missLynch Skrevet 26. august 2015 #1 Skrevet 26. august 2015 Er det noen som vet om antall uker for utredning og operasjon/behandling alltid er det som er oppgitt på denne listen? Eller kan man få behandling raskere dersom de mener det haster litt? Synes det virker utrolig lenge å vente; legen min sendte henvisning til sykehus for en uke siden og etter alt å dømme må jeg vente i måneder på utredning.... Gøy...zzz...
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #2 Skrevet 26. august 2015 Hvor raskt du får behandling skal stå i brevet du får når du har blitt henvist fra lege til utredning på sykehus/spesialisthelsetjenesten. Uansett om du velger å få behandling på det sykehuset du først er henvist til, eller ber om åbli overført til et annet sykehus, så skal ikke ventetiden bli lengre. Da er det fristbrudd. De ventetidene som oppgis på fritt sykehusvalg sine sider kan svinge begge veier både kortere og lengre ventetid enn oppgitt. Det jeg ville sett på er hvor mange som behandles dit du blir henvist, får det samme som du blir henvist for. Faglig erfaring er ofte av stor betydning mht et vellykket resultat. Anonymous poster hash: 1b53b...44a
missLynch Skrevet 26. august 2015 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2015 Takk for utfyllende og informativt svar da er det vare å vente på brev fra sykehuset....
Cata Skrevet 26. august 2015 #4 Skrevet 26. august 2015 (endret) Det er i beste fall veiledende. Jeg skulle utredes for mulig brystkreft og legen min ville ha meg inn i løpet av en uke (hastet litt - han mistenkte en aggressiv kreftform). Sykehuset jeg soknet til kunne tilby 5 ukers ventetid. Siden legen hadde virket litt stresset så syntes jeg dette var i meste laget og jeg sjekket listene og fant et annet sykehus som kunne tilby en ukes ventetid. Jeg ringte dette sykehuset og fikk bekreftet at det var en uke, dernest gikk jeg til legen min og ba om bytte av sykehus for utredningen. Dette ble tatt til følge og han sendte søknad. Noen dager etter fikk jeg beskjed om at jeg måtte vente 3 uker ved dette sykehuset. Altså 4 uker fra mitt første legebesøk. På det tidspunkt var i grunnen jeg også en anelse stresset. Før jeg fikk satt meg ned og klaget på villedende opplysninger ved dette sykehuset, så fikk jeg imidlertid enda et brev fra mitt opprinnelige sykehus om at de kunne ta meg inn 2 uker senere. Selvsagt skulle jeg vært slettet fra deres lister da jeg byttet men av en eller annen grunn hadde ikke dette skjedd. Akkurat da var jeg i grunnen bare glad til. Så jeg tok timen hos "mitt" sykehus, og avbestilte hos reservesykehuset. Heldigvis var kreftmistanken falsk alarm så rotet fikk ingen skumle følger. Endret 26. august 2015 av Cata
AnonymBruker Skrevet 26. august 2015 #5 Skrevet 26. august 2015 Stort sett har jeg opplevd at det går raskere enn listene oppgir, men da har jeg også blitt oppringt når det har vært timer som plutselig har blitt ledige på grunn av avbestillinger. Anonymous poster hash: 16473...a8a
AnonymBruker Skrevet 27. august 2015 #6 Skrevet 27. august 2015 Min erfaring er at det er mest fornuftig å vente med å bytte til alternativt sykehus til man har fått behandlingsgaranti. En dato for når behandling senst skal være igjangsatt. Behandlingsgarantien følger pasienten og ikke sykehuset. Det vanlige og enkleste er å ringe eller på annenmåte kontakte det sykehuset man er henvist til og så be dem om å overføre søknaden til "byttesykehuset". Da sparer man seg en ekstra tur til fastlegen. Anonymous poster hash: 1b53b...44a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå