AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #1 Del Skrevet 26. august 2015 Hva skal man bruke? Jeg har mistet helt sansen for når hvilket skal bruker O: Å ha det bra eller Og ha det bra Anonymous poster hash: 805a4...81a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #2 Del Skrevet 26. august 2015 ÅAnonymous poster hash: 373d8...636 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #3 Del Skrevet 26. august 2015 Hva skal man bruke? Jeg har mistet helt sansen for når hvilket skal bruker O: Å ha det bra eller Og ha det braAnonymous poster hash: 805a4...81a Og brukes for å binde noe sammen, her er det ikke noe å binde sammen og verbet står I infinitiv, så da blir det å Anonymous poster hash: dc576...625 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #4 Del Skrevet 27. august 2015 Å. Hvis du sier "og ha det bra", så er det noe som mangler foran. Tenk på det. Hva betyr "og" og når bruker du det oftest? Nemlig når du ramser opp ting eller skal binde en setning til noe du allerede har sagt/skrevet: Epler og bananer og pærer. Jeg var på jobb i dag, og dro på butikken etterpå. "Og ha det bra" hadde vært riktig om du hadde hatt noe foran som hørte sammen med det: Jeg håper du koser deg på ferie og har det bra.Anonymous poster hash: 1f7c4...b57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #5 Del Skrevet 27. august 2015 Om du lurer, oversett til engelsk. Tragisk å måtte si slikt, men det hjelper ihvertfall. Anonymous poster hash: 4ae94...136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå