Gå til innhold

Er dette normalt jenter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter dere har tisset, har dere følelsen av at dere kunne ha tisset litt til i blant?

Går på do, tisser, reiser meg og går, men etter å ha vasket hendene kunne jeg ha tisset litt til.

Slik er det hele tiden. Men vet ikke om det bare er psykisk eller hva det er. Men kan ende opp med å prøve å gå på do mange ganger etter hverandre, slitsomt :/

Anonymous poster hash: 14674...c41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det også ofte slik. Utrolig plagsomt. Spesielt siden det ofte slår til typisk når jeg skal ut noe sted, så kjenner jeg meg tissetrengt igjen allerede i heisen på vei ut... 

Anonymous poster hash: 01a25...98b
  • Liker 3
Skrevet

Takk for svar, lurer på om det er andre som har det slik også?

føler dere at dere må tisse eller føler dere at dere er helt ferdige 5-10 min etter dere har tisset ?

Skrevet

Har det også slik.. Av og til kan jeg presse ut mer, rett etter jeg har tisset. For min del skyldes det nok litt slapp bekkenmuskulatur.

Skrevet

Det skjer av og til. Kan for eksempel ikke tisse før jeg pusser tennene om kvelden, da må jeg i såfall gå en tur til etterpå og da kommer det en del. 

Anonymous poster hash: 768d1...020
  • Liker 1
Skrevet

Det kan være et symptom på urinveisinfeksjon... hva med å kjøpe en sånn hjemmetest på apoteket?

Skrevet

Jeg opplever ikke dette! Det høres jo ikke ut som det skal være sånn? 

Anonymous poster hash: 4a4ec...139
Skrevet

Venter alltid på resturinen.

Skrevet

Ok! Har tatt en runde antibiotika for urinveisinfeksjon/ blærekatarr, men de testet meg ikke, bare ga meg det.

I og med at det fremdeles er likt kanskje det er bekkenmuskulaturen eller noe..

Skrevet

Venter alltid på resturinen.

Jeg venter jeg også, og presser og venter og presser, kommer kanakje litt til da. Så går jeg og vasker hendene og når jeg kjenner etter da , så kjennes det ut som jeg godt kan få ut litt til. Som at hvis jeg presser da så kan jeg tisse litt til.

Skrevet

Har det også slik.. Av og til kan jeg presse ut mer, rett etter jeg har tisset. For min del skyldes det nok litt slapp bekkenmuskulatur.

Betyr det at det eneste man gjøre er knipeøvelser?

Skrevet

Kan være overaktiv blære. 

Send meg en pm eventuelt dersom du sliter veldig med det. 

//ikke helsepersonell, slet utrolig med dette, hadde flere utredelser. 

Skrevet

Dersom du har gått på antibiotika kan du også ha fått sopp som kan føre til symptomer på vannlatingstrang sa min lege til meg for litt siden.

Skrevet

Nei det problemet har jeg ikke. Stemmer i som flere her at det kan være tegn på uvi.

Anonymous poster hash: 9182d...0f7

Gjest 1anonym2
Skrevet

Det problemet har jeg også, har alltid vært sånn! Utrolig plagsomt, men!

Skrevet

Kan være et tegn på uvi, vil anbefale deg å ta ny test da det er mulig antibiotikaen du tok ikke har hjulpet tilstrekkelig. Kan også være soppinfeksjon som bivirkning til antibiotika som er nevt tidligere.

Vil anbefale deg å sitte litt lenger på toalettet, eventuelt Lene deg litt fremover så blæren blir litt "klemt sammen". Du kan også prøve å skru på litt vann, det stimulerer jo til urinlating. Du kan også prøve å reise deg opp noen sekunder mens du enda er på toalettet dersom du opplever at det er "tyngdekraften" som fører til vannlatingstrang kort tid etter du har vært på toalettet.

Dersom dette ikke fungerer kan det være en ide å oppsøke fastlegen. Resturin er grobunn for bakterier i blæra, og kan jo derigjennom føre til nye infeksjoner. Det kan være lurt å få sjekket om legen kan finne noen årsaker til resturinen. Dersom han/hun finner det er det jo mulig at det finnes behandling for det :)

Lykke til.

Hilsen Sykepleierstudent :)

Skrevet

Dette skjer meg når jeg drikker alkohol (ikke så rart), men også andre ganger, ikke så ofte da.

Anonymous poster hash: ad4ad...034
Skrevet

Det skjer meg om jeg tisser samtidig som jeg bæsjer. Da kan det gå så kort tid som ti-tjue minutter før jeg må tisse igjen.

Men jeg antar at det har noe sammenheng med at kroppen er "opptatt" med å bæsje og ikke fokuserer så mye på å tømme blæra akkurat da :fnise:

Skrevet

Har det også ofte slik. Utrolig plagsomt. Spesielt siden det ofte slår til typisk når jeg skal ut noe sted, så kjenner jeg meg tissetrengt igjen allerede i heisen på vei ut... 

Anonymous poster hash: 01a25...98b

Der beskriver du akkurat hva jeg opplever! 

Anonymous poster hash: f42a5...add

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...