous poster hash: 2c7fc...581
Skrevet

Jeg kjenner meg i alle fall igjen i flere av punktene du skriver. Jeg snakket med fastlegen min og ble henvist til en psykriater. Fikk da velge mellom antidepressiva eller psykoterapi. Jeg valgte sistnevnte og fant, forhåpentligvis, løsningen til mitt problem, som var forholdet jeg var i. Hadde aldri kommet frem til det hadde jeg ikke gått til psykriateren.

Anonymous poster hash: 0939a...e9a
Skrevet

Sorry, leste feil, trodde du skrev navnet på medisin. Så det jo nå at det bare var en liten skriveleif :)

Ts

Det var en gedigen skriveleif. Beklager. Skulle skrive henvisning til psyk.

Skrevet

Det var en gedigen skriveleif. Beklager. Skulle skrive henvisning til psyk.

:)

Skrevet

Mest sannsynlig er du deprimert eller i ferd med å bli det. For ordens skyld ville jeg også sjekket stoffskiftet hos fastlege, da disse symptomene noen ganger kan overlappe hverandre og være vanskelig å plukke opp.

Skrevet

Det trenger ikke å være depresjon. Gå til legen be om å få tatt blodprøver. Det kan være at du mangler noen vitaminer eller at det er noe med stoffskiftet. Selv mangler jeg B-12 vitaminer og blir lett deprimert når det blir for lavt.

Anonymous poster hash: ee0ee...940
Skrevet

Dra til legen! Få sjekket stoffskifte. Sjekk også vit D og vit B12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...