Skyblue Skrevet 26. august 2015 #1 Del Skrevet 26. august 2015 Hvor mange her tror døve ikke kan kjøre bil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 26. august 2015 #2 Del Skrevet 26. august 2015 få vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 26. august 2015 #3 Del Skrevet 26. august 2015 Hvorfor skulle ikke døve kunne kjøre bil? Jeg er litt mer skeptisk blinde. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 26. august 2015 Forfatter #4 Del Skrevet 26. august 2015 Er nok flere enn man tror som går rundt og tror døve ikke kan kjøre bil jeg har blitt sjokkert flere ganger... Altfor mange som vet for lite. Jeg selv er tunghørt, så hører jo litt. Men har mange døve venner og vi har hørt og sett mye rart av hørende om hva de tenker om døve feks har jeg opplevd at de behynner å snakke engelsk til meg istedet for at jeg skal forstå? Eller skrike inn i øret mitt.. Blir like sjokkert hver gang! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 26. august 2015 #5 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) Unnskyld om jeg spør dumt nå, men er det ikke et krav om akseptabel hørsel for å kunne kjøre bil? Jeg har lest om temaet nå, og trekker spørsmålet mitt. Endret 26. august 2015 av Arabella 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 26. august 2015 #6 Del Skrevet 26. august 2015 Er nok flere enn man tror som går rundt og tror døve ikke kan kjøre bil jeg har blitt sjokkert flere ganger... Altfor mange som vet for lite. Jeg selv er tunghørt, så hører jo litt. Men har mange døve venner og vi har hørt og sett mye rart av hørende om hva de tenker om døve feks har jeg opplevd at de behynner å snakke engelsk til meg istedet for at jeg skal forstå? Eller skrike inn i øret mitt.. Blir like sjokkert hver gang! :hakeslepp: :hakeslepp: At det var?! Jeg skjønner jo noen kan tro det med bil, men det der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_flabbycat Skrevet 26. august 2015 #7 Del Skrevet 26. august 2015 Jeg trodde ganske lenge at døve ikke kunne kjøre bil. Nesten litt flau for det nå i ettertid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyblue Skrevet 26. august 2015 Forfatter #8 Del Skrevet 26. august 2015 Skolene burde bytte ut nynorsk med tegnspråk!! Enig? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beccy87 Skrevet 26. august 2015 #9 Del Skrevet 26. august 2015 Jeg har hørt at man ikke skal høre på musikk med hodetelefoner når man kjører bil, fordi man da ikke har alle sansene konsentrert på det som skjer i og utenfor bilen. Kanskje det er derfor noen tror at døve dermed ikke kan kjøre? Jeg kan ikke huske å ha blitt hørsels-testet når jeg tok sertifikatet så har aldri tenkt at det var et krav at man må høre.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hold the door Skrevet 26. august 2015 #10 Del Skrevet 26. august 2015 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #11 Del Skrevet 27. august 2015 Men døve kan jo være en fare i trafikken. De kan jo ikke høre tuting, som er viktig i noen situasjoner. De har jo også vanskeligere for å legge merke til utrykningskjøretøy, da de ikke hører sirenene, men må kun oppdage blålys. Vet ikke helt om jeg synes det er greit at døve kjører bil... Anonymous poster hash: f57f5...482 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #12 Del Skrevet 27. august 2015 Men har mange døve venner og vi har hørt og sett mye rart av hørende om hva de tenker om døve I do not understand. Hvordan har dine døve venner hørt mye rart? :-) Anonymous poster hash: 1cb2b...acc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2015 #13 Del Skrevet 1. september 2015 De kan Anonymous poster hash: 8880f...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 1. september 2015 #14 Del Skrevet 1. september 2015 Skolene burde bytte ut nynorsk med tegnspråk!! Enig? Hva har det med bilkjøring å gjøre, som er temaet i denne tråden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SisteGang Skrevet 3. september 2015 #15 Del Skrevet 3. september 2015 Jeg visste ikke at døve kunne kjøre bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #16 Del Skrevet 3. september 2015 Jeg var ikke klar over det. Som det allerede er poengtert i tråden: det er et faremoment at de ikke kan høre andre kjøretøy (da spesielt utrykningskjøretøy) som man ikke kan se pga andre trafikanter eller hindringer. Anonymous poster hash: 7ab2a...e92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #17 Del Skrevet 3. september 2015 Hvorfor skal ikke en døv person kunne kjøre bil?Anonymous poster hash: 8880f...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 3. september 2015 #18 Del Skrevet 3. september 2015 Hvorfor skal ikke en døv person kunne kjøre bil?Anonymous poster hash: 8880f...09c Les tråden fra begynnelsen istedenfor å spørre om noe som er spurt om før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2015 #19 Del Skrevet 3. september 2015 Jeg har lest tråden og det er mulig å kjøre om man er døv Anonymous poster hash: 8880f...09c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 3. september 2015 #20 Del Skrevet 3. september 2015 Jeg har lest tråden og det er mulig å kjøre om man er døvAnonymous poster hash: 8880f...09c Ja, det leste jeg også. Hva mener du om at døve kan være i trafikken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå