Gå til innhold

Svigerfar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har fustrasjonen min gått over styr, så nå føler jeg at jeg trenger andres mening om denne "situasjonen".

Min samboer og hans far jobber begge på sjøen på samme båt, noe som vil si at min samboer er borte i 4 uker strekk.

Faren hans bor i utlandet så den mnd de ikke er på jobb så er faren hans i dette landet med sin kone og ungen.

Men nå har det seg slik at faren er sjukmelmeldt i 4 mnd, og han kunne kunn være en mnd i utlandet hvis han skulle ha rett på sykepengene sine.. Og utrolig nok så har denne svigerfaren min laget seg en egen nøkkel til leiligheten vår, så når samboeren min var på jobb så sier svigerfaren plutselig at han er i oslo og kommer hjem til oss for å bo der. I TRE hele mnd.. Altså han forventer at det er helt greit, han har en haug med brødre og søstre som bor i store hus, likevell skal han bo hos oss..

Den mnd når jeg var alene med han drakk han seg ofte full, ene kvelden når jeg kom hjem fra jobb lå han ute i trappegangen dritafull uttafor vår og naboens dør, da jeg vekker han begynner han å prøve seg osv. Noe som jeg syntes var ganske fælt... Nå er samboeren min endelig hjemme, og har vært det i en uke. Men vi har ikke fått noe privatliv,veggene her er veldig tynne så maN hører hva folk prater om når man sutter i et annet rom her, er vi hjemme så er faren hjemme, skal vi ut så skal søren meg faren være med på det også.. har prøvd å si til samboer at jeg ikke syntes det er så greit at faren hans skal bo her så lenge,og prøvd å spørre om han kunne spurt faren om han vil låne bilen så han kn dra å besøke de andre i familien.. Men min samboer bare overhører meg når jeg drar fram dette.. Nå er jeg så himla lei at jeg ikke klarer å skjule hvor irritert, sur og frustrert jeg er.. Og det gjør at jeg får kjeft fra min samboer og han sier jeg må skjerpe meg...

Er vell ingen gåte å skjønne at jeg ikke er så fan av min svigerfar, værtfall ikke etter den hendelsen når han var full.. Itillegg så er det slik at han prøver seg på jenter på min alder og mine venninner når han er full...

Hva hadde dere gjort? Hva hadde dere sagt til deres samboer?

Hjelp? Hehe.

Anonymous poster hash: 1f30d...ff0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faren til kjæresten din. Jeg ville derfor forsøkt alt jeg kunne på å hjelpe han og samtidig gjøre kjæresten fornøyd. Ville ha ønsket det samme om det hadde være omvendt. Forsøk heller å snakk med svigerfar om dette.

Anonymous poster hash: b7240...885
Skrevet

Hjulpet med hva? Hadde det vært mine foreldre så vet jeg de har vett nok til å skjønne at jeg prøver å starte et liv med samboeren min og de hadde.max vært her noen dager også heller bodd hos en av brødrene eller søstrene sine som bor i syore hus...

Og Hadde det vært omvendt hadde jeg aldri gjort sånn at kjæresten min måtte bo alene i en liten leil med mor mi i over 1 mnd. Og hadde moren min drukket seg full og spurt kjæresten min om de sku gå i seng ilag og prøvd å kysse han hadde jeg kjeftet huden hennes full!..

• Liker 3
Skrevet

Nå har fustrasjonen min gått over styr, så nå føler jeg at jeg trenger andres mening om denne "situasjonen".

Min samboer og hans far jobber begge på sjøen på samme båt, noe som vil si at min samboer er borte i 4 uker strekk.

Faren hans bor i utlandet så den mnd de ikke er på jobb så er faren hans i dette landet med sin kone og ungen.

Men nå har det seg slik at faren er sjukmelmeldt i 4 mnd, og han kunne kunn være en mnd i utlandet hvis han skulle ha rett på sykepengene sine.. Og utrolig nok så har denne svigerfaren min laget seg en egen nøkkel til leiligheten vår, så når samboeren min var på jobb så sier svigerfaren plutselig at han er i oslo og kommer hjem til oss for å bo der. I TRE hele mnd.. Altså han forventer at det er helt greit, han har en haug med brødre og søstre som bor i store hus, likevell skal han bo hos oss..

Den mnd når jeg var alene med han drakk han seg ofte full, ene kvelden når jeg kom hjem fra jobb lå han ute i trappegangen dritafull uttafor vår og naboens dør, da jeg vekker han begynner han å prøve seg osv. Noe som jeg syntes var ganske fælt... Nå er samboeren min endelig hjemme, og har vært det i en uke. Men vi har ikke fått noe privatliv,veggene her er veldig tynne så maN hører hva folk prater om når man sutter i et annet rom her, er vi hjemme så er faren hjemme, skal vi ut så skal søren meg faren være med på det også.. har prøvd å si til samboer at jeg ikke syntes det er så greit at faren hans skal bo her så lenge,og prøvd å spørre om han kunne spurt faren om han vil låne bilen så han kn dra å besøke de andre i familien.. Men min samboer bare overhører meg når jeg drar fram dette.. Nå er jeg så himla lei at jeg ikke klarer å skjule hvor irritert, sur og frustrert jeg er.. Og det gjør at jeg får kjeft fra min samboer og han sier jeg må skjerpe meg...

Er vell ingen gåte å skjønne at jeg ikke er så fan av min svigerfar, værtfall ikke etter den hendelsen når han var full.. Itillegg så er det slik at han prøver seg på jenter på min alder og mine venninner når han er full...

Hjelp? Hehe.

Har han prøvd seg på deg, så er du ved din fulle rett til å kaste ham ut. Du får stille et ultimatum.

Anonymous poster hash: bdd0d...69d

• Liker 2
Skrevet

Bor du i Trondheim? Denne historien høres veldig kjent ut (men fra mange år tilbake).

Anonymous poster hash: 07c78...8a1
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig for å hjelpe familie når det behøves. Så at han bli boende syns jeg er innafor greit. Slitsomt, innvaderende og irriterende, men det er ikke for så veldig lang tid. Tenk om det var deg selv som skulle behøve litt tid hos dine foreldre, også kaster de deg ut på grunnlag av mangel av privatliv?

Når det er sagt, så bør dere ha klare regler i hus. Såklart skal han ikke legge an på deg, men det må du klare å si ifra til han om selv.

Anonymous poster hash: 2a7a7...6b5

Skrevet

Hjelp? Hehe.

Jeg hadde satt hardt mot hardt. Om ikke svigerfar reiser, så reiser jeg. Nå hadde aldri jeg satt meg i en slik situasjon. Jeg er kun sammen med svigerfar noen få timer av gangen. Vi er totalt forskjellige og har ingen ting til felles. Livet er for kort til og omgås tullinger, selv om det er far til min kone.

• Liker 3
Skrevet

Å det hadde ikke jeg orket. Og jeg synes det er direkte ufint at han bare lager seg nøkkel og flytter inn, ingen spør deg om det er greit. Du kunne jo bare skifte lås i ytterdøren?

Neida. Du bør nok ta opp med svigerfar selv at dere må ta en prat om boforholdene. At du gjerne vil hjelpe ham, men slik det er nå fungerer ikke. Han kan ikke drikke seg dritings jevnlig, og spesielt ikke prøve seg på deg. Du synes det er greit at han bor der i kortere perioder, men så må dere ha pause for at dere skal beholde et godt forhold. Så han må ta en uke på besøk hos søsken iblandt. Og når samboeren din kommer hjem, så vil dere ha tid som par. Dvs han må finne seg annen overnatting i noen dager, og dere ønsker å finne på ting bare dere to også. Han må ta hensyn til at han ikke alltid kan være tilstede og ikke alltid være med.

De fleste skjønner jo slikt av seg selv.

• Liker 1
Skrevet

Du sier at enten finner svigerfar et annet sted å bo, eller så flytter du ut til han har dratt.

Og jeg ville ikke nøle med å fortelle at han prøvde seg på deg og lå ute i gangen og skrålte i fylla. Si at du er redd for å være alene med han.

Hvis svigerfar sier du lyver, og mannen din tar hans parti og tror mer på han, så ville jeg vurdert forholdet på nytt. Hva gjør du dersom svigerfar blir boende og voldtar deg? Kommer mannen din til å tro deg DA, eller vil han tro på faren sin som syter at du fristet han?

• Liker 2
Skrevet

Hadde du syntes situasjonen var annerledes dersom dette var din mor?

Skrevet

Hvis min mor hadde drukket som en svamp. Og prøvd seg på min mann. Ja da hadde det vært på hodet og ræva ut.

Man tar IKKE slike avgjørelser, uten at begge er enig om det.

4 mnd hadde gått fint, hvis alle (OGSÅ SVIGERFAR) hadde tatt hensyn. Men å ha en alkoholisert, påtrengende mann boende i 4 mnd, hadde vært uaktuelt. 

Jeg hadde flytta ut. Og revurdert forholdet i samme slengen

Anonymous poster hash: 8898c...33c

• Liker 1
Skrevet

Bor du i Trondheim? Denne historien høres veldig kjent ut (men fra mange år tilbake).

Anonymous poster hash: 07c78...8a1

Nei bor ikke i tr.heim :)

Skrevet

Hadde det vært min mor så vet jeg at hun hadde tatt hennsyn med privatliv.

Foreldrene mine bor veldig langt unna,så når vi først er der så er vi der gjerne i 2 uker. Og da er de jevnlig ute å finner på noe så jeg og min kjæreste tilogmed kan få alenetid når vi er der, samtidig som de er ute å koser seg med middag osv :) men så bor de i et stort hus da, så er man der slipper man å sitte "oppå" hverandre hele tiden.. :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde satt hardt mot hardt. Om ikke svigerfar reiser, så reiser jeg. Nå hadde aldri jeg satt meg i en slik situasjon. Jeg er kun sammen med svigerfar noen få timer av gangen. Vi er totalt forskjellige og har ingen ting til felles. Livet er for kort til og omgås tullinger, selv om det er far til min kone.

Hehe du er heldig :0) har absolutt ingenting i felles med han jeg heller. Når man må være konstant med en person man ikke er særlig fan av så går det såppass at man nesten blir irritert bare de puster.. Ha ha

• Liker 1
Skrevet

Det høres merkelig ut at din svigerfar fikk laget seg en nøkkel og flyttet inn uten videre. Hvor fikk han tak i originalen?

Er du sikker på at dette ikke var avtalt mellom din samboer og hans far? Jeg tipper at samboeren din hadde gitt klarsignal, men ikke våget å spørre deg om det var greit. Eventuelt ikke brydde seg om å informere.

Her er det to som ikke respekterer deg, både din samboer og hans far. Du får tenke gjennom om det er slik du vil ha det. Sett deg i respekt, eller dra.

• Liker 1
Skrevet

Det høres merkelig ut at din svigerfar fikk laget seg en nøkkel og flyttet inn uten videre. Hvor fikk han tak i originalen?

Er du sikker på at dette ikke var avtalt mellom din samboer og hans far? Jeg tipper at samboeren din hadde gitt klarsignal, men ikke våget å spørre deg om det var greit. Eventuelt ikke brydde seg om å informere.

Her er det to som ikke respekterer deg, både din samboer og hans far. Du får tenke gjennom om det er slik du vil ha det. Sett deg i respekt, eller dra.

Sist gang han var på besøk så fikk han låne samboers nøkkel, da har han laget seg denne nøkkelen. Min samboer visste heller ikke at faren hans skulle komme...

Spurte her om dagen kona til en av brødrene til svigerfar om de kunne tilby han å bo litt hos dem, men det nekta de... :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...